امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14110 تاریخ انتشار: شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حضرت آيت الله راشد يزدی اعلام کرد؛

تاسيس نهاد جامعه المصطفي العالميه از كارهاي اثرگذار آيت الله اعرافي است/ خدمتگذاري به مردم نيازمند آدم‏هاي حسابي و انسان‎هاي اصلح است

خبرایران: آيت الله راشد يزدي ضمن تاكيد بر اهيمت انتخابات مجلس خبرگان رهبري گفت براي اين مردم و خدمتگذاري به آنها بايد آدم‏هاي حسابي و انسان‎هاي اصلح در عرصه حضور پيدا كنند.
تاسيس نهاد جامعه المصطفي العالميه از كارهاي اثرگذار آيت الله اعرافي است/ خدمتگذاري به مردم نيازمند آدم‏هاي حسابي و انسان‎هاي اصلح است

آيت الله راشد يزدي در مراسم رونمايي از ترجمه كتاب فقه تربيتي آيت الله اعرافي گفت: اسلام براي مردم اهميت زيادي قائل است. در اين دين مردم مكرم و معزز هستند. آيت الله راشد يزدي افزود: هر انقلابي مانند چهار ضلع مربع بر چهار پايه استوار است كه اگر هر يك از آنها ناديده گرفته شود خطي منكسر ميگردد. اين عناصر چهارگانه انقلاب، مردم، امام و پيشوا، تشكل و استمرار است. علت از هم پاشيدگي بسياري از انقلابها در سطح جهان اختلال در يكي از اين چهار عنصر است. در برخي موارد حضور مردم كمرنگ شده و در برخي موارد رهبري در آن نظام سياسي دچار تزلزل شده و در برخي موارد هم دو يا سه عنصر دچار مشكل ميشود و باعث از هم پاشيدگي آن نظام مي‏شود. در خصوص عنصر مردم بايد گفت در دنيا مردمي مانند ايران با اين بنيه بالا وجود ندارد و به لطف خدا به آرمان خود دست پيدا خواهند كرد. عنصر تشكل و تحزب هم از اين منظر معقول است كه از هدررفت نيروها جلوگيري ميكند و بنيه را به شكل تصاعدي تقويت مي‏نمايد. عنصر استمرار هم اهميت فراوان دارد و اگر استمرار نباشد مشكل ايجاد ميكند. اين عالم برجسته جهان اسلام افزود: رويداد 22 بهمن و جمعه آخر ماه رمضان در همين راستا هر سال بايد گرامي داشته شود. مردم هم عنصر ديگر صاحب اهميت هستند. در خصوص عنصر امامت و پيشوايي نيز در آيات پاياني سوره توبه اين موضوع را به خوبي تبيين كرده است كه مردم بايد چگونه در اين مورد عمل نمايند.

آيت الله راشد يزدي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر بخواهيم بدانيم مومن هستيم يا خير بايد نگاه كنيم ببينيم با مردم چگونه هستيم. اين منطق اسلام است. همانگونه كه براي سنجش ميزان حرارت از حرارت سنج استفاده مي‏كنيم براي سنجش مومن بودن، بايد از شاخصهاي مخصوص به خود استفاده كرد تا به محك آزمايش گذاشته شود.

وي در ادامه با نقل خاطره‏اي از امام خميني(ره) گفت: در اسفند 1358 امام خميني(ره) به رهبر معظم انقلاب امر فرمودند با حضور در استان سيستان و بلوچستان گزارشي را از شرايط آنجا در حوزههاي گوناگون تهيه كنند. در آن سفر كه بنده افتخار همراهي با رهبر معظم انقلاب را داشتم تقريباً از همه مناطق بازديد صورت گرفت و گزارش تهيه شد. به محضر امام رسيديم تا گزارش را به وي تقديم كنيم، همزمان از دفتر امام به ايشان اعلام كردند كه از خبرگزاري آسوشيتدپرس تقاضاي گفتگو و ملاقات با امام را دارند. امام با اين استدلال كه اين فرد غريبه و مهمان ماست  فرمودند كه بيايند و سخن خود را بگويند. من خود شاهد بودم سئوال آخري كه اين خبرنگار از امام پرسيدند اين بود كه چرا مردم شما را دوست دارند. امام در پاسخ فرمودند چون نوكر مردم هستيم. و لذا مردم نوكرشان را دوست دارند. بنابراين براي اين مردم و خدمتگذاري به آنها بايد آدم‏هاي حسابي و انسانهاي اصلح در عرصه حضور پيدا كنند. آيت الله راشد يزدي ضمن تمجيد از حضور آيت الله اعرافي در انتخابات مجلس خبرگان گفت: من خيلي از آيت الله اعرافي ممنون هستم كه قبول كردند خدمتگذار مردم باشند. در اين زمان قبول مسئوليت ايثار است چرا كه توقع مردم بالا رفته و امكانات محدود است و تنها با مديريت صحيح مي‏توان مشكلات موجود را حل كرد.

وي با اشاره به اينكه در اسلام براي قبول مسئوليت سه شرط لازم وجود دارد گفت: اول اينكه بداند، دوم بتواند و در وهله سوم بخواهد. به بيان ديگر كسي كه مسئوليتي را قبول مي‏كند بايد متخصص، مدير و مكتبي باشد. امروز اگر دانش شغلي نباشد چرخه ناقص خواهد بود به خصوص در اين زمان كه شناخت علمي اهميت دارد و دوران سطحي نگري و برخورد گذري با مسائل گذشته است. آيت الله راشد يزدي با تاكيد بر اينكه در جنگ فاتح كسي است كه فيزيك مي‏داند و كشوري موفق است كه دانشگاه جنگ دارد گفت: در حال حاضر به جاي نيزه از ليزر استفاده مي‏شود. پس ابتدا بايد بداند و بعد هم بتواند. كسي كه كاري را قبول مي‏كند بايد درست انجام دهد و گرنه خائن است. يكي ديگر از شرط‏هاي لازم براي قبول مسئوليت در اسلام اين است كه مكتبي باشد بدين معنا كه متدين باشد. پس ديگر جاي اين بحث نيست كه مسئولين بايد مكتبي باشند يا متخصص باشند بلكه بايد هر سه وجه را در نظر گرفت. وي افزود: كسي كه مي‏خواهد بر اريكه خبرگان تكيه زند بايد فرهيخته باشد و لذا شرط لازم اجتهاد است. ما در كشورمان به لطف خدا از نعمت بهترين رهبر، بهترين مردم و در يك كلام از بهترين اعتباريات برخوردار هستيم. يكي از كارهاي خوب آيت الله اعرافي تاسيس نهاد جامعه المصطفي العالميه است كه اگر چه دير انجام شد اما بسيار موثر و اثرگذار بوده است. جمعيت زيادي را در عرصه كشورهاي اسلامي و غير اسلامي مورد آموزش قرار داده و آثار آن را ميتوان مشاهده كرد. بنابراين همانگونه كه آيت الله اعرافي تا به امروز به انقلاب بهره داده‏اند در جايي كه سر و كار آن با مسئله ولايت است حضور ايشان در صحنه اهميت زيادي دارد. ايشان لياقتش را دارند و اميدوار هستيم با انتخاب ايشان مسلمانان از وجود ايشان بهره بيشتري ببرند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب