امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1350 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۴:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا جهانگیریان خبرداد؛

ساماندهی تاخیرات پروازی شرکت ها در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد

خبرایران: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به منظور بررسی علل تاخیر پروازها روز شنبه در فرودگاه مهرآباد حضور یافت و از روند نحوه پذیرش مسافر و انتقال آنها به هواپیما، جدول پروازهای جاری، نحوه کنترل ترافیک هوایی، محل پارکینگ هواپیما و بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه را بازدید کرد.
ساماندهی تاخیرات پروازی شرکت ها در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد
به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان ضمن گفت و گو با جمعی از مسافران معترض به تأخیر پرواز برخی از شرکت های هواپیمایی به مقاصد اصفهان، آبادان و مشهد در فرودگاه مهرآباد و اطلاع رسانی نکردن به موقع و صحیح از سوی نمایندگان این شرکت ها، اظهار داشت: ساماندهی تاخیرات پروازی شرکت ها در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد و در صورت عدم همکاری شرکت های هواپیمایی با آنها برخورد لازم انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم اطلاع رسانی صریح و شفاف به مسافران به هنگام بروز تاخیر پروازها، گفت: شرکت های هواپیمایی موظفند به هنگام بروز تاخیر در پروازها نسبت به اطلاع رسانی دقیق و لازم به مسافران اقدام کنند.  به همین منظور عصر روز جاری (شنبه) جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت های هواپیمایی، شرکت فرودگاه های کشور و سایر دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی به منظور ارائه راهکارهای مناسبر در خصوص کاهش تاخیرات پروازی، تسهیل و روان سازی پروازها تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان آنکه در این جلسه تصمیمات لازم پیرامون نحوه اطلاع رسانی به موقع به مسافران اخذ خواهد شد، اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم روند نزولی تاخیرات پروازی را شاهد باشیم.

جهانگیریان در پاسخ به این سوال که سازمان هواپیمای کشوری چه مکانیزمی برای برخورد با شرکت های هواپیمایی که از تاخیرات پروازی طولانی برخوردار هستند، گفت: براساس آیین نامه های موجود برخوردهای لازم با این گونه شرکت ها به عمل می آید به گونه ای که طی ماههای اخیر به منظور رسیدن به نظم قابل قبول پروازی ساعت پروازی برخی از این شرکت های هواپیمایی را کاهش دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از استقرار میز پاسخگو در فرودگاه مهرآباد توسط شرکت های هواپیمایی خبر داد و افزود: با استقرار این میز نمایندگان شرکت های هواپیمایی موظفند به هنگام بروز تاخیر و یا هرگونه مشکلی در روند انجام پروازها به مسافران پاسخگو باشند.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب