امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13679 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

منطقه شمالشرق دارای شناسنامه پدافند غیر عامل شد

خبرایران: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در راستای هم‌افزایی در زمان حوادث به منظور وارد آمدن کمترین آسیب به زیرساخت‌های اساسی و حیاتی منطقه "شناسنامه پدافند غیر عامل" کلیه مراکز و تاسیسات خود را تهیه کرد.
منطقه شمالشرق دارای شناسنامه پدافند غیر عامل شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران –منطقه شمالشرق؛ رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست این منطقه با اعلام خبر بالا گفت: تحقق این مهم با تلاش واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست و همکاری واحدهای فنی، ستادی و حراست منطقه و حدود یک ماه کار مداوم (240 نفر ساعت) به نتیجه رسید.

علی عرب‌یارمحمدی با اشاره به اینکه در این طرح کلیه کمبودها، نواقص مراکز و تاسیسات منطقه شناسایی خواهد شد؛ اضافه کرد: با پایان یافتن طرح، امروز ما موقعیت جغرافیایی، مختصات جغرافیایی، تهدیدات احتمالی و... این مراکز را بصورت دقیق شناسایی کرده و در دست داریم.

وی ادامه داد: در بخشی از طرح شناسنامه‌دار کردن مراکز و تاسیسات این منطقه،  تصویر برداری از واحدها و تجهیزات با توجه به درجه اهمیت خدمات آنها، حوزه و جمعیت تحت پوشش این مراکز در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی، طرح‌های در حال توسعه، میزان وابستگی به خارج و... ثبت شده است.

عرب‌یارمحمدی با تاکید بر حفاظت و نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده به عنوان بخشی از این طرح، تاکید کرد: پیش‌بینی پیامدهای احتمالی و اتخاذ راهبردهای لازم در زمان بروز بحران با برگزاری دوره‌های آموزشی، مطالعات مهندسی در خصوص پدافند غیر عامل و بررسی سناریوهای نوشته شده در آخرین مانورهای انجام شده نیز بخشی از تحقق این طرح است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این طرح حتی وضعیت عمومی ساختمان‌ها و استحکام آنها، پوشش گیاهی و... نیز پیش بینی شده است.

شایان ذکر است: با اجرای کامل این طرح، هشت مرکز انتقال و تاسیسات، سه تاسیسات سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها، 13 ایستگاه مخابراتی و مرکز منطقه شمالشرق دارای شناسنامه پدافند غیر عامل شدند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب