امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13851 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هما کیان‌جاه اعلام کرد؛

طراحان ایرانی توان جهانی شدن دارند

خبرایران: هما کیان‌جاه مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی گفت: مد دنیا را دنبال می‌کنم. اما ایمان دارم که طراحان ایرانی به مرحله‌ای از توانایی رسیده‌اند که می‌توانند با برگزاری نمایشگاه در کشورهای دیگر، حرفی تازه برای گفتن داشته باشند.
طراحان ایرانی توان جهانی شدن دارند

به گزارش خبرایران، هما کیان‌جاه مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به توان طراحان ایرانی اشاره کرد و گفت: مد دنیا را دنبال می‌کنم. اما ایمان دارم که طراحان ایرانی به مرحله‌ای از توانایی رسیده‌اند که می‌توانند با برگزاری نمایشگاه در کشورهای دیگر، حرفی تازه برای گفتن داشته باشند.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اهمیت مد افزود: مد از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هر فردی در هر گوشه از دنیا می‌تواند با توجه به سلیقه شخصی خود از مد دنیا استفاده کند. اما در حال حاضر آنچه جای خالی آن احساس می‌شود؛ نوعی طراحی «مد» است که جوانان ایرانی نیاز دارند.

وی اضافه می‌کند: اگر در صنعت مد بتوانیم مطابق با سلیقه جوانان ایرانی و در عین حال در راستای هویت ایرانی طرح هایی  را برای تولید به بازار عرضه کنیم؛ در این راستا گام بزرگی برداشته‌ایم چرا که توانسته‌ایم در به دست آوردن بازارهای ایران، با کشورهایی نظیر ترکیه، چین و... به رقابت بپردازیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شریعتی در ادامه با اشاره به جایگاه آموزشی رشته طراحی خاطر نشان کرد: متاسفانه هنرجویان رشته طراحی پارچه و لباس در اجرای طرح‌ها بازدهی خوبی ندارند، که این موضوع برای هنرجویان تبدیل به معضل جدی شده است. فکر می‌کنم مسئله اصلی مسئله اقتصادی و حمایت از سوی تولید کنندگان است، به همین سبب حمایت یکی از ارگان‌های دولتی و سرمایه‌گذاری در زمینه طراحی پوشاک و مد ضروری به نظر می‌رسد. ایجاد فضایی برای ارائه طرح‌های خلاقانه و حمایت از آن‌ها برای پیشرفت این هنر لازم است.

وی افزود:  طراحان باید مستقل عمل کنند و وابسته به تولید کنندگان نباشند چرا که این وابستگی موجب می شود طراح با سلیقه تولید کننده پیش برود و در این صورت دیگر نمی توان انتظار داشت طرحی مطابق با علاقه جوانان ارائه شود. البته این موضوع بدین معنا نیست که به تولید کنندگان توجه نکنیم، بلکه تنها می‌خواهیم طبق خواسته‌های جوانان و با توجه به شرایط اجتماعی مدل و رنگ هایی را به جامعه ارائه کنیم. چراکه در این صورت امکان اقبال مصرف کننده به طرح های ارائه شده بسیار محتمل است.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب