امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13945 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مختارپور در جمع كتابداران گيلاني؛

حركت در مسير قانوني متضمن تثبيت امور نهاد است

خبرایران: دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور با اشاره به اهتمام مجموعه در رفع مشكلات كتابداران، حركت در مسير قانوني را متضمن تثبيت امور نهاد دانست.
حركت در مسير قانوني متضمن تثبيت امور نهاد است

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد روز گذشته (20 بهمن ماه) با همراهی اسماعيل شفاعي، سرپرست معاونت اداری و مالی و محمدهادی ناصری طاهری، مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل، در بيست و يكمين سفر استانی خود، با کتابداران استان گيلان دیدار و گفتگو کرد.

تعریف ایمان در نهج البلاغه

در اين ديدار دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور سخنان خود را با بيان فرازي از حكمت سی و یکم نهج البلاغه آغاز كرد. وي با اشاره به این حكمت، در تعريف ايمان، بيان كرد: امام علي(ع) ايمان را بر چهار ستون استوار مي داند؛ "الْإِیمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ: عَلَى الصَّبْرِ، وَالْیَقِینِ، وَالْعَدْلِ، وَالْجِهَادِ"؛ صبر، یقین، عدل و جهاد. «صبر» به عنوان اولين ستون ايمان،‌ بر چهار قسم شامل،‌ شوق، هراس، زهد و انتظار است.

وي ادامه داد: آن حضرت در تبيين «شوق»، مي فرمايند، "فَمَنِ اِشْتَاقَ إِلَى اَلْجَنَّةِ سَلاَ عَنِ اَلشَّهَوَاتِ "، آنكه اشتياق بهشت يابد، شهوت هايش به سردى مي گرايد؛ با اين اوصاف،‌ متعلق شوق،‌ بهشت است؛‌ كسي كه در صدد دستيابي به نعمت هايي است، بايد از اموري دوري بجويد. در تعريف «هراس»، دومين ستون صبر، آمده است: "وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ اَلنَّارِ اِجْتَنَبَ اَلْمُحَرَّمَاتِ"، آنكه از آتش بهراسد، از محرمات دورى مي كند؛ فرق بين شهوات و محرمات اينست كه شهوات، تمامي چيزهايي است كه شخص را از مسير طاعت،‌ عبادت و يا خدمت به خلق خدا باز مي دارد. بنابراين، اگر كسي شوق بهشت دارد، نبايد تنها به ترك محرمات اكتفا كند.

مختارپور اضافه كرد: «زهد»،‌ سومين پايه «صبر» است؛ امام علي (ع) در تعريف اين ركن مي فرمايند، "وَ مَنْ زَهِدَ فِي اَلدُّنْيَا اِسْتَهَانَ بِالْمُصِيبَاتِ"، آنكه در دنيا زهد ورزد، مصيبتها را ساده مي انگارد؛ وقتي دنيا براي كسي بزرگ باشد،‌ مصيبت ها هم در نظرش بزرگ مي نمايد؛‌ براي مثال از دست دادن يك موقعيت شغلي، ضربه مهيبي براي فرد خواهد بود. «انتظار»،‌ آخرين ركن «صبر» است؛ حضرت در تبيين آن مي فرمايند، «وَ مَنِ اِرْتَقَبَ اَلْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى اَلْخَيْرَاتِ »، آنكه مرگ را منتظر باشد، در نيكي‌ها شتاب كند.

 

 حركت در مسير قانوني متضمن تثبيت امور نهاد است

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی نهاد کتابخانه ها به مشکلات و مسائل درون و برون سازمانی مجموعه، اشاره كرد.

وي با تأكيد بر التزام نهاد به حركت در مسير قانوني،‌ به جريان تصويب ماده 64 اشاره کرد و افزود: اصلاح امور نهاد،‌ تنها با بكارگيري شيوه هاي قانوني صورت مي پذيرد؛ حركت در مسير قانوني متضمن تثبيت امور نهاد است.

مختارپور با اشاره به اهتمام مجموعه در رفع مشكلات همكاران و ضرورت حركت در مسير بهبود، بيان كرد: تا امروز بيش از 40 هزار و 300 ايميل از سوي همكاران كتابدار،‌ دريافت شده است؛‌ بنده تمامي اين ايميل ها را مطالعه و براي پيگيري به معاونين و مديران ارجاع داده ام. وي همچنين با اشاره به ضرورت ارتقاء دانش سازماني همكاران،‌ طرح درخواست هاي منطقي از سوي آنان را يادآور شد.

دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور  در این نشست از «اعمال مزاياي مربوط به بدي آب و هوا»،‌ «اتمام بررسي شرح وظایف و نمودار سازماني جهت ارائه به هیات امنای نهاد برای تصویب» «بازنگري آيين نامه انتخاب روسا و مسئولين و اجراي آن از ابتداي سال 95» خبر داد.

این نشست با پاسخ به سؤالات کتابداران پایان یافت.

گفتنی است، بمنظور تحقق وعده دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها مبنی بر سفر به تمامی استان‌های کشور برای  دیدار با کتابداران؛گيلان، بيست و يكمين مقصد وی برای بازدید بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب