امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13502 تاریخ انتشار: جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دردور دوم مرحله مقدماتی المپیک ریو 2016 آسیا؛

امید ایران از امید قطر شکست خورد/ پنالتی چشمی همه چیز را برباد داد/ منتقدین کی‌روش باختند

خبرایران: ملی پوشان امید ایران با از دست دادن موقعیت های خود نتوانستند در مقابل قطر موفق باشند و این بازی مهم را با اختلاف یک گل واگذار کردند.
امید ایران از امید قطر شکست خورد/ پنالتی چشمی همه چیز را برباد داد/ منتقدین کی‌روش باختند
به گزارش خبرایران، امیدهای ایران در حالی که هر دو نیمه را با برتری نسبت به قطری ها آغاز کردند در نهایت نتوانستند از موقعیت هایی که به دست آوردند استفاده کنند و در حالی که می توانستند به یک تساوی دست پیدا کنند سه امتیاز این بازی حساس را به طریف واگذار کردند تا همه چیز به روز آخر کشیده شود.

دور دوم مرحله مقدماتی المپیک ریو 2016 در آسیا ، ساعت 20  ورزشگاه جاسم بن حمد
داور: مهد امیرول ایزوان یعقوب      کمک‌ها:  مهد یوسری محمد و یون کوانگ  یئول

امید ایران:

محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، حسین کنعانی، وحید حیدریه، علیرضا نقی زاده، علی کریمی، مهرداد محمدی(72 احسان پهلوان)، میلاد محمدی(مهدی ترابی 62)، ماهان رحمانی(میلاد کمندانی62)، ارسلان مطهری
سرمربی: محمد خاکپور

امید قطر:

موساب خدیر محمد، عبدالکریم حسن، معین دوزنده، یاسر عبدالرحمان، احمد علاءالدین(68 محمد مونتاری)، علی اسداله، حسن عفیف، تمیم محمد، عصیم مدیبو، الموئز علی(72 فهد علی)، محمد نعیم
سرمربی: فیلیکس سانچز

اخطار

احمد یاسر (68) - محمد مونتاری (79) از قطر

شرح گل ها:

قطر 1 – ایران 0 (احمد علاءالدین، دقیقه 34) : پاس بلند قطری ها با هدیه مدافعان ایران در آفسایدگیری مواجه شد و همین موضوع باعث فرار و سپس تک به تک شدن علاءالدین با اخباری شد تا ضربه دقیق وی وارد دروازه ایران شود و قطری ها را با یک گل پیش بیندازد.
قطر 2 – ایران 0 (حسن عبدالکریم، دقیقه 55) : مدافع و کاپیتان قطری ها در این بازی هم توانست برای تیمش گلزنی کند و بازهم روی اشتباه محرز مدافعان ایران در یارگیری و از روی نقطه کرنر و ضربه بغل پای این مدافع قطری به گل دوم تبدیل شد.
قطر 2 – ایران 1 (علی کریمی، دقیقه 90) : پاس فوق العاده ارزشمند ترابی به کریمی رسید و در حالی که وی با دروازه بان قطری ها تک به تک شده بود توانست با یک ضربه چیپ دروازه قطری ها را بازکند.

شرح بازی:

ملی پوشان ایران پس از شروع خوبی که در هر دو نیمه این بازی داشتند در نهایت نتوانستند در مقابل حریف قطری به پیروزی برسند و دومین بازی خود را در این گروه واگذار کردند.
امیدهای که ایران این بازی را با حملات خود آغاز کردند و سعی در حفظ توپ داشتند و در این موضوع نیز موفق بودند، آنها در چند صحنه هم توانستند دروازه این تیم را با خطر مواجه سازند اما لحظه لحظه که بازی به پیش می رفت بازیکنان ایران نیز به گونه ای بازی می کردند که گویا علاوه بر حفظ توپ و زمین به تساوی راضی هستند و همین موضوع این فرصت را به قطری ها داد آنها به پیش بیایند و پانزده دقیقه سوم این نیمه را به طور کامل ری دروازه ایران حضور داشته باشند.
فشار قطری ها در این نیمه و هجوم آنها باعث اشتباه خط دفاعی ایران در جند صحنه شد که متاسفانه یکی از آنها گل قطری ها را در پی داشت و اگر هوشیاری اخباری در یکی دو صحنه دیگر نبود ممکن بود ما گل دوم را نیز دریافت کنیم.
در نیمه دوم نیز بازهم این ایران بود که توانست با حملات خود بازی را شروع کند اما بازهم این قطری ها بودند که توانستند به گل برسند. البته گویا بدشانسی نیز در این بازی دست بردار ملی پوشان امید ما نبود چرا که آنها موقعیت های زیادی (همچون ضربه پنالتی) داشتند که می توانستند به گل برسند اما هر بار به گونه ای آنها را از دست دادند تا گل دقیقه پایانی کریمی هم نتواند اتفاق مثبتی برای ایران به وجود بیاورد.
در اواسط این نیمه و حضور مهدی ترابی جان تازه ای به تیم ایران داد و به واسطه حضور او تحرک خوبی در تیم(و مخصوصا نیمه هجومی) به وجود آمد اما در نهایت این بازی خوب تنها توانست یک گل برای ما به ارمغان بیاورد.
حال امیدها باید تا دیدار سوم صبر کنند و سپس از صعود به مرحله بعد صحبت کنند دیداری که در مقابل چین نیمه جان برگزار خواهد شد.

بهترین بازیکن:

خدیر محمد دروازه بان قطری ها به طور یقین بهترین بازیکن زمین بود که قطری ها سه امتیاز این بازی را مدیون وی هستند، مهر یک ضربه پنالتی و یک موقعیت صددرصد در این بازی باعث شد تا قطری ها شیرینی کسب سه امتیاز دیگر را حس کنند، ضمن اینکه باید از عبدالکریم حسن، مدافع و کاپیتان این تیم نیز نام برد که سومین گل خود را در دو بازی به ثمر رساند.
از تیم ملی کشورمان نیز مهدی ترابی از زمانی که به بازی آمد توانست عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد، اتفاقی که تا حدودی در مورد کمندانی نیز اتفاق افتاد.

اتفاق ویژه:

بدون شک ویژه ترین اتفاق این بازی ترکیب تغییر کرده امید ایران بود، شاگردان خاکپور در حالی پا به این میدان گذاشتند که ترکیبی کاملا متحول شده داشتند تغییراتی همچون حضور حسین کنعانی در دفاع راست که تاکنون اتفاق نیفتاده بود در این بازی کمی عجیب به نظر می رسید و در نهایت نیز جواب نداد و امیدها با بازیکنان تغییر کرده اش نتیجه بازی را واگذار کردند.


دقایق حساس:

دقیقه 5 – اولین خطر در این بازی توسط ایران به وجود آمد و سانتر بازیکنان ایران از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر چشمی از بالای دروازه قطری ها به بیرون رفت.
دقیقه 10 – سانتر بلند قطری ها که حاصل یک ضربه ایستگاهی بود با پرواز بلند اخباری از روی دروازه ایران دفع شد.
دقیقه 17 – پاس بلند و عالی مهرداد محمدی پشت مدافعان قطری در حالی که می توانست موقعیت خوبی برای ایران به وجود بیاورد با سرعت عمل دروازه بان قطری مهار شد.
دقیقه 25 – وحید حیدریه صاحب توپ برگشتی درون محوطه جریمه قطری ها شد اما ضربه محکم وی از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 37 – پس از گل، قطری بازهم از مدافعان ایران عبور کردند و یک بار دیگر با اخباری تک به تک شدند اما این بار اخباری موفق شد به خوبی توپ را از زیر پای مهاجم قطری دور کند.
دقیقه 40 – بازهم قطری ها که در این دقایق فشار خود را روی دروازه ایران زیاد کردند موقعیت مناسبی به دست آوردند اما این توپ نیز نیز توسط دروازه بان ایران از روی خط دروازه برگردانده شد.
دقیقه 1+45 – ارسلان مطهری تنها موقعیت خود را در این نیمه از روی ضربه کرنری که در آخرین لحظات نیمه برای ایران نواخته شد به دست آورد اما ضربه سر وی از بالای دروازه قطر به بیرون رفت.
دقیقه 50 – ارسلان مطهری توپ دریافتی را به گوشه محوطه برد و ضربه خود را از زاویه کاملا بسته به سمت دروازه قطری ها شوت زد اما دروازه بان حریف که هول شده بود پس از کوبیدن این توپ به تیر دروازه آن را به بیرون فرستاد.
دقیقه 54 – اولین حمله قطری ها روی دروازه ایران در نیمه دوم ایجاد موقعیت خطرناکی کرد اما این توپ به بیرون رفت.
دقیقه 55 – بازهم قطری ها حمله دیگری را ترتیب دادند اما آنها که از کندی مدافعان مرکزی ایران استفاده کردند نتوانستند این توپ را به گل تبدیل کنند و تنها به یک کرنر بسنده کردند.
دقیقه 58 – میلاد محمدی پشت محوطه جریمه قطری ها صاحب توپ و ضربه خطرناک خود را به سمت دروازه این تیم زد اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.
دقیقه 67 – سانتر حیدریه از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر زیبای مطهری ادامه یافت اما دروازه بان قطری در موقعیت فوق العاده این توپ را مهار کرد.
دقیقه 69 – روی پاس مهرداد محمدی، مطهری صاحب توپ شد و با حرفه ای گری توانست یک ضربه پنالتی به دست آورد و در حالی که با انگیزه بالا به دنبال زدن این ضربه بود روزبه چشمی پشت این توپ ایستاد و ضربه پنالتی نواخته شده توسط وی را دروازه بان قطری به زیبایی مهار کرد.
دقیقه 82 – کمندانی در فعل و انفعالی صاحب توپ می شود و ضربه روپای خود را روانه دروازه قطر می کند اما این توپ هم با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 88 – بازیکنان ایران در آخرین بازی هم روی دروازه حریف ایجاد کردند و پاس کریمی در دهانه دروازه احتیاج به یک ضربه سر داشت تا به گل تبدیل شود اما این اتفاق نیفتاد.
دقیقه 89 – کنعانی درون محوطه قطری ها صاحب توپ شد اما ضربه وی توسط مدافعان قطری بلوکه شد تا در این بازی نتوانیم به گل برسیم.
دقیقه 1 + 90 – ضدحمله قطری ها با ضربه محکم بازیکنان این تیم ادامه یافت اما اخباری با واکنشی دیدنی این توپ را به کرنر فرستاد.


حاشیه:

*این بازی نیز به مانند قبلی و بعدی امیدهای ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد( مجموعه ورزشی السد) برگزار می شود.
*بازهم به مانند دیدار قبلی امیدهای ایران، سرمربی پرتغالی تیم ملی، کارلوس کی روش از این بازی دیدن می کند.
*ژاوی هرناندز، ستاره اسپانیایی تیم السد قطر با حضور در ورزشگاه جاسم بن حمد بازی امیدهای قطری را مشاهده می کند.
* علیرضا فغانی و رضا سخندان، دو داور ایرانی حاضر در این رقابت ها،  در جایگاه ورزشگاه السد بازی ایران و قطر را تماشا می کنند.
* نسبت به بازی قبل تماشاگران ایرانی بیشتری در ورزشگاه حضور دارند.
*در دقایق ابتدایی مهرداد محمدی در محوطه جریمه قطری ها توسط دو مدافع این تیم متوقف شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
*از ابتدای نیمه دوم، کاپیتان سابق تیم ملی، جواد نکونام نیز با حضور در جایگاه ویژه ورزشگاه به تماشاگران این بازی اضافه شد.
*در دقیقه پنجاهم این بازی پس از اینکه دروازه بان قطری توپ مطهری را به کرنر فرستاد داور این بازی در عین ناباوری اعلام اوت کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب