امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14047 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با سحنرانی مهندس شنبه صورت می گردد؛

افتتاح سومین دوره مسابقات ملی دانشجویی طراحی مهندسی و هنری پارچه و پوشاک

خبرایران: سومین دوره مسابقات ملی دانشجویی طراحی مهندسی و هنری پارچه و پوشاک افتتاح می شود.
افتتاح سومین دوره مسابقات ملی دانشجویی طراحی مهندسی و هنری پارچه و پوشاک

به گزارش خبرایران از نساجی نیوز مهندس محسن شنبه- دبیر سومین دوره مسابقات ملی دانشجویی طراحی مهندسی و هنری پارچه و پوشاک ضمن اعلام این مطلب که تلاش داریم در سومین دوره مسابقات با رویکردی تازه در مسیر کاربردی فعالیت های مسابقات حرکت کنیم، افزود: در ابتدا برای مشخص شدن روند مسابقات، اساسنامه ای تدوین و به تأیید دانشگاه های معتبر سراسر کشور قرار گرفت و براساس آن عنوان مسابقات به صورت «مسابقات طراحی مهندسی و هنری پارچه و لباس» تغییر پیدا کرد.

شنبه به ذکر اهداف برگزاری مسابقات نیز پرداخت که عبارت بودند از:

*افزایش حضور دانشجویان با گرایش های مختلف نساجی به عنوان شرکت کننده در مسابقات و ایجاد فرصت مناسب برای نمایش مهارت ها، توانمندی ها و قابلیت های آنان

*ارتباط و تعامل دانشجویان رشته های فنی و مهندسی با رشته های هنری

*توجه و تمرکز به ابعاد عملی که در ارتباط صنعت و دانشگاه تجلی پیدا می کند.

*ابعاد تجاری و اقتصادی. معتقدیم که بدون توجه به این موضوع، برگزاری مسابقات توجیهی ندارند؛ باید طرح هایی به عنوان طرح های برتر برگزیده شوند که در آنها جنبه های اقتصاد، تولید تجاری و تولید انبوه مدنظر قرار گرفته باشند؛ به همین دلیل بخشی از داوری ها به داوری اقتصادی طرح ها معطوف شده است؛ صاحبان صنعت و مدیران واحدهای تولیدی بخشی از داوری طرح ها را به عهده می گیرند تا تمام طرح ها از نظر ابعاد تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرند.

وی یادآور شد: بالغ بر 80 تیم از دانشگاه های مختلف مورد داوری اولیه قرار گرفتند و در نهایت61 تیم در مسابقات این دوره حضور دارند.

شنبه، خطاب به دانشجویان حاضر در همایش گفت: در مسابقات امروز، صِرف برنده شدن ملاک مهمی نیست، به همین دلیل توصیه می کنم ضمن توجه به نتایج نهایی ، از تجارب صنعتگران و مدیران واحدهای نساجی در این مسابقات نهایت استفاده را به عمل آورید.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود که حضور دانشجویان گرایش های مختلف نساجی در این مسابقات، زمینه ای برای حضور موفق و سازنده آنان در اقتصاد، بازار، صنعت و کارخانه های نساجی کشور باشد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب