امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13801 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به صورت سيستم ويدئو‌كنفرانس و همزمان با حضورمهندس كشاورزيان؛

همزمان ۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در سراسر كشور افتتاح شد

خبرایران: ۳۸مجتمع خدماتي رفاهی بین‌راهی در 13 استان كشور همزمان با طليعه سي و هشتمين بهار انقلاب اسلامي با اعتبار 140 ميليارد تومان، به صورت سيستم ويدئو‌كنفرانس و همزمان با حضور معاون وزير راه و شهرسازي افتتاح و به بهره‌برداري رسيدند.
همزمان ۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در سراسر كشور افتتاح شد

به گزارش خبرنگارخبرایران مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان، در اين مراسم و در جمع خبرنگاران ، ضمن تبريک پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: علاوه بر تخصيص 140 ميليارد تومان اعتبار براي احداث اين مجتمع‌ها، 9 میلیارد تومان نيز از محل اعتبارات دولتی و 2 / 1 میلیارد تومان تسهیلات از طريق بانک‌های‌عامل پرداخت شده است.

وي افزود: با افتتاح این مجتمع‌هاي خدماتي ـ رفاهي، تعداد مجتمع‌‌هاي بين‌راهي در كشور به ۶۰۰ مجتمع افزايش مي يابد ، ضمن اين‌كه ۳۴۸ مجتمع در حال ساخت و براي ۵۲۵ مجتمع نيز موافقتنامه اصولی صادر شده است كه در حال گذرندارن مراحل تكميلي پرونده هستند .

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي همچنين، وجود 61 مجتمع خدماتی ـ رفاهی در آزادراه‌های کشور خبر داد و افزود : 231 مجتمع خدماتی ـ رفاهی نيز در بزرگراه‌هاي كشور مشغول خدما‌ت‌رساني به كاربران جاده‌اي  و هموطنان هستند.

معاون وزير راه و شهرسازي از جمله مزاياي مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی را ارائه خدمات مناسب و متمركز و نيز آرامش و امنيت كاربران جاده‌اي دانست و گفت: خوشبختانه به دلیل تسهیل شرایط سرمايه‌گذاري در اين حوزه، بخش خصوصی از انگیزه لازم براي سرمایه‌گذاری در این مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی برخوردار است. 

وي افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌اي در اين خصوص به صورت فعال عمل مي‌كند در تلاش است با بررسی هر یک از محورهای مواصلاتی کشور در محورهاي كم تردد كه نياز به ساخت مجتمع خدماتی ـ رفاهی وجود دارد، اما تمايل و انگيزه كمتري براي سرمايه‌گذاري مي‌باشد، شرايط را براي ورود بخش خصوصي تسهيل كند.

مهندس كشاورزيان با اشاره به این‌که در حال حاضر در برخی مسیرها هنوز امکانات مناسبي وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای اینگونه مسیرها نيز بايد مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهي احداث شوند تا نياز استفاده كنندگان از راهها به خدمات در فواصل کوتاه وجود نيز داشته باشد.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه، با اشاره به بازنگری در ضوابط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌اي در احداث مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی با هدف تسهیل شرایط جذب سرمایه‌گذار تصريح كرد: در همين راستا و طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، در هر 50 کیلومتر یک مجتمع خدماتي ـ رفاهی در کشور به مسافران خدمات‌رساني خواهند كرد.

مهندس كشاورزيان همچنين از ایجاد ساز و کار نظارتی براي برخورد با متخلفان در این حوزه خبر داد و با تأكيد بر لزوم توجه بيشتر به سرویس‌هاي بهداشتی گفت: اين امر یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کاربران جاده است، كه در همين راستا از استانداران خواسته شده با تشكيل کمیته‌ای، به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و همچنين نمازخانه‌هاي بين‌راهي رسيدگي كنند و در صورت مشاهده مشكل، به آن‌ها مهلت بدهند تا ظرف چند ماه، كاستي‌هاي احتمالي را برطرف کنند.

وي يكي از برنامه‌های سازمان با هدف توسعه كمّي و كيفي مجتمع‌های خدماتی ـ‌ رفاهی را ايجاد مجتمع‌های زنجیره‌ای با استفاده از یک الگوی استاندارد در کشور بيان كرد و افزود: در همين راستا از حضور سرمایه‌گذاران برای ساخت مجتمع‌های زنجیره‌اي استقبال مي‌كنيم و اميدواريم در سال آینده در همين زمان، شاهد افتتاح مجتمع‌های زنجیره‌ای در کشور باشیم‌‌.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنين در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر نحوه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی خاطرنشان كرد: تا پيش از اين امکان نظارت از سوي سازمان وجود نداشت و هر يك از نهادها و سازمان‌هاي ذي‌ربط نظارت‌هاي موردي داشتند، اما اخیراً با اصلاح آئین‌نامه، نظارت بر عملکرد مجموعه‌های خدماتی ـ رفاهی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌اي واگذار شده است.

مهندس كشاورزيان درباره مشوق‌های در نظر گرفته شده برای جذب سرمایه‌گذار در اين حوزه يادآور شد:‌ قبل از اين نيز در مسیرهایی که انگیزه برای ورود سرمایه‌گذاران وجود نداشت، مشوق‌هایی ارائه می‌شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخصوص مكان‌يابي ساخت مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی نيز گفت: در همين راستا طرح تفصیلی 19 استان تهیه شده و مقرر است در قالب اين طرح تفصيلي مكان‌يابي مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی صورت گيرد. همچنين 54 درصد محورهای مواصلاتی پیمایش شده‌اند و بنا است طيق برنامه، هر 50 کیلومتر یک مجتمع خدماتی ـ رفاهی در محورهای مواصلاتی کشور ساخته شود.

وي با اشاره به اين‌كه سرمايه‌گذاري انجام شده در این ۳۸ مجتمع خدماتی ـ رفاهي بدون احتساب قیمت زمین، 140 ميليارد تومان بوده است، اظهار داشت: برخی زمین‌ها توسط سرمايه‌گذار مربوطه تأمین شده است‌‌.

‌شايان ذكر است، در انتهاي اين نشست خبري، با حضو مسئولان استاني 38 مجتمع‌ خدماتی ـ رفاهی در استان‌های کرمان، خراسان‌رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، قم، فارس، قزوین، کرمانشاه، مرکزی، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان به بهره‌برداري رسيد.

بنابراين گزارش؛ در اين مراسم معاونين  و جمعي از مديران سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي نيز حضور داشتند .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب