امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1362 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

طیب‌نیا خبر داد؛

اختصاص سه میلیارد دلار وام بانک توسعه اسلامی به طرح‌های اقتصادی ایران

خبرایران: وزیر امور اقتصادی و دارایی از اختصاص 3 میلیارد دلار از منابع بانک توسعه اسلامی به طرح‌های اقتصادی کشورمان خبر داد و گفت: سرمایه ایران در این بانک از یک میلیارد دینار اسلامی به 4 میلیارد افزایش می‌یابد.
اختصاص سه میلیارد دلار وام بانک توسعه اسلامی به طرح‌های اقتصادی ایران
به گزارش خبرایران، به نقل از شادا،  علی طیب‌نیا که به عنوان نماینده ایران در اجلاس وزرای اقتصاد بانک توسعه اسلامی در قزاقستان شرکت کرده بود، با بیان این‌که ایران قصد دارد 3 میلیارد دلار از منابع بانک توسعه اسلامی را برای طرح‌های اقتصادی خود هزینه کند، گفت: کشورمان در گذشته 6 میلیارد دلار از منابع این بانک را در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اقتصادی استفاده کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: بانک توسعه اسلامی، علاوه بر کمک‌های مالی به شکل‌های گوناگون، شرکت در سرمایه‌گذاری‌های مشترک و اعطای وام جهت پروژه‌های تولیدی و کارآفرینی به کشورهای عضو را نیز در برنامه‌های خود دارد.

طیب‌نیا افزود: ارائه کمک‌های فنی به کشورهای عضو و تسهیلات آموزش به افراد فعال در توسعه این کشورها از دیگر فعالیت‌های بانک توسعه اسلامی است. وی هم‌چنین از تصویب طرح افزایش سرمایه ایران در بانک توسعه اسلامی از یک میلیارد دینار اسلامی به 4 میلیارد خبر داد.

وی افزود: طرح افزایش سرمایه ایران در بانک توسعه اسلامی که در دولت به تصویب رسید، در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

یادآور می‌شود، ایران یکی از 56 عضو بانک توسعه اسلامی است که دفتر اصلی آن در جده عربستان قرار دارد. علاوه بر دفتر اصلی، 4 دفتر منطقه‌ای در رباط مراکش، کوالالامپور مالزی، آلماتی قزاقستان و داکار سنگال برای پیشبرد اهداف منطقه‌ای این بانک فعالیت می‌کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب