امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1353 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛

کشاورزان و عشایر واجد شرایط بیمه می شوند

خبرایران: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ماموریت دارد با بسترسازی لازم و با توجه به قوانین و مقررات حاکم بر این صندوق، کشاورزان و عشایر واجد شرایط را تحت پوشش بیمه قرار دهد.
کشاورزان و عشایر واجد شرایط بیمه می شوند
به گزارش خبرایران از روابط عمومی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی ضمن بازدید از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و گفت و گوی صمیمانه با معاونان و مدیران ارشد این صندوق بر ضرورت اصلاح بهبود روش ها و استفاده بهینه از منابع انسانی تاکید کرد.

وی خطاب به مدیرعامل و مدیران ارشد صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، خواستار حرف های نو و طرح های نو شد و گفت: اگر به این سمت گام برداریم بی شک شاهد بهبود بیشتری در کار خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ریخت و پاش های غیرضروری مالی در صندوق ها، ادامه داد: طرف مقابل ما اقشاری قابل احترام هستند که ما امانتدار آنان در دفاع از حقوقشان هستیم و ما باید با حفظ حرمت این قشر محروم جامعه و در نظر گرفتن ابعاد مختلف کار برای آنان، رضایت خداوند متعال را در تمام امور در نظر بگیریم.

ربیعی این صندوق را جوان توصیف کرد و با تاکید برسرعت و دقت در پیشبرد برنامه های صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، گفت: با شناختی که از حمید کلانتری مدیرعامل جدید صندوق دارم مطمئن هستم که دقت، آینده نگری و مسئولیت پذیری وی سرلوحه برنامه های ارزنده ای در این بخش خواهد بود.

وی یادآور شد: هماهنگی میان بخش های مختلف از مهم ترین موضوعاتی است که امیدوارم هرگز در آن خللی ایجاد نشود چرا که تحمل ناهماهنگی برایمان دشوار است و امیدوارم هیچ کاری بدون هماهنگی جمعی انجام نشود.

ربیعی اظهار داشت: بدون تعارف خود را خادم روستائیان و عشایر می دانم و باید برای خدمت به این قشر از جامعه در فضایی پر از آرامش، تفکر و احترام متقابل، زمینه را برای ایجاد خلاقیت و حرف های نو آماده و نظام های پیشنهادها را در این صندوق تقویت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره بر ضرورت برقراری تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات بیمه روستائیان و عشایر، خاطرنشان کرد: نمایندگان باید در این روند دولت را یاری دهند تا قشر زحمتکش روستایی و عشایر بتوانند از امنیت خاطر برخوردار باشند.

شایان ذکر است، ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: باید تعداد روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه بیشتر و باکیفیت تر شود و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نقش فعال تری از زندگی رفاهی این جمعیت ارزشمند کشور ایفاکند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز با ارائه گزارشی از وضعیت موجود صندوق به وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد افزایش ارتباط این صندوق با منابع یارانه ای را مطرح کرد.

وی گفت: درحال حاضر برنامه مشخص و نقش جدی در بیمه درمان افراد نداریم و چنانچه هماهنگی های لازم به وجود بیاید می توان این خدمات را افزایش داد.

محسن ایزدخواه رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نیز با اشاره به نکات مهمی درخصوص شرایط فعلی این صندوق از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا جایگاه صندوق را به جایگاهی خاص تبدیل کند.

وی همچنین به پاره ای اشکال های آئین نامه ای موجود اشاره کرد و قرار بر این شد که موارد مذکور به طور دقیق و در جلسات هیات مدیره مطرح و بررسی شود.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب