امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14036 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گلریز در نشست جشنواره «مدرسه عشق»طرح کرد؛

جشنواره فجر فقط عنوان انقلاب را یدک را می‌کشد / با کارهای موسیقیایی خوب سطح فرهنگی و هنری بسیجیان را ارتقاء دهیم/ محتوای موسیقی‌ جشنواره فجر اثر نامطلوبی برذهن جوانان می‌گذارد

خبرایران: دبیر بخش موسیقی جشنواره مدرسه عشق گفت: محتوای موسیقی‌ای که در جشنواره فجر ارائه می شود، اثر نامطلوبی بر ذهن جوانان می‌گذارد. موسیقی باید محتوا و هدف داشته باشد. ریتم در موسیقی مثل ضربه زدن به قلب و روح است.
جشنواره فجر فقط عنوان انقلاب را یدک را می‌کشد / با کارهای موسیقیایی خوب سطح فرهنگی و هنری بسیجیان را ارتقاء دهیم/ محتوای موسیقی‌ جشنواره فجر اثر نامطلوبی برذهن جوانان می‌گذارد

به گزارش خبرایران،نشست خبری چهارمین جشنواره ملی تولیدات فرهنگی هنری «مدرسه عشق» با حضور «محمد گلریز» دبیر بخش موسیقی، «جمال شورجه» دبیر بخش سینما و «حامد مداحی» دبیر اجرایی این جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

محمد گلریز دبیر بخش موسیقی جشنواره مدرسه عشق با اشاره به اهداف این جشنواره در جهت تجلیل از آثار فاخر موسیقیایی گفت: این جشنواره تلاش می کند در رابطه با موسیقی مقاومت بستر پایداری برای هنرمندان به وجود آورد تا بتوانند درباره هنر متعالی اثر هنری خلق کنند.

وی افزود: ما تلاش داریم با کارهای موسیقیایی خوب سطح فرهنگی و هنری بسیجیان را ارتقاء دهیم که همین امر می‌تواند باعث مقابله با موسیقی‌های مبتذل شود. جوانان ما امروز بیشتر از هر زمانی تحت تاثیر هنر مبتذل قرار دارند و این سیل موسیقیایی گریبان‌گیر جوانان است.

دبیر بخش موسیقی جشنواره مدرسه عشق، با اشاره به خالی بودن کنسرتهای انقلابی در جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: جشنواره فجر فقط عنوان انقلاب را یدک را می‌کشد ولی در عمل هیچ کاری در رابطه با انقلاب و موسیقی ارزشی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: چند روزی است اخبار جشنواره را رصد می‌کنم و متوجه درهم ریختگی در جشنواره شدم.  خیلی از کسانی که در فتنه 88 با رسانه‌های معاند در ارتباط بودند دعوت شدند و به دلیل فشار افکار عمومی کنار گذاسته شدند.

وی خاطرنشان کرد: 400 اثر موسیقیایی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده که نهایتا هیات انتخاب 110 اثر را در 4 بخش سروده ها و آوای انقلابی مداحی و تواشیح و سرود جمعی و نماهنگ مورد ازیابی قرار داده است که در مراسم اختتامیه اسامی برگزیدگان اعلام خواهد شد.

گلریز، رشد 4 برابری آثار در این دوره را نشان از ظرفیت‌های مغفول مانده هنری دانست و گفت: آمارها ما را تشویق می کند تا در سال آینده با جدیت بیشتری به عرصه هنر در پایگاه‌ها و مساجد کشور بپردازیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آثار موسیقی مخرب موسیقی راک در جشنواره فجر عنوان کرد: محتوای موسیقی‌ای که در جشنواره فجر ارائه می شود، اثر نامطلوبی بر ذهن جوانان می‌گذارد. موسیقی باید محتوا و هدف داشته باشد. ریتم در موسیقی مثل ضربه زدن به قلب و روح است.

دبیر بخش موسیقس جشنواره مدرسه عشق در پایان تاکید کرد: فاجعه‌ای در موسیقی فجر در حال رخ دادن است که همه نظاره گر آن هستند. بانیان جشنواره فجر باید مقداری هم به موسیقی ارزشی توجه کنند. چرا از کسانی‌ که دلشان برای انقلاب می تپد استفاده نمی شود. سروده‌های انقلابی تاریخ مصرفش نگذشته است.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب