امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13842 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نصراله آبادیان اعلام کرد؛

آمادگی 36 گروه دوام برای مواجهه با زلزله/امداد رسانی به شهروندان محله های مرکزی شهر تهران با نیروهای محله ای

خبرایران: 36گروه داوطلب امداد و نجات در مواقع بحران و زلزله آماده امداد رسانی و نجات جان شهروندان در محله های مرکزی شهر تهران هستند.
آمادگی 36 گروه دوام برای مواجهه با زلزله/امداد رسانی به شهروندان محله های مرکزی شهر تهران با نیروهای محله ای

به گفته نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ؛قرار گیری در هسته مرکزی شهر تهران ، وجود بافت فرسوده ،تراکم جمعیتی بالا و وجود کارگاه های تولیدی و راسته های تجاری اهمیت توجه به امداد رسانی و آمادگی برای مدیریت بحران در شرایط بروز حوادث غیر مترقبه را دو چندان کرده است.

شهردار منطقه 11 آمادگی نیروهای داوطلب واکنش اضطراری منطقه (دوام ) برای عبور از شرایط بحرانی و وقوع حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله را مهم ترین راهکار برای نجات جان شهروندان در نخستین ساعات بروز حادثه عنوان کرد و گفت: 72 ساعت اولیه وقوع زلزله ساعات طلایی برای نجات جان انسان ها در شرایط بحرانی است و آموز خود امدادی و دگر امدادی نخستین و مهم ترین گام تا رسیدن نیروهای امدادی است.

آبادیان افزود: 36 گروه دوام متشکل از شهروندان ساکن در محله های مرکزی شهر تهران که تعداد آن ها قریب به 1200 نفر می شود ؛ در دوره های آموزشی که از سوی ستاد مدیریت بحران این منطقه با هدف ارتقای آمادگی و کارآیی موثر آن ها در مواقع بروز حادثه برگزار شده است ؛ شرکت کرده و دوره های امداد و نجات ، کمک های اولیه ، اورژانس ، مبانی زلزله و بحران ، اطفای حریق و ... را گذرانده اند و پس از طی آزمون های علمی و عملی موفق به کسب مدرک و کد اعضای گروه دوام منطقه شده اند .

او خاطر نشان کرد : این گروه ها که هر کدام شامل 33 نفر از افراد آموزش دیده هستند آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط بحرانی را دارند و می توانند عملیات جستجو و نجات جان هم محله ای هایشان را انجام دهند.

در همین راستا نشست فصلی شش ماهه دوم با دوامیان محلات منطقه 11 با هدف پیش برد اهداف سازمان پیش گیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور دوامیان، اعضای شورایاری و کارشناسان ستاد مدیریت بحران منطقه در سرای  محلات سلامت، شیخ هادی، عباسی و فروزش برگزار شد.

در این نشست افزایش تعامل و همکاری، شناسایی نقاط بحران زا و بحران زدا، بررسي و ارائه راهكارهاي مناسب و كاربردي برای مدیریت بهتر بحران در سطح محله و ناحیه، گسترش فعالیت های آموزشی، برگزاری جلسه با فعالان دوام، تمرین گروه های دوام با تجهیزات امدادی موجود در ستاد بحران منطقه و بازدید گروه های دوام از کانکس محلات انجام شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب