امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1351 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

غلامحسین حسینی نیا؛

90 هزار تعاونی در کشور فعال است

خبرایران: غلام حسین حسینی نیا معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ثبت 196 هزار تعاونی در کشور گفت: از این تعداد 90 هزار تعاونی فعال و حدود 25 هزار تعاونی دیگر نیز در حال احداث ساختمان هستند.
90 هزار تعاونی در کشور فعال است
به گزارش خبرایران از روابط عمومی اتاق تعاون ایران «ˈغلامحسین حسینی نیا»ˈˈ افزود: هم اکنون تعداد زیادی از تعاونی ها راکد و غیر فعال هستند و از زمان شروع به کار دولت یازدهم تاکنون حدود 2800 تعاونی با 57 هزار نفر تشکیل شده است که فالیت این تعداد تعاونی نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ تعاون در بین مردم است.

وی با اشاره به این مطلب که اکنون سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور بین پنج تا شش درصد است گفت: این میزان با سهم 25 درصدی در نظر گرفته شده در برنامه پنجم توسعه، فاصله زیادی دارد.

حسینی نیا شرایط اقتصادی کشور را در نرسیدن به سقف پیش بینی شده در برنامه پنجم موثر دانست و گفت: خرد بودن تعاونی ها و ورود کمتر آنان به فعالیت های کلان اقتصادی بر اساس منع قانونی را از دیگر عوامل دست نیافین به این سهم عنوان کرد.

وی با اشاره به بر طرف شدن منع قانونی موجود بر سر راه فعالیت های کلان اقتصادی تعاونی ها بر اثر اجرایی شدن سیاست های اصل 44 قانون اساسی اظهار کرد: تعاونی های سهامی عام، فراگیر ملی و توسعه و عمران شهری این امکان را خواهند یافت در فعالیت های کلان اقتصادی وارد شوند.

وی، ورود این نوع تعاونی های جدید به فعالیت های کلان اقتصادی را سبب ایجاد جهش در بخش تعاون ارزیابی کرد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به غیر فعال بودن تعدادی از تعاونی ها گفت: این نوع تعاونی ها دارای تقسیم بندی های تخصصی تری هستند مانند تعاونی ها به هدف رسیده که با رسیدن به هدف خاص موضوعیت خود را از دست داده اند.

وی افزود:برخی از تعاونی ها نیز مانند بسیاری از شرکت ها با مشکلات مواجه شده و نتوانسته اند به نتیجه برسند.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب