امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13750 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌‌های علمی میان دانشگاه مذاهب اسلامی،پیام نور و دانشگاه بغداد

خبرایران: مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه بغداد، با حضور رؤسا، معاونین و مدیران این سه نهاد علمی به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد.
امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌‌های علمی میان دانشگاه مذاهب اسلامی،پیام نور و دانشگاه بغداد
س

به گزارش خبرایران در ابتدای این مراسم دکتر رستمی ابوسعیدی رئیس دانشگاه پیام­ نور به معرّفی این دانشگاه پرداخته و آن را دارای 540 واحد در سراسر ایران و 68 نمایندگی در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی معرفی کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور، آمادگی این دانشگاه را باتوجه به حجم بالای تعداد دانشجو و استاد اهل سنت خود با دانشگاه مذاهب اسلامی جهت همکاری‌های علمی و فرهنگی مشترک اعلام کرد.

در ادامۀ جلسه، حجت‌الاسلام مبلّغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه پیام نور به جهت فراهم ساختن این فرصت، گفت: دانشگاه پیام­ نور دانشگاهی است که از حیث رشته ­ای، دانشجویی و انسجام دارای ظرفیت­‌های فراوانی است که در صورت استفاده از آن می‌­تواند مسیر­های چند جانبه­‌ای را در مسیر الفت اسلامی، تولید دانش و ایجاد ارتباط بین ایران و سایر کشورهای اسلامی فراهم آورد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: تعداد زیاد دانشجویان و رشته‌های آن در یک مرور سریع امید بخش است. بعد از اینکه اطلاع پیدا کردیم در دانشگاه پیام­ نور بیش از هزار استاد از اهل سنّت مشغول تدریس است، به آن نگاه مثبت­ تری پیدا نمودیم و به این فکر افتادیم که دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه پیام نور می‌­توانند در زمینه­‌های علمی، همکاری­‌های سازنده­ای داشته باشند. لذا پیشنهاد شد که در وهله نخست، یک نشست بین­ المللی در زمینه جلوگیری از خشونت داشته باشیم که مورد پذیرش قرار گرفت.

مبلّغی تصریح کرد: در دیداری که روز گذشته با مسئولان دانشگاه بغداد داشتیم این دانشگاه نیز در این زمینه رویکرد مثبت دارد که انشاء­الله با همکاری سه جانبه این امر میسّر خواهد شد.

در ادامه این نشست دکتر جابری رئیس دانشکده دانشگاه بغداد نیز ضمن تقدیر از میزبانی دانشگاه پیام نور، گفت: رسالت ما در دانشگاه بغداد به عنوان نخستین دانشگاه عراق این است که در کنار روش علمی یک رسالت فرهنگی نیز داشته باشیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم در کنفرانس مشترک گامی که برداشته می‌­ شود در راستای کارکرد رسالت فرهنگی و فکری باشد.

رئیس دانشکده دانشگاه بغداد همچنین تاکید کرد: روش­‌های موجود در علوم انسانی را باید به خدمت گرفت، زیرا فرهنگ اختلافات فکری را چه در سطح ادیان و چه در سطح مذاهب می‌توان به یک نکته مشترک رساند.

گفتنی است در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی - فرهنگی سه جانبه و همچنین برگزاری کنفرانس علمی در موضوع «نقش علوم انسانی در مقابله با تفکرّات افراطی و تکفیری» به امضای رؤسای سه دانشگاه رسید.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب