امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14131 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آيت الله اعرافي كانديداي خبرگان رهبری؛

تقويت مسير انقلاب اسلامي مهمترين هدف مجلس خبرگان استدر شرايط كنوني، جهان امروز بر روي اقتدار مقام معظم رهبري و ملت ايران حساب مي‏كنند

خبرایران: آيت الله اعرافي كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري گفت اينكه چه كسي به خبرگان مي‏آيد مهم نيست بلكه اين موضوع مهم است كه مسير انقلاب اسلامي تقويت شود.
تقويت مسير انقلاب اسلامي مهمترين هدف مجلس خبرگان استدر شرايط كنوني، جهان امروز بر روي اقتدار مقام معظم رهبري و ملت ايران حساب مي‏كنند

آيت الله عليرضا اعرافي امام جمعه قم و كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري كه روز گذشته در بين مردم جنوب تهران حضور يافته بود گفت: من در اين ايام، سخت‏ترين ايام زندگي‏ام را سپري مي‎كنم چرا كه شاهد هستم در اين مجالس از بنده نام برده مي‏شود. وي افزود: طلبه و دانشجويي هستم كه به كار و تلاش مشغولم و اصل حضور بنده در مجالسي از اين دست اداي احترام و اكرام به شما عزيزان است. اين كانديداي انتخابات مجلس خبرگان افزود: نكته‏اي كه بايد عرض كنم اين است كه ملت ايران مبدا تئوري جديدي در جهان بود كه شايد عمق آن را هنوز در نيافته‏ايم. در طول سال‎هاي اخير بشر به سوي دموكراسي گام برداشته است. در حال حاضر نيز عمده مشكلاتي را كه در دنياي اسلام شاهد هستيم نبود يا فقدان تئوري و فلسفه سياسي مشخص است. آيت الله اعرافي تصريح كرد: در ايران اين پايه تئوري و فلسفي شكل گرفته و به اين پارادوكس پاسخ داده است. آنچه در قانون اساسي در اين مورد تبلور يافته همان مردم سالاري ديني است. متاسفانه بسياري از حركات انحرافي كه در شرايط امروزي ديده مي‏شود ناشي از همين فقدان است. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه اظهار داشت: در چهارچوب نظام مردم سالاري ديني هم جايگاه مردم و هم ارزش‏هاي مكتبي و اسلامي به خوبي ديده و تبيين شده است. اين هنر امام و انقلاب اسلامي است كه در آن ارزش‏هاي الهي در قالبي مردمي جلوه‎گر شد. در شرايط كنوني كه دنياي اسلام در بحران به سر مي‏برد همه بايد تلاش كنيم كه اين الگو تقويت شود.

 اين كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان با تاكيد بر اينكه در شرايط كنوني بسياري از كشورها هزينه‏هاي بسيار هنگفتي انجام مي‏دهند تا به عنوان يك برند در سطح جهان مطرح شوند گفت: در شرايط كنوني ايران امروز يك برند اسلامي، عقلاني و داراي تفكر تمدني است. اين برند به سادگي به دست نيامده است. الان برند ما داشتن بالاترين ارتش دنيا نيست بلكه ما آغازگر يك تمدن نوين هستيم كه عقلانيت و هوشمندي را با مبارزه در هم آميخته است.  

آيت الله اعرافي نقش حوزه و دانشگاه را در كشور مهم دانست و گفت: حوزه و دانشگاه ما بايد بيش از آنچه هست فعال شود. جريان‏ها و نيروهاي سياسي نيز بايد همن گونه باشند. متاسفانه برخي موارد به چيزها و مواضعي برمي‏خوريم كه شأن آن بسيار نازل است.

اين كانديدي انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران در ادامه اظهار داشت: امروز در سراسر جهان يك منظومه از علاقمندان به انقلاب اسلامي شكل گرفته است. در اقصي نقاط جهان اين افتخار بزرگي است و ايران به يك كشور الهام بخش و الگو تبديل شده است. آيت الله اعرافي افزود: دشمنان در يكي دو قرن اخير سفاك بوده‏اند و در منطقه نيز دشمنان ما پست، حقير و استبدادي هستند اما ما داراي عظمت و جايگاه هستيم. در اين برندسازي كه اشاره شد امام، انقلاب و شهدا نقش بسيار مهمي داشتند و اين رهبر عظيم الشان انقلاب بود كه اين راه را ادامه دادند. در شرايط كنوني، جهان امروز بر روي اقتدار مقام معظم رهبري و ملت ايران حساب مي‏كنند. بنابراين اينكه چه كسي به خبرگان مي‏آيد مهم نيست بلكه اين موضوع مهم است كه اين مسير تقويت پيدا كند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب