امروز: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/11]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14045 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فیلم شهرام علیدی درمیان 9 برگزیده جشنواره استانبول

خبرایران: فیلم خاطرات اسب سیاه، آخرین ساخته شهرام علیدی که محصول مشترک ایران و ترکیه در سال ۲۰۱۵ است، به جمع ۹ فیلم بخش مسابقه جشنواره فیلم استانبول راه یافت
فیلم شهرام علیدی درمیان 9  برگزیده جشنواره استانبول

در بخش بین الملل جشنواره فیلم استانبول، فیلم خاطرات اسب سیاه به رقابت با فیلم‌هایی از کشورهای امریکا، فرانسه، آلمان، چین، بلژیک، اتیوپی، فنلاند، انگلیس، ترکیه و اسپانیا می‌پردازد.

در میان فیلم‌های انتخاب شده بخش مسابقه فستیوال استانبول امسال، برگزیدگان جشنواره‌های کن، لوکارنو، روتردام، ونکور، بوسان و پکن دیده می‌شوند و به گفته کارشناسانان و منتقدین حاضر در این جشنواره، رقابت تنگاتنگی برای کسب جوایز این جشنواره وجود خواهد داشت.

فیلم خاطرات اسب سیاه شهرام علیدی؛ روایت دختری است جانش را از دست داده  و وصیت کرده، اسب سیاهش را برای آخرین دیدار نزدش بیاورند و...

و ازجمله بازیگران این فیلم «براک توزون آتاچ» بازیگر مشهور ترکیه‌ای بازی می‌کند که اخیرا همبازی «آرنولد شوارلد زینگر» در فیلم نیک آف دیتی بوده و در سریال جنجالی حریم سلطان نیز به ایفای نقش پرداخته است. همچنین بازی ویلدان آتاسور بازیگر سریال ترکیه‌ای «ایزل» و شوال سام ستاره مشهور سینما و موسیقی ترکیه نیز در این فیلم سینمایی از نکات قابل توجه مخاطبان ترکیه‌ای خواهد بود.

نهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم استانبول؛ روز ۱۷ فوریه آغاز به کار می‌کند و مراسم اختتامیه آن در روز ۲۸ فوریه برگزار خواهد شد.

فیلم بلند «زمزمه با باد» شهرام علیدی نیز در سال ۲۰۰۹ جوایز متعددی را از جشنواره فیلم کن و دیگر جشنواره‌های معتبر بین‌المللی کسب کرده بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب