امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13771 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد؛

انتخاب 60 طرح با پایان داوری‌های آثار جشنواره دایره خلاق

خبرایران: دکتر عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از پایان داوری‌های آثار دومین جشنواره مبلمان شهری خبر داد و گفت: با به پایان رسیدن مرحله نهایی انتخاب آثار دومین جشنواره مبلمان شهری «دایره خلاق» 60 اثر برای حضور در بخش‌های مختلف این رویداد انتخاب شدند.
انتخاب 60 طرح با پایان داوری‌های آثار جشنواره دایره خلاق

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ دکتر علیزاده با بیان اینکه ارزیابی آثار دومین جشنواره دایره خلاق برای اجرا در محیط‌های شهری؛ پس از دو مرحله بحث و بررسی و پالایش هیات داوران به پایان رسید، ادامه داد: کمیته انتخاب آثار متشکل از دکتر آیدین مهدیزاده تهرانی، مهندس مصطفی میرفندرسکی، مهندس مهران هاشمی، مهندس پرویز محمدی و مهندس مروارید قاسمی در مرحله اول 300 اثر رسیده به دبیرخانه را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این مرحله ایده‌های کپی یا طرح‌هایی که تناسبی با موضوع جشنواره نداشتند کنار گذاشته شدند و در نهایت 60 اثر به مرحله پالایش آثار راه یافتند.

او با اشاره به اینکه در مرحله پالایش آثار یادشده که با حضور دکتر وحید چوپان‌کاره، دکتر مهدی خرم، دکتر یاسر جعفری، دکتر الهام سوری و مهندس جمشید امامی برگزار شد؛ 20 اثر برای حضور در بخش خارج از مسابقه انتخاب شدند، افزود: این آثار در بخش نمایشگاهی شرکت کرده و در کتاب سال منتشر می‌شوند اما طرح‌ها اجرایی نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی با تاکید بر اینکه همچنین 18 اثر دیگر نیز تقدیرنامه نقره‌ای این جشنواره را دریافت می‌کنند، گفت: در پایان 22 اثر برای مرحله نهایی انتخاب آثار و اجرا در محیط های شهری انتخاب شدند.

به گفته او بر اساس نظر بخش داوری بین 15 تا 22 اثر برای اجرا با دریافت کمک هزینه 10 میلیون تومانی، طرح را در ابعاد و با مصالح واقعی متناسب با محیط های شهری می‌سازند.

دکتر علیزاده با اشاره به اینکه هنرمندان منتخب که به زودی اسامی‌شان اعلام می شود 20 روز فرصت دارند تا طرح‌های پیشنهادی‌شان را به مرحله اجرا در بیاورند؛ گفت: در 29 بهمن، روز اختتامیه دومین جشنواره «دایره خلاق» با رأی داوران 3 برنده نهایی با عناوین خلاقانه‌ترین طرح، قابل اجرایی‌ترین طرح و بهترین طرح هر کدام برنده جایزه 20 میلیون تومانی این رویداد هنری می‌شوند.

گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره دایره خلاق با موضوع مبلمان شهری برای منطقه تاریخی 12 شهر تهران در 28 و 29 بهمن ماه برگزار می شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب