امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13879 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا حاجیان‌زاده خبرداد؛

اختتامیه «هجدهمین جشنواره قصه‌گویی» 30 بهمن‌ماه/ احیای احیای سنت قصه‌گویی در خانواده‌ها باحضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها/ راه‌اندازی باشگاه قصه‌گویان ایران/ قصه‌گویی37 قصه‌گوی ایرانی و خارجی برای کودکان

خبرایران: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گفت:با پررنگ کردن حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در صدد احیای سنت قصه‌گویی در خانواده‌ها هستیم و قصد داریم از سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه قصه‌گویی نیز حمایت های لازم را انجام دهیم.
اختتامیه «هجدهمین جشنواره قصه‌گویی» 30 بهمن‌ماه/ احیای احیای سنت قصه‌گویی در خانواده‌ها باحضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها/ راه‌اندازی باشگاه قصه‌گویان ایران/ قصه‌گویی37 قصه‌گوی ایرانی و خارجی برای کودکان

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«هجدهمین جشنواره قصه‌گویی»باحضور«علیرضا حاجیان‌زاده» مدیر عامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ، دبیران و معاونان این جشنواره و اصحاب رسانه صبح امروزیکشنبه 18 بهمن‌ماه درکانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار ودراین نشست خبری«علیرضاحاجیان‌زاده»مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک ونوجوان اظهارداشت:جشنواره قصه‌گویی یکی از مهمترین جشنواره‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان درکشورما است.

حاجیان‌زاده تصریح کرد: قصه‌گویی از بدو آغاز به کار کانون پرورش فکری به عنوان یکی از اهداف اصلی مطرح بوده و امروز نیز رایج‌ترین و موثرترین روش برای آموزش و پرورش به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: خوب است که تشکل‌هایی در جامعه با این رویکرد ایجاد شوند که در این صورت ما نیز آمادگی خواهیم داشت با راه‌اندازی باشگاه قصه‌گویان ایران، همه قصه‌گویان را عضو این باشگاه کرده و از آن‌ها حمایت کنیم.ضمن اینکه بعد از 10 دوره، از سال 1385 به بعد این جشنواره شکل بین‌المللی به خود گرفت و قصه‌گویان خارجی نیز به آن اضافه شدند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان افزود: موضوعات 17 دوره قبلی می‌توان به قصه‌های بومی-محلی، مذهبی، حماسی، واقع‌گرا، آزاد، دفاع مقدس، حوادث و وقایع و زندگی بزرگان دین اشاره کرد و موضوع هجدهمین جشنواره قصه‌گویی، «هم‌دلی، هم‌زبانی و کار گروهی» است.

وی تاکید کرد: هجدهمین جشنواره قصه‌گویی امسال فعالیت‌های مختلفی در سراسر کشور و استان‌ها خواهد داشت که نتیجه آن را در تهران و در مراسم اختتامیه خواهیم دید و در این دوره 530 جشن قصه‌گویی در کشور با حضور 3810 پدربزرگ و مادربزرگ برگزار می‌شود و از 1780 برگزیده تقدیر به عمل می‌آید.

حاجیان‌زاده یادآورشد: در بخش استانی نیز که در 31 استان برگزار می‌شود، نهایتا 20 قصه‌گو به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا می‌کنند. در مراسم اختتامیه مجموعا 48 قصه‌گو حضور خواهند داشت که به جز 20 قصه‌گوی برگزیده بخش استان‌ها، 10 قصه‌گو نیز به عنوان شایسته تقدیر، 3 قصه‌گو برگزیده از جشن‌های پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و 4 قصه‌گو از جشنواره امام رضا(ع) و 11 قصه‌گوی خارجی نیز در مراسم اختتامیه حضور می‌یابند.

وی درخصوص میهمانانِ خارجی هجدهمین جشنواره قصه‌گویی هم عنوان داشت: قصه‌گوهای خارجی از کشورهای مختلفی هستند و در بین آن‌ها چهره‌ها و نویسنده‌های بسیار مطرحی نیز مثل بئاتریس مونته‌رو از اسپانیا و مایک لاکت از آمریکا حضور دارند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ابرازداشت:37 قصه‌گوی ایرانی و خارجی از 27 تا 29 بهمن‌ماه به مناطق مختلف تهران از جمله مدارس، بیمارستان‌ کودکان، مراکز بهزیستی، مراکز نگهداری کودکان کار، متروها،‌ پارک‌ها اعزام می شوند تا برای کودکان قصه‌گویی می‌کنند.ضمن اینکه ما اجرای 14 نشست تخصصی و 4 کارگاه علمی نیز خواهیم داشت که با حضور قصه‌گویان و اساتید داخلی و خارجی از 14 تا 29 بهمن‌ماه برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: قصه‌گویی و ترویج کتاب، کارکردهای روان‌کاوانه قصه در دنیای مدرن، قصه‌های پریان، قصه‌گویی، سنت قصه‌گویی در ادبیات کهن ایرانی، نقش قصه در تفکر انتقادی، اخلاق و مراقبتی، آموزش قصه‌بنیان، انسان فلسفی و توانش قصه‌گویی، کارگاه جایگاه قصه و عروسک در موزه‌ها و کارگاه قصه‌گویی با نگاهی به ارباب معرکه و آداب قصه‌گویی در ایران، عناوین این کارگاه‌ها و نشست‌ها را تشکیل می‌دهند.

حاجیان‌زاده اضافه کرد: نمایشگاه کتابی با موضوع قصه‌گویی و رونمایی از کتاب «رازهای قصه‌گویی» نوشته «بناتریس مونته‌رو» ترجمه و منتشر شده که از جمله فعالیت‌های جنبی جشنواره قصه‌گویی  امسال خواهند بود. ضمن اینکه با پررنگ کردن حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در صدد احیای سنت قصه‌گویی در خانواده‌ها هستیم و قصد داریم از سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه قصه‌گویی نیز حمایت های لازم را انجام دهیم.

بنابراین گزارش،مراسم اختتامیه «هجدهمین جشنواره قصه‌گویی» 30 بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب