امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14144 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

برگزاری همایش نشان مسئولیت اجتماعی/ عملکرد ضعیف وزارت صنعت، معدن و تجارت

خبرایران:رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت صنعت، معدن و تجارت در تأمین خودروهای ویژه معلولان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده همایش نشان مسئولیت اجتماعی (یادمان شهید دکتر فیاض‌بخش) سال آینده برگزار خواهد شد.
برگزاری همایش نشان مسئولیت اجتماعی/ عملکرد ضعیف وزارت صنعت، معدن و تجارت

به گزارش خبرایران، انوشیروان محسنی‌بند‌پی در جمع خبرنگاران با اشاره به محورهای مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: فعالیت‌های منصفانه، توسعه جامعه، حقوق مصرف‌کننده، محیط زیست و حقوق بشر از جمله محورهای مسئولیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ زمانی که از مسئولیت اجتماعی صحبت می‌کنیم در واقع توجه به جامعه توسعه‌ یافته است ضمن اینکه سازمان بهزیستی کشور به عنوان سازمانی که عمده‌ فعالیت‌های رفاه اجتماعی و سلامت را انجام می‌دهد توجه ویژه‌ای را به مقوله مسئولیت اجتماعی دارد.

محسنی‌بندپی با اشاره به برگزاری نشان مسئولیت اجتماعی (یادمان شهید دکتر فیاض‌بخش)‌ اظهار داشت: این همایش همزمان با هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این همایش به مدت 2 روز برگزار خواهد شد، گفت: محوریت این همایش به لحاظ اجرا توسط سازمان بهزیستی انجام می‌پذیرد ضمن اینکه وزارتخانه‌‌هایی از جمله صنعت و معدن، بهداشت و درمان کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان محیط زیست، کمیته امداد، قوه قضاییه، اتاق بازرگانی و همچنین اتاق اصناف در برگزاری این همایش سازمان بهزیستی را همراهی خواهند کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به اهداف نخستین همایش نشان مسئولیت اجتماعی (یادمان شهید دکتر فیاض‌بخش) اشاره کرد و گفت: تشویق و بسیج نهادها، سازمان‌ها و مؤسسات کشور در بخش دولتی و خصوصی در شرکت در طرح ممیزی مسئولیت اجتماعی؛ توسعه و معرفی مفهوم مسئولیت اجتماعی در کشور به کمک اندیشمندان حوزه و دانشگاه و از طریق بومی‌سازی استاندارد ایزو 26000، ساخت ابزارهای سنجش مسئولیت اجتماعی در گروه‌های صنعتی و خدماتی گوناگون کشور، احیا، بومی‌سازی و ترویج محتوای نظری مسئولیت اجتماعی در جامعه به شیوه مشاوره‌ای و آموزش از اهداف این همایش محسوب می‌شود.

وی در ادامه به مأموریت نشان مسئولیت اجتماعی (یادمان شهید دکتر فیاض‌بخش) اشاره کرد و گفت: در سدسازی و گسترش فرایندهای ارتقای سلامت و رفاه اجتماعی در کشور از طریق مشارکت نهادها و سازمان‌های اجتماعی، عمومی و خصوصی از مأموریت‌های تعریف شده برای این همایش محسوب می‌شود.

محسنی‌بندپی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین جلسه ستاد مناسب‌سازی کشور گفت:‌در این جلسه صورت‌جلسات دو جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفت و دستگاه‌ها از جمله صداوسیما و وزارت مسکن و شهرسازی گزارشی را ارائه نمودند.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که اقدامات به صورت کمی در اواخر خردادماه 95 مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد و چنانچه دستگاه‌های مذکور در اجرای وظایف خود کوتاهی داشته باشند گزارش آن در اختیار معاون اول رئیس جمهور قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد مناسب‌سازی کشور به وظایف خود در این حوزه عمل کنند تا در آینده اقدامات گسترده‌ای در این بخش انجام بگیرد.

محسنی‌بندی‌پی در ادامه با اشاره به اینکه 3 کمیته حقوقی، نفی، آموزش و اطلاع‌رسانی در ستاد مناسب‌سازی کشور تشکیل شده است، افزود: این 3 کمیته مؤظف شدند مشکلات و تنگناها در مسیر مناسب‌سازی معابر را شناسایی و معرفی کنند.

وی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم و توجه دولتمردان به جامعه هدف بهزیستی تصریح کرد: تأمین وسایل توانبخشی معلولان و مصوبه هیأت وزیران در بحث تردد این افراد امیدهایی را برای معلولان به وجود آورده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه  29 استاندار در جلسات حضور داشته‌اند، گفت: متأسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در تأمین خودروهای مورد نیاز معلولان عملکرد مناسبی را نداشته است.

محسنی‌بندپی همچنین به اجرا شدن چندین مصوبه از مصوبات ستاد مناسب‌سازی کشور اشاره کرد و گفت: برای اجرا شدن تمامی مصوبات نیاز به زمان داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با دهم اسفندماه لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد، افزود: این لایحه اصل 85 شده است و در واقع تأکید بر انجام وظایف دستگاه‌های مسئول شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با تأکید براینکه سازمان بهزیستی یک سازمان تخصصی در حوزه اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: چنانچه ابزار شاخص‌های پیشگیری در اختیار سازمان بهزیستی قرار بگیرد این سازمان می‌تواند به اهداف برنامه ششم دست پیدا کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب