امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13606 تاریخ انتشار: جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از روز دوشنبه 5 بهمن ؛

تهراني ها تلويزيون خود را روی HD تنظيم كنند

خبرایران: از روز دوشنبه 5 بهمن شبكه اختصاصي استان تهران آغاز به كار مي كند . مخاطبان اين شبكه مي توانند مسائل مربوط به شهر و استان تهران را در برنامه هاي اين شبكه با كيفيت اچ دي دنبال كنند.
تهراني ها تلويزيون خود را روی HD تنظيم كنند

شبكه تهران روز دوشنبه پنجم بهمن رسما كار خود را آغاز مي كند . مراسم آغاز به كار اين شبكه استاني كه روي امواج شبكه اچ دي قرار است براي مخاطبانش قابل دريافت باشد در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما با حضور رئيس، معاونان، مديران شبكه هاي صدا و سيما و جمعي از مديران و مسئولان استاني و شهري تهران برگزار خواهد شد .

احسان كاوه مدير اين شبكه در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومي رسانه ملي ضمن اعلام اين خبر درباره اهداف راه اندازي و ويژگي هاي اين شبكه گفت:كلان شهر تهران به حدي اتفاقات و مسائل شهري و مهم در خود دارد كه نياز به يك شبكه اختصاصي براي انعكاس اين موضوعات در آن كاملا بديهي است به ويژه آنكه استان تهران شامل شهرستان هاي مهمي نيز مي شود كه انعكاس مسائل شهري ، اقتصادي ، اجتماعي و سياسي در آن ها خود مقوله اي جدي است و اين امور مسئولان سيما را بر آن داشت كه پس از اختصاص شبكه پنج سيما به موضوعات  اقتصادي ، به دنبال راه اندازي يك شبكه مستقل براي شهر تهران باشند. اكنون پس از ايجاد زيرساخت هاي مناسب براي راه اندازي شبكه مختص تهران، اين شبكه با پتانسيلي بالا آماده است از روز افتتاح، مخاطبان خود را اقناع كند .

وي افزود : تلاش شبانه روزي همكارانم در شبكه تهران سبب شد تا مشكلات مالي كه سبب تاخير در راه اندازي اين شبكه شده بودبرطرف شود و ان شاالله روز دوشنبه در مراسمي با شكوه با حضور مديران ارشد سازمان و جمعي از مسئولان شهري برنامه هاي اين شبكه به روي آنتن مي رود.

مدير شبكه تهران با بيان جايگاه ويژه استان تهران در ميان ساير استان ها گفت: استاني كه پايتخت كشور عزيزمان ايران هم در آن مستقر است مملو از نشاط است و شهري كه تصميمات اصلي كشور در آن اتخاذ مي‌شود و بخش مهمي از چرخ هاي اقتصاد و نيروي كار كشور در آن گردهم آمده است همچنين  از منابع طبيعي،مناظر و موقعيت هاي گردشگري و اماكن تاريخي و مذهبي برخوردار است نياز به يك شبكه با نشاط و فعال دارد و درسياست گذاري راه اندازي اين شبكه نيزاين موضوعات در نظر گرفته شده است.

وي راه اندازي شبكه تهران را پاسخي به نياز مخاطبان اين استان پهناور و مهم ارزيابي كرد و افزود:تلاش داريم تا مخاطب خود را از طريق رسانه‌هاي نوين به يك مولد رسانه‌اي تبديل كنيم تا با كمك آنها قطعه قطعه‌ي اين آيينه‌ي بزرگ تشكيل شود و همه در انعكاس آنچه كه در تهران مي‌گذرد سهيم باشند.

احسان كاوه ارزش هاي محوري شبكه تهران را نيز بيان كرد كه در ميان آن ها مي توان به موضوعاتي چون " وفاداري به گفتمان و  هويت  اسلامي / ايراني / انقلابي و ولايي ،حمايت از نوآوري و خلاقيت ، تكيه بر حرفه اي گرايي ، يادگيرندگي و آموزش گرايي ،پژوهش محوري ،اصالت بلاغت و زيبايي شناسي در بسته بندي و ارائه پيام، اثر بخشي و بهره‌وري در كليه فعاليت هاي شبكه،پذيرش اصل انتخابگري مخاطب و دو سويه‌ بودن رسانه،  پاسخگويي و شفافيت در برابر قانون و مخاطبان ، گراميداشت تنوع فرهنگي در چهارچوب همبستگي ملي و اسلامي ، حفظ استقلال و عملكرد فراجناحي و پاسداشت زبان و لحن پيراسته فارسي اشاره كرد .

 وي  همچنين در باره رويكردهاي محتوايي و سياست هاي شبكه تهران گفت: بنا داريم در اين شبكه بر مولفه هايي چون" آموزش آداب شهروندي و هر آنچه زيست اجتماعي شهري را ارتقا مي‌دهد ، ايجاد نشاط، آرامش و صميميت در خانواده‌هاي تهراني ، توليد محتوا در راستاي كارآمد اداره شدن شهر تهران ، ترويج گفتگو و مداراي اجتماعي با به رسميت شناختن تنوع فرهنگي، اجتماعي و سياسي ، ارتقاي كيفيت و سبك زندگي در شئون مختلف مادي و معنوي و  آگاه سازي شهروندان درباره هر آنچه به تهران مربوط مي شودتوجه ويژه داشته باشيم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب