امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14109 تاریخ انتشار: شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سالاري عضو شوراي شهر تهران:

جشنواره «شهر مهر» هویت دینی پايتخت را تثبیت می کند

خبرایران: یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، برگزاری جشنواره «شهر مهر» را راهی برای بهینه سازی فرهنگ غنی ایرانی و تثبیت هویت دینی شهروندان دانست.
جشنواره «شهر مهر» هویت دینی پايتخت را تثبیت می کند
به گزارش خبرایران از ستاد خبری جشنواره شهر مهر، محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حرکت هدفمند جشنواره «شهر مهر» در راستای تقويت سبک زندگی ايراني-اسلامي و ارتقای هویت دینی و مذهبی شهروندان تهرانی گفت: این جشنواره را می توان یکی از اقدامات مهم شهرداری دانست که در حوزه ی ماموریت های مدیریت شهری قرار می گیرد و هدف از آن  ترويج فرهنگ ناب محمدی متناسب با شرايط فعلی کلانشهر تهران است.
وی افزود: با توجه به این که جامعه ی ایران جامعه ای شکل گرفته از آموزه های دینی و مذهبی بازمانده از ائمه اطهار(ع) است،  لذا در مرکز و پایتخت کشور اسلامی ما که ام القرای جهان اسلام محسوب می شود شهرداری باید در ترویج مبانی دین اسلام و ترویج باورها، عقاید و رویه و رویکرد ائمه اطهار(ع) به ویژه پیامبر ختمی مرتبت (ص) تمام توان و تلاش خود را به کار بندد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که جشنواره «شهر مهر» كه از سوي شهرداري ناحيه ٣ منطقه ٢٠ تهران طراحي و به اجرا درآمده است، می تواند در آینده به جشنواره ای گسترده تر و هدفمندتر تبدیل شود، توضیح داد: بدون شک این جشنواره در کنار جشنواره های دیگر شهرداری می تواند در بهینه سازی یک فرهنگ غنی و درخور ایرانی در میان خانواده ها با این سابقه طولانی و درخشان نقش مفید و موثری ایفا کند و هویت دینی و صحیح شهروندی را تثبیت نماید.
سالاری برگزاری چنین جشنواره ها و همایش هایی را راهی مناسب برای تقویت فضای بی آلایش شهری عنوان کرد و اظهار داشت: دفاع از آرمان های والای اسلام و انقلاب ما امری اجتناب ناپذیر برای تمامی نهادهای کشور به شمار می آید تا از این طریق بتوانند در فرهنگ سازی و حفظ شئونات و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی موفق عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم چنین اتفاقاتی با تکیه بر تصمیم گیری های مبتنی بر خرد جمعی کارشناسان و صاحب نظران این عرصه که دارای صلاحیت های لازم هستند مولفه‌هاي اسلامي را در فضاهاي شهري پایدار کند.
اميد كشاورز شهردار ناحيه ٣ منطقه ٢٠ تهران نيز در مورد اين جشنواره گفت: جشنواره «شهرمهر» با محوریت و شعار «اخلاق شهروندی؛ سیره محمدی» و با مشارکت آموزش و پرورش ، مدارس، مساجد، پایگاه بسیج، حوزه علمیه و همکاری خانه های «خانواده و سبک زندگی»، «اخلاق و مهارت های اجتماعی» و «قرآن و عترت» سرای محلات منطقه 20 شهر تهران برگزار می شود.
وي خاطرنشان كرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندشدن از برنامه ها می توانند به پايگاه اينترنتي www.shahremehr.ir و يا به نشانی دبیرخانه جشنواره، واقع در بزرگراه شهید رجایی، خیابان 13آبان، کوچه صحرایی، اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 3 منطقه 20 مراجعه کنند.


 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب