امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13871 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب باحضور مقامات مذهبی و کشوری و لشگری انجام شد

تجلیل از 300 خانواده شهید و ایثارگر ادیان توحیدی در گلزار شهدای ارامنه منطقه 15

خبرایران: همزمان با مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزارشهدای سراسر کشور، مزار ادیان توحیدی در گلزار شهدای ارامنه منطقه 15 با حضور مقامات مذهبی و کشوری و لشگری غبارروبی و از خانواده های 300 شهید آنها تجلیل شد.
تجلیل از 300 خانواده شهید و ایثارگر ادیان توحیدی در گلزار شهدای ارامنه منطقه 15
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، در این مراسم نمایندگان اقلیتهای مذهبی در مجلس شورای اسلامی، روحانیون ادیان توحیدی( مسیحی، زرتشتی، کلیمی و آشوری)، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهردار منطقه 15، فرماندار ری و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران و خانواده های شهدای ادیان توحیدی حضور داشتند.
بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در این مراسم گفت: امروز در سراسر ایران اسلامی مردم دلاورپرور ایران به پاس رشادت، شهامت و شجاعت دلیرمردان دوران دفاع مقدس بر سر تراب و مزار شهدا حاضر شده و به مقام والای آنان ادای احترام می‌کنند.
وی با بیان اینکه همه پیروان ادیان توحیدی، تابع کلمه «کَلِمَةُ اللهِ هِیَ العُلیَا» هستند و شهدای تمام ادیان با اعتقاد و عقیده یکسان در راه خدا ایستادگی و مقاومت کردند، یادآور شد: همه ما در ایران اسلامی تابع یک مدیریت، فرماندهی و رهبری واحد هستیم و همه با حضور در زیر یک پرچم، همبستگی خود را به تمام دنیا نشان می‌دهیم.
وی در پایان از همه دست اندرکاران مراسم بویژه شهردار منطقه 15 که برای برگزاری این مراسم زحمت کشیدند، قدردانی کرد.
سبوح سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران نیز گفت: امروز یکی از روزهای پرشکوه تاریخ ایران است و ارزش آن در گرو تلاشی است که پیروان ادیان توحیدی در ایران در زیر پرچم خداوند انجام می دهد.
اسقف اعظم ارامنه تهران افزود: امروز تمام ملت ایران با همبستگی با یکدیگر زندگی می کنند و به عقیده من، دعوت به همبستگی، پیام تمام شهدای ادیان توحیدی است
وی با قرائت آیه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» گفت: شهید شدن و رسیدن به مقام شهدا، به افراد بخصوصی تعلق دارد. عیسی مسیح نیز فرموده است که خوش به حال شهدایی که به خاطر پروردگار خود، جان خود را فدا کردند.
اسقف اعظم ارامنه تهران به فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گذشت 37 سال از این پیروزی اشاره کرد و گفت: همدلی و یکدلی ملت ایران عرق ملی پیروان تمام ادیان توحیدی را به جهانیان نشان داده است و من به عنوان نماینده این دین مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری، رییس جمهوری اسلامی ایران، هیئت دولت و تمام ملت ایران تبریک می گویم.
اسقف اعظم ارامنه تهران خاطرنشان کرد: ایستادن زیر یک پرچم واحد، ویژگی مشترک تمام پیروان ادیان توحیدی در ایران است. این ملت یک صدا و هماهنگ با یکدیگر برای ادامه مسیر پیروزی راه انقلاب را طی خواهند کرد.
این گزارش حاکیست، در ادامه از خانواده شهیدان نوئل بازو چهاربخش (شهید آشوری)، شهید رستم آذرباد(شهید زرتشتی)، شهید آلفرد گبری (شهید ارمنی) و شهید فریبرز مرین(شهید کلیمی) به نمایندگی از خانواده‌های معظم پیرو ادیان توحیدی که بیش از 300 شهید، جانباز و آزاده تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند، تجلیل شد.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم حضار با حضور در گلزار شهدای ارامنه با نثار گل و قرائت دعای مذهبی و دینی یاد و خاطره شهدای گرانقدر ادیان توحیدی را گرامی داشتند.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب