امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13867 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

یک مدرس دانشگاه عنوان کرد؛

تناسب طرح و رنگ و جنس پارچه اساس یک لباس ایدئال است

خبرایران: شهرتاش رزمجو، طراح، مدرس دانشگاه و مدیر گروه رشته طراحی لباس گفت: مد و لباس مقوله شناخته شده و گسترده‌ای است که در همه کشور‌ها مورد توجه ویژه هنرمندان، تولیدکنندگان و دولت قرار دارد.
تناسب طرح و رنگ و جنس پارچه اساس یک لباس ایدئال است

شهرتاش رزمجو، طراح، مدرس دانشگاه و مدیر گروه رشته طراحی لباس در گفتگو با ستادخبری پنجمین جشنواره بین المللی مد ولباس فجر گفت: مد و لباس مقوله شناخته شده و گسترده‌ای است که در همه کشور‌ها مورد توجه ویژه هنرمندان، تولیدکنندگان و دولت قرار دارد. در کشور ما نیز تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته و فعالان این عرصه در صدد هستند از تمامی امکانات ممکن برای رشد وپیشرفت این پدیده بهره ببرند.

این هنرمند طراح با اشاره به نیاز هنر مد به معرفی و حمایت افزود: طراحی مد و لباس حرفه‌ایست است که مردم هنوز درباره آن شناخت و آگاهی کافی ندارند. به همین سبب برپایی همایش‌ها و نمایشگاه ها و جشنواره های مرتبط با این هنر در مسیر شناخت توده مردم از این هنر بسیار اثرگذار خواهد بود. علاوه بر آن‌که مواجهه طراحان جوان با یکدیگر و هم‌چنین امکان مشاهده آثار اساتید پیشکسوت می‌تواند در پیشرفت کاری آنان به شکل قابل توجهی موثر واقع شود.

این هنرمند طراح افزود: حضور طراحان جوان در نمایشگاه باعث معرفی این شاخه می‌شود همچنین پل ارتباطی بین طراح وتولید کننده ایجاد می‌کند؛ ارتباط این دوقشر نقش به سزایی در تولید آثار با کیفیت خواهد داشت. همانطور که می‌دانید یک اثر خلق شده برای رسیدن به مرحله نهایی که‌‌ همان تولید انبوه است نیاز به کمک دارد پس در اینجا تولید کننده نقش به سزایی در پیشبرد وعرضه محصولات به مردم دارد.

رزمجو ادامه داد: برگزاری جشنواره مد و لباس کار عظیم وگسترده‌ای است که می‌تواند به شناخت هویت فرهنگی جامعه ایرانی کمک کند چرا که برای رسیدن به این هویت باید مردم را آگاه کرد که تولیدات ایرانی با کیفیت نسبتا مناسب تولید وبه بازار عرضه می‌شوند؛ تنوع وخلاقیت دو اصل مهم است که نقش بسیاری در سوق دادن مردم به سمت تولیدات ایرانی دارد.

وی در انتها با اشاره به حضور در داوری آثار جشنواره مد و لباس در سال گذشته عنوان کرد: به باور من نکاتی چون خلاقیت طرح، تناسب جنس لباس با فرم و رنگ و هم‌چنین هم‌راستا بودن اثر با فرهنگ ایرانی و اجتماع ما مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک اثر از سوی یک دارو، تولید کننده و هم‌چنین مردم جامعه است.

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به دبیری منصور حسینی از هجدهم تا بیست و دوم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. علاقمندان برای مشاهده اخبار، رویداد‌ها و فراخوان شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی: http: //icfg. ir/ مراجعه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب