امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14033 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران:

جشنواره شهر مهر نقطه آغاز تغییر سبک زندگی است

خبرایران: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جشنواره «شهر مهر» نقطه ای برای آغاز تغییر سبک زندگی است و تحول در تفکرات و آموزش­های شهروندی را به دنبال دارد.
جشنواره شهر مهر نقطه آغاز تغییر سبک زندگی است

به گزارش خبرایران از ستاد خبری نخستین جشنواره «شهرمهر» ، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به محوریت «اخلاق شهروندی-سیره محمدی» در این جشنواره گفت: رعایت اخلاق و اصول شهروندی در هر اجتماع از تکالیف مهم و ارزشمندی است که در صورت حمایت و توجه می تواند امنیت ذهنی و روحی را برای شهروندان فراهم سازد.

شاکری با تاکید بر اخلاق نیکوی پیامبر گرامی اسلام(ص) و تلاش مداوم ایشان در اصلاح و تزکیه جامعه گفت: یکی از ضروریات یک جامعه­ رشد یافته و بااخلاق، حرکت در راستای سیره اهل بیت(ص) و برخورداری از فضایل و مکارم اخلاق اسلامی است و پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان الگوی برتر و کامل برای تدوین منشور رفتار شهروندی بهترین ملاک و معیار و منشوری برای مدیریت فرهنگی محسوب می­شود.

وی با اشاره به این که مبنای جشنواره «شهر مهر» مبنای درست و ارزشمندی است که به دلیل تغییر رفتار مخاطب می تواند ثمره خوب و اثرات مثبتی در پی داشته باشد، توضیح داد: «شهر مهر»یک نقطه­ آغاز برای تغییر سبک زندگی است و می تواند با توجه به کیفت های لازم از جمله مساله ی گروه سنی، محتوا، زمان اجرا و ... مخاطب را به نقطه­ای برساند که بتواند خود را از لحاظ روحی از نقطه ای به نقطه دیگر هدایت کند.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران، تحول در تفکر و آموزش شهروندان را مهم­ترین اثر این جشنواره عنوان کرد و گفت: این مساله که جشنواره «شهر مهر» به دنبال هدایت آموخته های اسلامی و دینی شهروندان در ارتباط با رفتارهای شهروندی و درآمدن آن به شکل رفتار است، از سرمایه های مهم این جشنواره است  که به وسیله ی آن می تواند سبک زندگی شایسته و اخلاق­ مدارانه را برای افراد اجتماع رقم بزند.

جشنواره «شهرمهر» با محوریت و شعار «اخلاق شهروندی؛ سیره محمدی» و با مشارکت آموزش و پرورش و مدارس، مساجد، پایگاه بسیج، حوزه علمیه و همکاری خانه های «خانواده و سبک زندگی»، «اخلاق و مهارت های اجتماعی» و «قرآن و عترت» سرای محلات برگزار از سوی شهرداری منطقه 20 شهر تهران برگزار می شود. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندشدن از برنامه ها می توانند به پايگاه اينترنتي  www.sharemehr.ir و يا به نشانی دبیرخانه جشنواره، واقع در بزرگراه شهید رجایی، خیابان 13آبان، کوچه صحرایی، اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 3 منطقه 20 مراجعه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب