امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14021 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران خبرداد؛

برگزاری نمایشگاه آثار هنرمند نقاش خودآموخته «لئون کهن»/ سازمانی مردم‌نهادهستیم/ازوزارت کشوردررشته‌های مختلف مجموعه‌داری مجوز فعالیت داریم

خبرایران: رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران گفت: نمایشگاه آثار هنرمند نقاش خودآموخته «لئون کهن» در روز 29 بهمن‌ماه ساعت 16 در گالری ژینوس با تقدیر از این هنرمند برگزار می‌شود.
برگزاری نمایشگاه آثار هنرمند نقاش خودآموخته «لئون کهن»/ سازمانی مردم‌نهادهستیم/ازوزارت کشوردررشته‌های مختلف مجموعه‌داری مجوز فعالیت داریم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «انجمن مجموعه‌داران ایران» با حضور«منوچهر لطفی» رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران،«محمدرضا منزه» رئیس کمیته نقاشی انجمن مجموعه‌داران ،«مظفر رؤیایی» عضو کمیته نقاشی انجمن مجموعه‌داران واصحاب رسانه امروز 25 بهمن ماه 1394 در هنرستان هنرهای زیبا برگزارودراین نشست خبری «منوچهر لطفی» رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران اظهار داشت: نمایشگاه آثار هنرمند نقاش خودآموخته «لئون کهن» در روز 29 بهمن‌ماه ساعت 16 در گالری ژینوس با تقدیر از این هنرمند برگزار می‌شود.

رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران تصریح کرد: در نمایشگاه آثار هنرمند نقاش خودآموخته «لئون کهن» 30 اثر از این هنرمند به قیمت 1 میلیون تا 3 میلیون قیمت‌گذاری شده و به فروش می‌رسد.

وی عنوان داشت:آثار این هنرمند در گالری‌ها به قیمت 2 تا 7 میلیون به فروش گذاشته شده بود؛ ما هم طی صحبت با لئون کهن، برای داد و ستد این آثار قیمت را پایین‌تر آوردیم و این انجمن، سازمانی مردم‌نهاد است که با مجوز وزارت کشور دررشته‌های مختلف مجموعه‌داری ازجمله تمبر،سکه، اسکناس، اسناد تاریخی و ده‌ها اثر فرهنگی هنری و همچنین در رشته‌های هنرهای تجسمی فعالیت می‌کند که یکی از کمیته‌های فعال این انجمن کمیته نقاشی است.

لطفی خاطرنشان کرد: انجمن مجموعه‌داران ایران طرح‌های زیادی برای برگزاری دارد که یکی ازاین طرحها، طرح برگشت آثار هنری در نمایشگاه‌ها یا اکسپوها یا حراج‌ها به صورت اختصاصی است، که این آثار به فروش می‌رسد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف طرح به نوعی حمایت از هنرمندان است؛ هنرمندانی که در کشور تاکنون طرح‌شان دیده نشده‌اند. یکی دیگر از دغدغه‌های انجمن، کارشناسی دقیق آثار هنرمندان است.

لطفی افزود: در این طرح می‌خواهیم به خریدار اطمینان دهیم که با خیال راحت این آثار را خریداری کند و هر زمان که احساس کند احتیاج به پول دارد، آن اثر با آن قیمتی که در حراج و اکسپو این اثر خریداری شده و طبق شناسنامه، به انجمن مجموعه‌داران قابل برگشت است.

رئیس انجمن مجموعه‌داران ابرازداشت: یعنی این آثار هنری قیمت‌گذاری شده است و در واقع خرید این آثار مثل خرید سکه است که در صورت نیاز، خریدار می‌تواند آن را بفروشد. ما در این طرح از خریدار دفاع می‌کنیم و به او اطمینان می‌دهیم که ارزش آن اثر همین‌قدر است که آن را در اختیارش قرار دادیم.

وی اضافه کرد: تضمین درباره ارزش آثار هنری این است که ارزش این آثار به هیچ عنوان کمتر نخواهد شد؛ ضمن اینکه شروع برای فروش آن هم هیجانی نیست و مبنای آن منطق است و زمانی می‌توانیم به عرصه هنر و هنرمند کمک کنیم که آثارش را به دقت ارزیابی کرده و در محیط سالم عرضه کرده و پس بگیریم.

لطفی ادامه داد: این را هم باید بگوییم که هیچ موقع دنبال تجارت و مال‌اندوزی نیستیم و بر مبنای احساس وظیفه، وارد اجرای این طرح شده‌ایم. در واقع می‌خواهیم اعتماد بین خریدار و فروشنده را گسترش دهیم و مهم‌ترین بخش در خرید و فروش آثار، ارزش افزوده است که همان تعیین ارزش واقعی کالا به شمار می‌رود. وقتی آثار هنرمند در بین مردم توزیع شد، ارزش آن پایین نمی‌آید.

 وی درخصوص اهداف این طرح تاکید کرد: حمایت از هنرمندان، کارشناسی دقیق آثار هنری، صدور گواهینامه آثار، تضمین درباره ارزش آثار هنری، حمایت از مجموعه‌داران، بالا بردن اعتماد بین خریداران و فروشندگان آثار هنری از جمله اهداف این طرح است و تاکنون 1500 مجموعه‌دار را در سراسر کشور شناسایی کردیم که با 500 نفر از مجموعه‌داران ملاقات شده، از 350 نفر تاریخ شفاهی گرفته‌ایم و 100 نفر را به سازمان میراث فرهنگی معرفی کردیم.

رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران تصریح کرد: با اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده، طی 10 سال آینده کمک خواهیم کرد تا 400 موزه خصوصی در ایران تأسیس شود و 90 درصد از این اعضا مجموعه‌دار هستند، 2 درصد پژوهشگر و نزدیک به 7 درصد هم هنرمند هستند و برای کسانی که به صورت رسمی عضو این انجمن شدند کارت شناسایی صادر می‌شود.

محمدرضا منزه رئیس کمیته نقاشی انجمن مجموعه‌داران نیزدر ادامه این نشست خبری اظهارداشت: این کمیته با همکاری اساتید هنرهای تجسمی به خصوص رشته نقاشی قصد دارد با حمایت از فضای انجمن مجموعه‌داران از پیشکسوتان هنر نقاشی حمایت کند.

 وی ابرازداشت: در واقع کمیته قصد دارد آثار هنرمندانی که به دلایلی کمتر به نمایش گذاشته شده‌اند، را به نمایش بگذارد و این آثار را به لحاظ سبک و تکنیک تفکیک می‌کنیم؛ با توجه به اینکه بیشتر هنرمندان، خودآموخته هستند، آثارشان توسط کارشناسان بررسی می‌شود تا به این کارها سبک داد.

منزه در خصوص آثار «لئون کهن» عنوان داشت: آثار این هنرمند نقاش بیشتر به مکتب فوئیسم می‌رسد که به نوعی هنرمند با نگاه خود می‌خواهد جنگل را زردرنگ و رودخانه را قرمز نشان دهد؛ البته در آثار وی، سبک‌های دیگر نیز دیده می‌شود که عمده آن فوئیسم است.

مظفررؤیایی عضو کمیته نقاشی انجمن مجموعه‌داران در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: یکی از وظایف انجمن مجموعه‌داران، بحث اقتصاد هنر است؛ آشنا کردن مجموعه‌داران باهم، تبادل آثار آنها و خرید و فروش آثارشان مورد توجه است و دی ماه سال گذشته انجمن مجموعه‌داران آثار 30 نقاش پیشکسوت  صاحب نام و صاحب اثر را در تهران برگزار کرد که می‌توان به آثار سهراب سپهری، هانیبال الخاص و کمال‌الملک اشاره کرد.

وی افزود: امروز انجمن با تعداد زیادی از مجموعه‌داران که عضوش هستند یک مرکز اطلاعاتی درست کرده و برای خرید و فروش آثار هنری اتفاقاتی رخ می‌دهد. قبلاً خرید و فروش به اشیاء عتیقه اختصاص داشت، اما امروز اقتصاد هنر، همه رشته‌های هنری را پوشش می‌دهد.

رؤیایی ابرازداشت: یک نقاش برجسته مثل لئون کهن از عرصه حضور در بازار هنر و دوستداران نقاشی محروم بوده که توسط  انجمن مجموعه‌داران تجدید حیات هنری می‌کند و برای تشویق سبک یگانه‌ای مورد حمایت انجمن قرار می‌گیرد.

وی تاکیدکرد: وقتی کسی سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌خواهد سودی به دست آورد، انجمن به این شکل تأمین می‌کند که نمایشگاه دوره‌ای هر سه ماه یکبار آن اثر را به داد و ستد واگذار می‌کند .

عضو کمیته نقاشی انجمن مجموعه‌داران تصریح کرد: در اکسپوهای طبقه‌بندی و بازار ثانویه عرضه می‌شود. کسی که می‌خواهد کالا را برگرداند، این فرصت را دارد، در واقع انجمن می‌خواهد داد و ستد کالای هنری را رواج بدهد و خطر خریدار را کاهش دهد.

بنابراین گزارش؛ نمایشگاه آثار هنرمند نقاش خودآموخته «لئون کهن» در روز 29 بهمن‌ماه ساعت 16 در گالری ژینوس با تقدیر از این هنرمند برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب