امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13642 تاریخ انتشار: شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار تهران اعلام کرد؛

آماده سازی سریع تر شهر آفتاب در کنار توجه به کیفیت

خبرایران: امروز بازدید و جلسه هماهنگی برپایی نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شد.
آماده سازی سریع تر شهر آفتاب در کنار توجه به کیفیت
به گزارش خبرایران، محمدباقر قالیباف و تعدادی از معاونان شهردار تهران امروز از نمایشگاه کتاب و برپایی آن در نمایشگاه شهر آفتاب بازدید کردند.

در حاشیه این جلسه که به منظور رصد امکانات رفاهی و تجهیزات نمایشگاهی و تامین آنها برگزار شد، ایستگاه مترو نمایشگاه شهر آفتاب نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و شهردار تهران ابراز امیدواری کرد تا پیش از برپایی نمایشگاه این ایستگاه  مترو نیز راه اندازی شود.

براساس این گزارش در این جلسه همچنین تمهیدات لازم برای انتقال بازدیدکنندگان از نمایشگاه و ایجاد امکانات رفاهی برای غرفه داران نیز مورد تاکید قرار گرفت.

شهردار تهران بر سرعت بخشیدن به آماده سازی این مجموعه در عین توجه به کیفیت تاکید کرد و گفت: بدون شک این مجموعه نمایشگاهی از مجموعه نمایشگاه های نمونه خاورمیانه خواهد بود. بنابراین جلسات منظم جهت هماهنگی و امکان سنجی برای سرعت بخشیدن به روند کار برگزار شود.

 احداث نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با مصوبه شورای شهر در سال 84 دردستور کار شهرداری قرار گرفت.

اقدامات اولیه در این زمینه از سال 85 آغاز و در سال 87 طرح این مجموعه که با حضور مهندسان داخلی و مشاور آلمانی( GMP) طراحی شده بود به تصویب رسید و از ابتدای سال 90 عملیات اجرایی آن زیرنظر سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی و با همکاری شرکت یادمان سازه به عنوان مجری طرح آغاز شد.

اراضی طرح نمایشگاه شهر آفتاب در زمینی به مساحت 158 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام خمینی (ره) در مسیر اتوبان تهران - قم واقع شده است که دسترسی های بزرگراه خلیج فارس و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، بزرگراه آیت الله سعیدی از ضلع غربی و دسترسی به مترو پرند و ادامه خط 3 مهم ترین عناصر ارتباطی این پروژه را فراهم می کنند.

مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب از سه بخش اصلی نمایشگاه ها، محور چهارباغ به عنوان یک محور شهری محل گذران اوقات فراغت و مجموعه های وابسته شامل مرکز تجارت ، مرکز همایش ها ، هتل ها ، ساختمان های اداری ، پارکینگ ها و ... تشکیل شده است.

این سالنها به مساحت تقریبی 120 هزار مترمربع و سالن ملل در بخش نمایشگاهی در شمال سایت در 2 طبقه با زیر بنای ساختمانی 8 هزار مترمربع و به ارتفاع 24 متر ساخته می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب