امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 13990 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فراخوان نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران

خبرایران: نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران با نگاهی پژوهش‌محور در فروردین ماه 1395برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد.
فراخوان نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران

مهمترین هدف این سمپوزیوم، بیان استقلال طراحی صحنه، تدوین و تدقیق نگاه آکادمیک و جهان بر طراحی صحنه‌ی ذوقی و سلیقه‌ای و تلاش برای رسیدن به یک نگاه علمی و اندیشه‌ای در طراحی و اجرای یک اثر نمایشی بیان شده است.

 گفتنی است این سمپوزیوم در پنج بخش اصلی با عنوان های؛ مقاله‌های علمی- پژوهشی، متن تا اجرا، ایده تا اجرا ، طراحی تا اجرا و علمی و آموزشی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است متقاضیان برای شرکت در بخش اول ؛ مقاله‌های علمی- پژوهشی باید مقاله‌ای علمی- پژوهشی با محوریت یکی از موضوع‌‌های طراحی صحنه و لباس در Performance Art ، طراحی صحنه و لباس در تئاتر محیطی ،بررسی مُد مفهومی و نگاهی به جایگاه آن در تئاتر امروز ،نور و اهمیت نورپردازی در طراحی صحنه و لباس تئاتر ، بررسی عناصر و مفاهیم زیبایی‌شناسی در طراحی صحنه و لباس ،بررسی طراحی صحنه و لباس روز جهان با نگاهی بهMedia Design  یا Technology Designو یا نگارش مقاله‌ای با موضوع آزاد در رابطه با طراحی صحنه و لباس تئاتر به رشته ی تحریر درآورند.

همچنین علاقمندان برای شرکت در بخش دوم متن تا اجرا ، پس از مطالعه‌ی نمایشنامه‌های ترجمه‌ و منتشر شده‌ی آگوست استریندبرگ (در ایران)، محمود استادمحمد  و یا انتخاب یک اثر آزاد باید یک اثر را طراحی صحنه و لباس نمایند.

برای شرکت در بخش سوم از این سمپوزیوم باعنوان ایده تا اجرا؛ الزام به شرکت در «کارگاه از ایده تا اجرا» است. برای شرکت در این بخش، باید با نگارش ایده و خلاقیت مورد نظر و تحلیل آن، زیر نظر اساتید کارگاه، به طراحی و ساخت آن بپردازند. در طول کارگاه آثار خلاقانه‌ی متناسب با این بخش انتخاب و برای داوری داوران سمپوزیوم ارائه خواهد شد.

بخش چهارم طراحی تا اجرا؛این بخش شامل طراحانی است که طراح صحنه، طراح لباس و یا طراح صحنه و لباس یک اثر اجرایی در یکی از سالن‌های معتبر بوده و یا در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته‌اند.

و بخش پایانی علمی و آموزشی؛ شامل برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌‌ها، سخنرانی‌ها، نمایشنامه‌خوانی‌ و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می باشد که علاقمندان با نام‌نویسی از طریق  سایت سمپوزیوم میتوانند در آن شرکت نمایند.

اولین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران فروردین ماه 1395 در تهران برگزار میشود وهر متقاضی می‌تواند با یک اثر در این سمپوزیوم شرکت نماید.

همچنین مهلت نام‌نویسی و ارسال آثار در بخش مقاله‌های علمی پژوهشی تا  روز شنبه 29 اسفند‌ماه و سایر بخش‌ها تا روز جمعه 21 اسفند‌ماه 1394 می باشد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت www.tiscd.comمراجعه نمایند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب