امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13560 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران اعلام کرد؛

توافقم با ایران طولانی‌ مدت است/ حضور من در ایران جنبه تجاری ندارد/ از مربیگری تیم ملی ایران در تابستان و در مسابقات قهرمانی آسیا لذت بردم.

خبرایران: درک باوئرمن سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت:من از مربیگری تیم ملی ایران در تابستان و در مسابقات قهرمانی آسیا لذت بردم. من دو هدف کوتاه‌مدت و بلندمدت که مسابقات انتخابی المپیک و جام جهانی 2019 چین است را در برنامه خود دارم .
توافقم با ایران طولانی‌ مدت است/ حضور من در ایران جنبه تجاری ندارد/ از مربیگری تیم ملی ایران در تابستان و در مسابقات قهرمانی آسیا لذت بردم.
به گزارش خبرایران، درک باوئرمن سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) خود اظهار داشت: من برای مدتی طولانی با فدراسیون بسکتبال ایران توافق کرده‌ام و قرار نیست مدت کوتاهی در ایران بمانم.

باوئرمن گفت: همان زمانی که برای نخستین‌ بار به ایران آمدم گفتم که برای سه ماه مربیگری به ایران نیامده‌ام. من از آلمان و چند کشور اروپایی پیشنهاد داشتم که تصمیم‌گیری را برای من بسیار مشکل‌ می‌کرد اما حضور من در ایران مربوط به کسانی می‌شود که با آنها کار می‌کنم. خوشبختانه اعتماد متقابل و زیادی بین رئیس، دبیر فدراسیون و من و همچنین سایر اعضا وجود دارد.

وی ادامه داد: چند روز پیش من در حال رانندگی بودم که به ترافیک وحشتناک تهران برخوردم، بنزین ماشین در حال تمام شدن بود و تلفنم نیز همراهم نبود. در نهایت راه را گم کردم و خوشبختانه توانستم یک راننده تاکسی را مجاب کنم که به نوعی مرا به هتل المپیک راهنمایی کند. وقتی به هتل المپیک رسیدیم او از من پولی نگرفت و این همان مرام و رفتار قابل تحسین مردم ایران است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران تصریح کرد: حضور من در ایران جنبه تجاری ندارد و من دوست دارم با چنین مردمی کار کنم و برای آنها افتخار کسب کنیم.

باوئرمن در ادامه با اشاره به برنامه‌های خود گفت: ما چند هدف مهم را در ایران طبق برنامه پیگیری خواهیم کرد. نخستین و مهم‌ترین هدف رسیدگی جدی و وسیع به تیم‌های پایه و بازیکنان جوان است که آینده بسکتبال ایران خواهند بود. ما باید این کار را از سنین پایین شروع کنیم چون جوانان در اولویت ما هستند. در درجه دوم کیفیت و استاندارد مربیان ایرانی یکی از فاکتورهای اصلی در ارتقای بسکتبال ایران است. منظور من تنها مربیان لیگ نیست، بلکه مربیان رده‌های پایه نیز مدنظر هستند. سعی می‌کنم کلینیک‌های مربیگری زیادی را در تهران و سایر شهرها برگزار کنم.

وی ادامه داد: من در دانشگاه‌های آمریکا مربیگری کردم و در تیم‌هایی در سطح NBA حضور داشتم، بیش از 150 بازی در لیگ اروپا و کاپ اروپا را مربیگری کردم و در لیتوانی، یونان و روسیه حضور داشتم. رقابت‌های المپیک و جهانی را نیز دیده‌ام و در آن مربیگری کرده‌ام. من از هر طریقی که بتوانم حتی برای ارتقای سطح داوران ایرانی نیز کمک خواهم کرد، البته اصراری به این کار ندارم ولی اگر نیاز به تذکر، توصیه و تجربیات من باشد قطعا کمک خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: من از مربیگری تیم ملی ایران در تابستان و در مسابقات قهرمانی آسیا لذت بردم. من دو هدف کوتاه‌مدت و بلندمدت که مسابقات انتخابی المپیک و جام جهانی 2019 چین است را در برنامه خود دارم، البته مسابقات انتخابی المپیک بسیار سخت است. ما می‌خواهیم بهترین تیم ملی را برای مسابقات آماده کنیم و باعث سربلندی ایران شویم.

باوئرمن اظهار داشت: ما 6 ماه فرصت برای مسابقات انتخابی المپیک داریم و هنوز مشخص نیست چه بازیکنانی در تیم ملی حضور خواهند داشت. ما زمانی می‌توانیم موفق باشیم که برای آینده سازندگی کنیم. ما بازیکنانی با استانداردهای جهانی داریم و الان زود است که در مورد اسم خاصی برای حضور در تیم ملی صحبت کنیم.

وی در مورد بعضی از مشکلاتی که با آن درگیر است، گفت: ما قبلا هم مشکل تمرکز بازیکنان را در تیم داشتیم. آنها شروع به حرف زدن و اعتراض به داور و هم‌تیمی‌های خود می‌کنند، در حالی که باید تمرکز و کنترل کامل روی احساسات خود داشته باشند. این موضوع نیاز به زمان دارد و باید صبور باشیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران تصریح کرد: ما در فصل تابستان مربیان را برای حضور در تمرینات تیم ملی دعوت کردیم و جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد، امسال هم در تیم ملی چنین موضوعی را خواهیم داشت، چون حضور در کلینیک‌های مربیگری برای مربیان بسیار مهم است.

باوئرمن در مورد چاپ کتابش با عنوان آموزش بسکتبال گفت: وقتی یک مربی به سن و سال یا تجربه خاصی می‌رسد باید تجربیات و دانش خود را منتقل کند. این کتاب حاصل 26 سال تجربه من در مربیگری بوده و البته صحبت‌هایی در مورد ترجمه کتاب به زبان فارسی نیز داشته‌ام.

وی درباره گفت‌وگوی مستقیم با لژیونرهای ایرانی حاضر در لیگ چین گفت: سفر به چین جزو برنامه‌های من است تا با بازیکنان ایرانی از نزدیک ملاقات و صحبت کنم. حضور در چین نوعی ادای احترام به آنهاست و من می‌توانم برنامه‌های آنها را از نزدیک ببینم. البته این را هم بگویم که من غذاهای ایرانی را خیلی بیشتر از غذاهای چینی دوست دارم و در صورتی که به چین بروم حتما غذاهای ایرانی با خود می‌برم تا زنده بمانم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به نتایج مسابقات قهرمانی آسیا گفت: من می‌دانم که رسانه‌ها و مردم به دنبال نتیجه هستند. بازگشت به ایران با یک مدال برنز و داشتن شانس مجدد برای حضور در المپیک از ایده‌آل‌های مردم و رسانه‌ها فاصله دارد ولی اعتقاد دارم که می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم. شکست دادن چین با نسل جدید آن بسیار سخت است. در صورت همکاری همه ارکان بسکتبال کشور سطح لیگ بالا خواهد رفت و تیم ملی نیز به دنبال آن موفق خواهد شد. ما مقابل فیلیپین یک کوارتر بد بازی کردیم و از مدال طلا دور شدیم.

باوئرمن در ادامه گفت: مسابقات کشورهای اروپایی تا خرداد ماه ادامه خواهد یافت، فدراسیون بسکتبال نیز به خاطر همین موضوع لیگ را کوتاه‌تر کرد تا زمان بیشتری برای آماده‌سازی داشته باشیم. به این ترتیب حدود 40 روز زمان داریم و علاوه بر این حدود 10 روز تا 2 هفته نیز به دلیل حضور تیم‌های پتروشیمی و دانشگاه آزاد در مسابقات غرب آسیا فرصت خواهیم داشت. ما زمانی برای انتخابی تیم ملی نداریم به همین خاطر اردوها را با 15 یا حداکثر 18 بازیکن شروع خواهیم کرد. همچنین دعوت‌نامه‌ای از ایتالیا داریم ولی اگر در مسابقات انتخابی المپیک با آنها همگروه شدیم با ایتالیا بازی نخواهیم کرد.

وی در مورد آینده ستاره‌های تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: به نظر من دور از ادب است در مورد قهرمانان ملی تصمیم‌گیری کنیم. من باید با آنها و بازیکنانی مثل آفاق و داودی در مورد آینده آنها صحبت کنم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: اینکه با چه تیمی، چه بازیکنانی و چه گروهی همکاری کنید، تصمیم بزرگ و بسیار سختی است، ولی وقتی تصمیمی گرفتید دیگر نباید به عقب برگردید و به گذشته نگاه کنید. بنابراین باید تلاش کنید تا به موفقیت برسید، من می‌دانم که دقیقا چه کاری انجام می‌دهم، مشغله ذهنی من در حال حاضر تیم ملی بسکتبال و بسکتبال ایران است.

باوئرمن در مورد حضور روانشناس در کادر فنی تیم ملی گفت: بسکتبال بازی عادت‌هاست. کار من به عنوان مربی ارتقای این عادت‌هاست. این عادت خوبی نیست که به داور و هم‌تیمی‌های خود انتقاد و اعتراض کنیم و آن را ادامه بدهیم. در بسکتبال باید به سرعت تصمیم‌گیری کرد. ما یک بازی مهم مقابل فیلیپین در مسابقات قهرمانی آسیا واگذار کردیم چون در کوارتر سوم تمرکز خود را از دست دادیم. در رانندگی با سرعت بالا وقتی با یکدیگر حرف بزنیم و شیرینی بخوریم تمرکز خود را از دست می‌دهیم و احتمال تصادف بالا می‌رود. در بسکتبال هم باید تمرکز بالایی داشته باشیم. من در تمرینات سعی می‌کنم این آموزش‌ها را به بازیکنان بدهم تا در موقع بازی هم دچار این اشتباهات نشوند.

وی تصریح کرد: همه بازیکنان تیم ملی مشکل ذهنی ندارند که از روانشناس استفاده کنیم ولی اگر لازم باشد استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در مورد قراردادش نیز گفت: در دنیای حرفه‌ای وقت نیست که د مورد قرارداد‌مان صحبت کنیم یا چانه بزنیم. من خیلی خوشحالم که توافقم با ایران طولانی‌مدت است و مذاکرات ما بسیار خوب پیش رفت. من از همه همکاران و دستیارانم در تیم ملی راضی هستم و کارم را با همین افراد ادامه می‌دهم البته ممکن است مربی بدنساز تیم را عوض کنم.

باوئرمن در پایان به امکانات سخت‌افزاری فدراسیون اشاره کرد و گفت: مشکل خاصی ا نظر امکانات نداریم. در طول هفته زمان برای تمرین در اختیار داریم، البته اگر به جای یک سالن 3 سالن داشتیم خیلی بهتر بود. برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف یک طرف قضیه و اجرای آن طرف دیگر قضیه است. مهم این است که بهترین نتیجه را از امکانات موجود بگیریم و به همین خاطر کمتر اعتراض کنیم.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب