امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13611 تاریخ انتشار: جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وجود 300 نوع ماده سمی در دود حاصل از مصرف نیکوتین تنباکو/ کاهش قدرت جنسی و ناباروری درمردان و زنان/ مشکلات جدی فرزندآوری مصرف‌کننده سیگار و قلیان

خبرایران: مردانی که به‌ صورت مداوم دخانیات علی‌الخصوص سیگار و قلیان مصرف می‌کنند، با ناباروری و مشکلات جنسی متعددی مواجه می‌شوند.
وجود 300 نوع ماده سمی در دود حاصل از مصرف نیکوتین تنباکو/ کاهش قدرت جنسی و ناباروری درمردان و زنان/ مشکلات جدی فرزندآوری مصرف‌کننده سیگار و قلیان
به گزارش خبرایران، به گفته پزشکان، در دود حاصل از مصرف نیکوتین، تاکنون افزون بر سیصد نوع ماده سمی دیده‌شده است، نیکوتین ماده مخدری است که به‌طور طبیعى در تنباکو وجود دارد و مصرف هرگونه تنباکو عوارض خطرناکی را به وجود می‌آورد.

یکی از مشکلاتی که مصرف دخانیات برای مردان ایجاد می‌کند شکستگی کروموزوم‌های اسپرم است که کاهش قدرت جنسی و ناباروری را در پی دارد و حتی در صورت فرزند دار شدن شخص با روش‌های لقاح مصنوعی، این اختلال وی به فرزندان منتقل و یک نسل را دچار مشکلات این‌چنینی می‌کند.   

برعکس تصور بسیاری از مردم؛ ضررهای تنباکوی موجود در قلیان ده برابر بیشتر از سیگار است زیرا قلیان به دلیل مدل و طراحی خاص خود، حدوداً چندین برابر بیشتر از سیگار، دود را به داخل ریه‌ها می‌فرستد.

تحقیقات نشان می‌دهد کمیت و کیفیت اسپرم مردانی که به مدت پنج سال متمادی هرروز بیشتر از یک پاکت سیگار مصرف کرده‌اند دچار اختلال و تغییر می‌شود، مردانی که با کاهش تعداد اسپرم‌ها، تغییر در حرکت و شکل طبیعی آن‌ها روبه‌رو هستند باید اقدام به تغییر روش زندگی خود کنند و باکارهایی همچون کاهش وزن و کنترل چربی خون، ترک دخانیات و افزایش فعالیت بدنی، وضعیت سلامت خود را بهبود بخشند.

بنا به اظهارنظر متخصصان، سیگار‌کش‌های غیرفعال؛ افرادی که تنها به واسطه هم‌نشینی با سیگاری‌ها باید تاوان بدهند و یک سوم دود محیط را به جان بخرند. پزشکان به این افراد هشدار جدی می‌دهند،‌ آن‌ها باید بدانند از مضرات این هم‌نشینان بد در امان نخواهند بود و خطرات و عواقب دود دخانیات متوجه آن‌ها نیز می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب