امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13530 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خبرداد؛

الویت ما در سال آینده تولید قطعات داخلی به همراه اشتغال زایی، کم کردن معضل بیکاری است/60 میلیارد تومان با استفاده از تولید قطعات داخل صرفه جویی شد

خبرایران: نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان قطعات ساخت داخل داشته‌ایم که تهیه مشابه خارجی این قطعات حدود 70 میلیارد تومان هزینه داشت.بنابراین طی یک سال حداقل 60 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی داشته‌ایم.
الویت ما در سال آینده تولید قطعات داخلی به همراه اشتغال زایی، کم کردن معضل بیکاری است/60 میلیارد تومان با استفاده از تولید قطعات داخل صرفه جویی شد
به گزارش خبرایران به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران صبح امروز دومین "نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو" با حضور بیش از 100 تولیدکننده داخلی در محل برگزاری نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو افتتاح شد.

براساس این گزارش، محسن نایبی پس از افتتاح نمایشگاه و در حاشیه بازدید از غرفه‌های شرکت کننده اظهار داشت: خدارا شاکریم که برای دومین سال متوالی توانستیم با تجمیع تولیدگران داخلی در کنار هم و برپایی این نمایشگاه، گام بزرگی در جهت اشتغال زایی و خودکفایی ملی برداریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به همکاری تنگاتنگ با دانشگاه‌های صنعتی کشور از جمله دانشگاه شریف و دانشگاه علم و صنعت در جهت علمی کردن صنعت مترو افزود: در حال حاضر ارتباط علمی با این دانشگاه ها و انجام پروژه هایی با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه تمام سعی ما بر این است تا وابستگی خود به کشورهای خارجی را کم کنیم افزود: دومین "نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو" شاهد حضور پررنگ شرکت های ایرانی با انگیزه ای است و امیدواریم این دلگرمی برای همه صنعتگران ایرانی به وجود آید تا در صنعت عظیم حمل و نقل مترو که یک صنعت رو به گسترش است همکاری بیشتری داشته باشند.

به گفته نایبی الویت برنامه‌های مترو در سال 94 و 95 تولید قطعات داخلی به همراه اشتغال زایی، کم کردن معضل بیکاری در کشور و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی است.

وی در ادامه از ایرانی شدن حدود 70 درصد از قطعات متحرک به کار رفته در صنعت مترو خبر داد و گفت: در حال حاضر قسمت اعظمی از دیواره ها، بدنه و واگن های مترو توسط متخصصان ایرانی ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به افزایش 20 درصدی تولید قطعات ساخت داخل از نمایشگاه اول تا نمایشگاه دوم ادامه داد: اگر قطعه‌ای در مجموعه مترو نباشد قطاری از حرکت می‌ایستد بنابراین همکاری تولیدگران داخلی می تواند ما را از وابستگی به کشورهای دیگر بی نیاز کند.

نایبی در خصوص صرفه جویی‌های ارزی که با تولیدات داخلی قطعات مترو به دست آمده است اذعان داشت: در سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان قطعات ساخت داخل داشته‌ایم که تهیه مشابه خارجی این قطعات حدود 70 میلیارد تومان هزینه داشت.بنابراین طی یک سال حداقل 60 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی داشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حرکت های رو به جلو در حمایت از تولیدگران داخلی به کاهش معضل بیکاری و اشتغال زایی گام برداریم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب