امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14143 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر ستاد راهیان نوراعلام کرد؛

شعار امسال راهیان نور ما «می توانیم» است / حفظ هویت اسلامی ایرانی یکی از هدف های مهم ماست /اینکه فصل شیدایی در ابادان برگزار می شود/ گسترش زمینی راهیان نور از1 استان به 7 استان

خبرایران: دبیر ستاد راهیان نور گفت: شعار امسال راهیان نور ما «می توانیم» است و همه موثرین در این امر این شعار را تبلیغ خواهند کرد و در همه ابعاد جسمی روحی و معنوی خود را بیشتر اماده می‌کنیم.
شعار امسال راهیان نور ما «می توانیم» است / حفظ هویت اسلامی ایرانی یکی از هدف های مهم ماست /اینکه فصل شیدایی در ابادان برگزار می شود/ گسترش زمینی راهیان نور از1 استان به 7 استان

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری راهیان نورصبح امروز 2 اسفندماه 1394 با حضور «سردارنادرادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری «سردار نادرادیبی» ضمن تشریح برنامه های سفر معنوی راهیان نور، گفت: گسترش زمینی راهیان نور از یک استان به 7 استان را داشتیم و جمعیت زوار نیز بسبار افزایش داشته که این بیانگر آن است که ملت ایران با الگو قرار دادن سبک زندگی شهدا در حال جستجو هستند.

دبیر ستاد راهیان نورافزود: حفظ هویت اسلامی ایرانی یکی از هدف های مهم ماست، تولید ملی از قلوب جوانانی بیرون می آید که با امید به خدا می توانند قدم های بزرگی بردارند و همین جوانان هستند که در مقابل استکبار می‌ایستند و جریانی که آغاز شده کار را به سر منزل مقصود می رساند و جوانان ما در راهیان رویش های ما هستند. برای مثال خادمان ما که هزاران نفر هستند تحصیلات عالیه دارند و با روحیه حماسی آماده مبارزه با دشمن خواهند بود.

دبیر ستاد راهیان نور اظهار داشت: شعار امسال راهیان نور ما «می توانیم» است و همه موثرین در این امر این شعار را تبلیغ خواهند کرد و در همه ابعاد جسمی روحی و معنوی خود را بیشتر اماده می‌کنیم.

وی در خصوص سه حوزه اعزام، یادمان و اسکان زائرین نیز گفت: مجموعه فعالان در نیرو های مسلح موفق شدند ظرفیت حوزه های راهیان را افزایش دهند و تا پایان سال ٩٤ پنج میلیون زائر به جنوب در طول این سال اعزام خواهد شد و بر اساس تدبیر حضرت آقا که از برقراری راهیان در طول سال ابراز خرسندی کردند، دست اندرکاران موفق شدند در جنوب و غرب مناطق خود را توسعه دهند و ظرفیتی که ایجاد شده نشان می دهد اعزام بیشتری در سال آینده خواهیم داشت.

دبیر ستاد راهیان نور عنوان داشت: فقط ٢١ یادمان در خوزستان داریم که در کل ٥٥ یادمان را در چهار نقطه و هفت منطقه عملیاتی فعال هستند و به مردم خدمات می‌دهند. همچنین با موافقت شورای مرکزی راهیان نور تصویب شد عملیات بیت المقدس بازسازی شود و در سر پل ذهاب نیز یادمان شیخ صله را خواهیم داشت و ما در ارائه خدمات عمومی توسعه بهتری را آغاز کردیم و در حوزه روایت گری ٢٥ هزار راوی مشغول خدمات هستند که در همه نقاط حضور دارند و آموزش داده می شوند. همچنین ١٥ هزار مبلغ در کاروان ها و نقاط مختلف راهیان مشغول خدمت هستند.

وی بیان داشت: طبق خواست مقام معظم رهبری که گفتند برای یادمان ها شناسنامه درست شود، تعدادی از آن ها ضمن رونمایی شناسنامه دار شدند و بیش از ٥٠ عنوان جزوه به زائرین ارائه خواهد شد. 29 هزار خادم برای خدمت رسانی در راهیان نور ثبت نام کردند که حدود ده هزار نفر در طول سال به ما کمک خواهند کرد که چون تعداد زیاد است قرعه می کشیم.

ادیبی ضمن بیان اینکه در شش نقطه عملیاتی خوزستان نمایش مردمی خواهیم داشت، اظهار کرد: این نمایش‌ها که مناسب با حوزه دفاع مقدس است اثر فراوانی به خصوص در بین دانش آموزان دارد. همچنین طی روزهای اوج راهیان نور برنامه های خوبی برای کودکان به خصوص در منطقه شلمچه توسط روحانیون خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ٢٠ اسفند که سومین سالگرد تصویب روز ملی راهیان نور است مراسمی در خرمشهر برگزار خواهد شد و نیز نمایش های هوایی در خوزستان و علی الخصوص در دزفول توسط برادران ارتش برگزار می شود که مردم می توانند با توانمندی‌های ارتش اشنا شوند.

دبیر ستاد کنگره راهیان نور با بیان اینکه فصل شیدایی در ابادان برگزار می شود، گفت: همینطور فیلم های فیلم جشنواره مانند «ایستاده در غبار» و «بادیگارد» پیش از اکران عمومی رد این ایام نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: برای سال تحویل زائرینی که در منطقه هستند برنامه های ویژه خواهیم داشت و همچنین خبرنگاران افتخاری در یادمان ها حضور دارند که لحظه به لحظه اخبار را منعکس می کنند.

سردار ادیبی با اشاره با مسائل امنیتی این سفرها افزود: در طی دو سال گذشته حتی یک مورد تصادف منجر به خطر جدی در کاروان ها نداشتیم که نشان می دهد ناوگان مناسبی در حال انجام خدمت است. ما به هیچ عنوان اجازه سفر با وسایل نامناسب را به کاروان های مربوطه نخواهیم داد و همچنین مدیران کاروان ها به خوبی آموزش دیدند و اشخاصی هستند که کنترل دارند تا خطری پیش نیاید.

وی به حضور زائرین خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: زائرین خارجی هم تعداد قابل توجهی هستند و جالب است که اکثرا دنبال این هستند که بدانند چه سری بوده که ملت ایران پیروز شده، با توجه به دیدن مناطق و شنیدن اوضاع آن زمان متوجه می شوند ملت ایران چقدر مقاوم هستند. همچنین راویانی با زبان های مختلف و مکان های مختص این عزیزان آماده خدمت رسانی هستند.مراسم ویژه ای برای شهدای مدافع حرم خواهیم داشت و نقش آنها مقابل استکبار تبیین می شود و نیز از خانواده هایشان تقدیر خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب