امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13704 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برنامه‌های دهه فجر شبکه کودک و نوجوان

خبرایران: شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان برای روزهای جشن پیروزی انقلاب 4 مجموعه و 7 نماهنگ تدارک دیده است.
برنامه‌های دهه فجر شبکه کودک و نوجوان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شبکه کودک و نوجوان، شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان برای روزهای جشن پیروزی انقلاب 4 مجموعه و 7 نماهنگ تدارک دیده است که شامل عنواین زیر می‌باشد:

مجموعه‌های: به من بگو چیه؟، بینا و دینا، روزنامه دیواری انقلاب، اتو

نماهنگ‌های: یار دبستانی، خمینی ای امام، الله الله، بهاران خجسته باد، از روزی که یادم میاد، دوباره بهمن شده، روز راهپیمایی

با آغاز دهۀ فجر مجموعۀ «به من بگو چیه؟» به تهیه‌کنندگی «جمال حاتمی»، در 10 قسمت 12 دقیقه‌ای ساعت 18:30 و تکرار آن روز بعد ساعت 14:30 از شبکۀ کودک و نوجوان پخش خواهد شد. این مجموعه در قالبی ترکیبی ساخته شده که درواقع برنامه‌ای است تعاملی با موضوع پاسخ‌گویی به سؤالات کودکان ایران، دربارۀ واژه‌های مرتبط با سیاست و سیاست خارجی؛ معرفی واژه‌هایی که کودکان زیاد به گوششان خورده و احتمالاً در ذهن آنها ایجاد سؤال کرده است. لازم به ذکر است مجموعۀ «جوجه سیاه زبل» که در این ساعت از شبکه پخش می‌شد تا قسمت 5 متوقف شده و مابقی آن پس از ایام دهه فجر پخش خواهد شد.

مجموعۀ «بینا و دینا» به سفارش «سازمان هنری رسانه‌ای اوج» و تهیه‌کنندگی «مؤسسه فرهنگی هنری سلوک افلاکیان» با تکنیک سه بعدی کامپیوتری در 10 قسمت 10 دقیقه‌ای از روز 12 بهمن در ساعت 19 و تکرار آن روز بعد ساعت 15:45 در کنداکتور شبکه کودک قرار گرفته است. این مجموعه در قالبی داستانی از قول دخترکی به نام «بینا» که پدرش در زندان سیاسی به سر می‌برد به افشاگری ظلم و ستم ساواک و مزدوران پهلوی در روزهای آخر قبل از انقلاب می‌پردازد. لازم به ذکر است مجموعه 52 قسمتی «راز جنگل شفا» که در این ساعت از شبکه پخش می‌شد تا قسمت 27 متوقف شده و مابقی آن پس از ایام دهه فجر پخش خواهد شد.

مجموعۀ 20 قسمتی «روزنامه دیواری انقلاب» به تهیه‌کنندگی «علیرضا سلامیان»، در دو بخش 13 دقیقه‌ای در ساعت 19:30 و 19:45،  تکرار آن روز بعد ساعت 17:00 و 17:15 از شبکۀ کودک پخش خواهدشد. این مجموعه در قالب مستند و با خلق روزنامه‌های دیواری توسط کودکان استان‌های مختلف ایران با موضوع انقلاب اسلامی و با هدف به تصویر کشیدن وحدت ملی و خلاقیت کودکان اقوام ایرانی تولید شده است. لازم به ذکر است مجموعۀ 47 قسمتی «راسوی کونگ‌فوکار» از قسمت 8 و مجموعۀ 48 قسمتی «قصه‌های شب چله» در قسمت چهل و پنجم متوقف شده و مابقی آنها پس از ایام دهه فجر پخش خواهد شد.

مجموعۀ «اتو» به تهیه‌کنندگی «شرکت فراسوی ابعاد» در «خانه پویانمایی انقلاب اسلامی» تولید شده است. این مجموعه به کارگردانی «عباس عسکری»، نویسندگی «سعید مسعودی» و با تکنیک سه بعدی کامپیوتری در 10 قسمت 7 دقیقه‌ای ساخته شده که با آغاز دهۀ فجر در ساعت 20:50 و تکرار آن روز بعد ساعت 16:23 در کنداکتور شبکه کودک قرار خواهد گرفت. این مجموعه با نگاهی طنزآمیز سیاست‌های سازمان ملل، امریکای جهانخوار و استکبار انگلیس را به تصویر می‌کشد که در ظاهر امر به دنبال مقابله با تروریسم و حمایت از حقوق بشر هستند، اما درواقع خود پرورش دهندۀ تروریست هستند. لازم به ذکر است مجموعۀ 109 قسمتی «شهر آجیلی» که در این ساعت از شبکه پخش می‌شد تا قسمت 82 متوقف شده و مابقی آن پس از این ایام پخش خواهد شد.

نماهنگ‌های «یار دبستانی» و «خمینی ای امام» به تهیه‌کنندگی «عباس غلامی» در قالب رئال و با به تصویر کشیدن گروه سرود کودکان در فضاهای مختلف مرتبط با موضوع شعر نماهنگ تولید شده است.

نماهنگ‌های «الله الله» و «بهاران خجسته باد» به تهیه‌کنندگی «سید یاسر خردمند» در قالب ویدئو گرافیک و موشن گرافیک تولید شده است.

نماهنگ‌های «از روزی که یادم میاد»، «دوباره بهمن شده» و «روز راهپیمایی» در قالب ویدئو گرافیک و فتوکلیپ در گروه تولیدات شبکه کودک و نوجوان تهیه شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب