امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1401 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رويانيان برای همیشه از پرسپوليس رفت؛

ابر و باد و مه و خورشيد و فلک،پرسپوليس «رويانيان» را به بن بست بردند

خبر ایران :مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس با انتشار بيانيه اي خطاب به هواداران ضمن حلاليت طلبيدن از هواداران و خانواده بزرگ پرسپوليس کناره گيري خود از مديرعاملي باشگاه پرسپوليس را اعلام داشت.
ابر و باد و مه و خورشيد و فلک،پرسپوليس «رويانيان» را به بن بست بردند
به گزارش خبر ایران متن بيانيه کناره گيري محمد رويانيان از مديرعاملي باشگاه پرسپوليس به شرح زير است:

با سلام و درود به هواداران عزيز و دوست داشتني پرسپوليس

بدون مقدمه و البته با گذشتن از دنيايي درد دل و ناگفته بدينوسيله مراتب کناره گيري خود از مديرعاملي باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس را اعلام داشته و آرزو مي کنم شما هواداران عزيز که در دو فصل و نيم فعاليت اين بنده حقير به عنوان خدمتگزار و خادم خانواده بزرگ پرسپوليس حمايت همه جانبه اي از اينجانب داشته ايد حلاليت طلبي ام را پذيرفته و اگر تصميم، اظهار نظر و يا اقدامي از سوي اينجانب شما را آزرده خاطر کرد عذرخواهي و پوزش صميمانه ام را بپذيريد. همين طور ضمن تقدير از همياري و همکاري پيشکسوتان گرانقدر، معاونين ، مديران و پرسنل باشگاه ، کليه مربيان و ورزشکاران تيم هاي مختلف پرسپوليس و رسانه هاي ورزشي با عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس حلاليت طلبيده و اميدوارم اگر در برخي ايام آنها را رنجانده ام بنده را به بزرگواري خود بخشيده و دعا کنند تا بتوانم به نوعي جبران مافات نمايم.

هر آمدني، رفتني دارد. 29 شهريور 90 که حکم مديرعاملي ام در باشگاه بزرگ و محبوب پرسپوليس صادر شد مي دانستم که روزي هم زمان رفتن از راه مي رسد اما تصور نمي کردم نوشتن نامه خداحافظي با هواداران پرسپوليس تا اين حد سخت و دشوار باشد. شايد بدين خاطر که آن قدر ناگفته در سينه دارم که نمي دانم چگونه واژه ها را کنار هم بگذارم تا حق مطلب ادا شود. به حدي با هواداران ، پيشکسوتان ، مجموعه باشگاه ، ورزشکاران و خانواده بزرگ و پرافتخار پرسپوليس انس گرفته ام که نوشتن نامه خداحافظي شايد سخت ترين کار ممکن باشد. درد دل ها و ناگفته هايم بماند براي وقتي ديگر، فقط مي خواهم به هواداران عزيز خالصانه و صادقانه بگويم در اين مدت شبانه روز هرچه در توان داشتم گذاشتم و تمام وجود و زندگي ام را بدون منت صرف پرسپوليس کردم تا اقدامات اساسي و زيربنايي انجام داده و مايه خوشحالي و سربلندي هواداران و رفع دغدغه هاي مالي باشگاه براي هميشه شوم لکن مجال پيدا نشد تا اين برنامه ها به بهره وري لازم برسد.

در اين ميان اگر به واسطه برخي کارشکني ها نتوانسته باشم دل هواداران را آن طور که بايد و شايد شاد کنم حداقل مي دانم که در صورت به بار نشستن برنامه هاي اقتصادي و تجاري و ادامه فعاليت به عنوان يک هوادار و خدمتگزار مي توانيم باشگاه را با تمام موانع و محدوديت هاي موجود به مرز خودکفايي مالي برسانيم. تاکيد مي کنم مسئوليت تمامي اقدامات انجام شده طي اين مدت را پذيرفته و در تمامي جوامع و گفتگوهاي کارشناسي و دستگاه هاي نظارتي آمادگي پاسخ برنامه هاي خود را دارم و از وزارت ورزش و مدير جديد انتظار دارم در صورتي که اين برنامه ها درست و اصولي است کمک کنند تا آنها را عملياتي کرده و دغدغه هاي مالي باشگاه را مرتفع نماييم. تلاش مي کنم تا پايان هفته مطالبات تيم هاي پايه و مجموعه باشگاه را پرداخت کرده و در آينده نزديک نيز بدهي هايي که به برخي اشخاص داشته ام را نيز پرداخت نمايم.

مي خواهم به هواداران بگويم شايد فعاليت هاي انجام شده از سوي بنده و همکارانم که گزارش آن به طور مفصل از طريق رسانه ها اعلام خواهد شد به اندازه يک دهه فعاليت هاي انجام شده در باشگاه پرسپوليس بوده باشد اما شخصا احساس مي کنم به هواداران و خانواده بزرگ پرسپوليس بدهکار بوده و بايد شبانه روز تلاش کنم تا ثابت نمايم که خدمت کردن به پرسپوليس فقط با داشتن پست و سمت نيست. ساده تر بگويم؛ مي خواهم ثابت کنم که مثل هواداران مي خواهم حامي و پشتيبان تيم محبوبم باشم و تا روزي که زنده هستم براي سربلندي پرسپوليس قدم برمي دارم، شايد تقديم تنها منزل مسکوني ام براي تامين نيازهاي مالي تيم قبل از دربي در آستانه کناره گيري از مديرعاملي خود گواهي بر اين مدعا باشد.

گفتم که؛ درد دل ها و ناگفته هايم بماند براي وقتي ديگر. همه مي دانند و نيازي به گفتن نيست که ازمدت ها پيش عزم رفتن کرده بودم. از شش ماه پيش که دولت قبلي کمر همت بسته بود تا بنده را به هر طريقي که شده عزل کند تا به امروز بارها و بارها در مصاحبه هايم حرف از استعفا و رفتن زدم. دو ماه پيش نيز نامه استعفايم را به وزارت ورزش تقديم کرده و هفته گذشته نيز مجددا در نامه اي به وزير محترم ورزش و جوانان شرايط ادامه فعاليت خود در باشگاه پرسپوليس را اعلام داشته و تاکيد کرده بودم ادامه فعاليت با شرايط کنوني ميسر نيست. به هر دليلي که بود نه به عنوان «محمد رويانيان» بلکه به عنوان «مديرعامل باشگاه پرسپوليس» اين توفيق را نداشتم تا ملاقاتي با متولي ورزش کشور و رئيس مجمع باشگاه پرسپوليس داشته باشم. پرداخت بودجه دولتي به پرسپوليس به امري محال و غيرممکن تبدل شد.

نمي خواهم با اين جملات به وزير محترم ورزش ايراد گرفته و زمان رفتن نقدي را مطرح کنم شايد آنها نيز با موانع قانوني براي پرداخت بودجه دولتي به پرسپوليس و استقلال مواجه بودند. اتفاقات بسياري رخ داد، راه هاي درآمدزايي و فعاليت هاي اقتصادي به طرق مختلف بسته شده بود ، در مجموع به اين نتيجه رسيدم که ابر و باد و مه و خورشيد و فلک دست به دست هم داده اند تا پرسپوليس با «رويانيان» به بن بست رسيده و موفق نباشد. کارشکني ها از درون و برون از مدت ها پيش آغاز شده بود، به همين دليل نمي توانستم بمانم و بيش از اين آسيب رسيدن به پرسپوليس را با چشمان خود تماشا کنم. نمي توانستم ببينم که چگونه به خاطر بنده از گوشه و کنار ضربه اي به پرسپوليس وارد مي شود. احساس مي کنم بايد بروم تا پرسپوليس نفس بکشد. برخي اتفاقات قبل از دربي که تمايل ندارم اشاره اي به آن کنم نيز قلبم را شکست و دلم را آتش زد. مانده بودم به خاطر بچه هايي که مثل فرزندانم آنها را دوست داشتم اما ...

درد دل ها بماند براي وقت ديگر، تقدير اين است پس از کلي کلنجار رفتم با خودم و وجدانم نامه خداحافظي و کناره گيري ام را نيمه هاي شب حين تماشاي برنامه نود بنويسم و مجوز انتشار آن پس از بازي پرسپوليس و گسترش فولاد تبريز را صادر کنم. قصد داشتم دو هفته پيش کناره گيري ام را رسما اعلام کنم اما با توجه به در پيش بودن دربي اين تصميم را به بعد از بازي پرسپوليس و استقلال موکول کردم و پس از آن نيز با توجه به فاصله اندک تا بازي پرسپوليس و گسترش فولاد تصميم گرفتم اين بيانيه را امروز منتشر کنم حالا وقت رفتن است و کنار هواداران ايستادن و حمايت کردن از پرسپوليس.

شايد توفيق و سعادت آن را نداشته باشم که مثل هواداران در استاديوم ها با تمام وجود نام «پرسپوليس» را فرياد بزنم اما اگر فرصت داده شود چهار اقدام ويژه و اساسي را پيگيري خواهم کرد تا دينم را به پرسپوليس و هواداران ادا کنم؛

 1- پيگيري بازي بزرگ پرسپوليس - رئال مادريد با توجه به اعلام تمايل کتبي و رسمي رياست باشگاه رئال مادريد اسپانيا

 2- پيگيري و به سرانجام رساندن صندوق سرمايه گذاري پرسپوليس در بورس که پذيره نويسي آن از 14 دي ماه آغاز شده و ظرف همين مدت کوتاه و بدون صرف هزينه تبليغاتي 2 ميليارد تومان سرمايه جمع آوري شده و مي توان بر اساس برنامه هاي طراحي شده ميزان سرمايه اين صندوق را به 50 ميليارد تومان رساند تا پرسپوليس رفته رفته به واسطه سود ناشي از سرمايه گذاري ها در اين صندوق خودکفا شده و نيازي به بودجه دولتي نداشته باشد.

 3 -پيگيري و اجراي پروژه عظيم ساماندهي هواداران که از 15 ماه پيش طراحي شده و بيش از 75 درصد اقدامات لازم براي عملياتي شدن اين طرح بزرگ ملي انجام شده است. درباره اين طرح مشارکتي که حداقل 80 ميليارد تومان درآمد عايد پرسپوليس خواهد کرد در صورتي که اجازه پيگيري آن به بنده از سوي وزارت ورزش و مديريت جديد داده شود گزارش مفصلي به رسانه ها و هواداران خواهم داد.

 4- فعاليت هاي تجاري، اقتصادي و ورزشي در شرکت سرمايه گذاري صدرا سيستم پاسارگاد و شرکت پيشکسوتان پرسپوليس که قطعا زمينه ساز تامين برخي هزينه هاي باشگاه و ارائه خدمات به هواداران و پيشکسوتان خواهد شد.

در پايان ضمن درخواست از برادر ارجمند آقاي بهروز منتقمي قائم مقام محترم باشگاه پرسپوليس مبني بر اداره امور باشگاه و تيم فوتبال و آرزوي توفيق براي وزارت محترم ورزش و جوانان و اعضاي هيئت مديره باشگاه پرسپوليس از وزير محترم ورزش و جوانان صميمانه درخواست مي کنم براي خروج باشگاه پرسپوليس از بلاتکليفي مديريتي نسبت به معرفي مديرعامل اقدام نموده و ايمان داشته باشند بنده نيز در صورتي که تمايلي وجود داشته باشد و اجازه فعاليت داده شود خالصانه و صميمانه براي سربلندي پرسپوليس عزيز با تمام وجود همچون يک هوادار عاشق در کنار مديريت جديد باشگاه آماده خدمتگزاري بوده و از هيچ تلاش و کوششي در اين راستا دريغ نخواهم کرد و البته از آنهايي که به ويژه در پنج - شش ماه اخير دست به هر اقدامي زدند تا پرسپوليس با رويانيان به موفقيت نرسد توصيه مي کنم دست از اين اقدامات برداشته و چنين کارشکني ها و جفاهايي را نسبت به مديريت جديد نکرده و دست از اين کارهاي خود که به پرسپوليس لطمه مي زند بردارند تا شايد از آه هواداران در امان بمانند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب