امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14082 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

سیاست های مالیاتی با حاکمیت شرکتی ارتباط تنگاتنگ و متقابلی دارد

خبرایران: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سیاست های مالیاتی ارتباط تنگاتنگ و متقابلی با حاکمیت شرکتی دارد.
سیاست های مالیاتی با حاکمیت شرکتی ارتباط تنگاتنگ و متقابلی دارد

به گزارش خبرایران از رسانه مالیاتی ایران، سید کامل تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور امروز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه در دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی در راستای اقتصاد مقاومتی که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، مدیران عامل شرکت ها، فعالان اقتصادی، اساتید دانشگاهی و صاحبنظران این حوزه در دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در کنار سایر برنامه‌ها و قوانین و مقررات بایستی در همه سیاست‌های اقتصادی کشور اجرا شود ازجمله بند ۱۷ سیاست اقتصاد مقاومتی که برمبنای آن، افزایش سهم درآمد مالیاتی در بودجه کشور تبیین و گنجانده شده است.

وی در ادامه افزود: بین حاکمیت شرکتی و سیاست های مالیاتی ارتباط تنگاتنگ و پیچیده‌ای وجود دارد و اثرات مقررات مالیاتی دامنه وسیعی از تصمیم‌گیری شرکت‌ها را دربر می گیرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر نقش مهم مالیات در اقتصاد کشور، تصریح کرد: ارتباط بسیار مهمی بین حاکمیت شرکتی و سیاست های مالیاتی وجود دارد به طوری که هر قدر اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت‌ها شفاف‌تر باشد مدیران در پاسخگویی به ذی‌نفعان موفق‌تر خواهند بود. وی به رویکرد مودی محوری قانون مالیات ها نیز اشاره کرد و گفت: حاکمیتی شدن شرکت ها، امکان بهره مندی از تسهیلات نظام مالیاتی و همچنین مشوق های قانونی ازجمله نرخ صفر و برخی معافیت ها را فراهم می سازد.

تقوی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: نظام مند شدن و حاکمیت یافتن شرکت ها در نهایت منجر به تقویت تعهدگرایی و مسئولیت پذیری شرکت ها و ارتقای توان تولید در فضای سالم رقابتی و کاهش فرار مالیاتی در کشور خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب