امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14147 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی هیئت مدیره جدید؛

نماینده شهردار تهران مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت(ع) شد

خبرایران: در اولین جلسه هیأت مدیره جدید خانه مداحان اهل البیت (ع) با حضور تمامی اعضای هیأت مدیره برگزار و مصطفی خورسندی نماینده شهردار تهران به عنوان دومین مدیرعامل خانه مداحان اهل البیت (ع) منصوب شد.
نماینده شهردار تهران مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت(ع) شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این نشست، مصطفی خورسندی مدیرعامل خانه مداحان اهل البیت(ع) ضمن قدردانی از خدمات ارزنده حاج محسن طاهری مدیرعامل اسبق خانه مداحان، به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جایگاه رفیع و تأثیر ژرف ستایشگران و ذاکران اهل البیت (ع) اشاره کرد و افزود: امروزه با توجه به گسترش رسانه‌های ارتباط جمعی و تغییرات عصر جدید، هنر مداحی و ستایشگری همواره با چالش‌هایی همراه بوده است که نقش مداحان در حراست از میراث معنوی ائمه اطهار(ع)، ارتقای معرفت واقعی مردم نسبت به ایشان، گسترش و ترویج معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه حائز اهمیت است.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران، ذاکران اهل البیت (ع) را رسانه بی بدیل شیعه و بازوان پرتوان نظام و رهبری معظم انقلاب اسلامی دانست و اذعان داشت: خادمان حسینی با بصیرت بخشی به جامعه و برانگیختن شعور و عواطف انسانی نقش بی بدیلی در هدایت جامعه به سوی فضایل انسانی ایفا می کنند و می توانند با آراستن زندگی به اندوخته های قرآنی از ورود خرافات و پیرایه ها پرهیز کنند.

نماینده شهردار تهران، در ادامه به نقش موثر مراکز  ساماندهی مداحان از  قبیل کانون مداحان، بسیج مداحان و خانه مداحان و بنیاد دعبل خزاعی در پرورش ستایشگران و مداحان اهل البیت(ع) تأکید کرد و گفت: هدایت خادمان حسینی و همیاری آنها در انتخاب اشعار برجسته و درخور شأن اهل بیت رسول الله (ص) تأثیر بسیاری در نهادینه سازی و ترویج سبک اسلامی و ایرانی مطابق با فرامین قرآن کریم خواهد داشت.

خورسندی اظهار امیدواری کرد که با همکاری دلسوزانه مدیران جهادی این موسسه بتوانیم در مسیر انتقال سنت شیعی و ارزشمند مدیحه سرایی و مرثیه خوانی در مقام خاندان عصمت و طهارت (ع) به جوانان جامعه مثمرثمر باشیم.

گفتنی است مصطفی خورسندی  جانباز سرافراز 70 درصدی دوران دفاع مقدس و ذاکر اهل البیت(ع)، هم اکنون ریاست کانون مداحان و شعرای آئینی کل کشور، ریاست سازمان بسیج مداحان تهران و مدیریت مجمع بیت الاحزان (یا آموزش مداحی در شهر تهران) را بر عهده دارد و در دستگاه های اجرایی در سمت معاون فرهنگی شهرداری منطقه 11 به مدت سه سال، سه دوره مشاور معاونین فرهنگی شهردار تهران، نماینده شهردار تهران در خانه مداحان، مشاور پرورشی بنیاد شهید کل کشور، مشاور فرهنگی دانشگاه شاهد، کارشناس مسئول هسته مشاوره آموزش و پرورش از سال 74 تا 81، کارشناس مسئول فرهنگی آموزش و پرورش منطقه 10 از سال 69 تا 72 و مربی تربیتی آموزش و پرورش منطقه 10 از سال 67 تا 69 بوده است.

اضافه می شود، در بخشی دیگر از نخستین نشست اعضای هیأت مدیره خانه مداحان اهل البیت (ع)، غلامرضاسازگار به عنوان رئیس هیئت مدیره و جایگزین آقای آهی و سید علی سادات رضوی به عنوان جانشین رئیس هیأت مدیره و جایگزین داوود نورصالحی منصوب شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از رویداد‌های مهم در خانه مداحان، تشکیل اعضای هیئت مدیره جدید آن است. هیئت امنای خانه مداحان 30 نفر است که از بیت رهبری، خانه مداحان، کانون مداحان، شهرداری تهران، بسیج مداحان و جوامع مداحی کل کشور انتخاب شد‌ه‌اند.

بسیاری از مسئولین و جامعه مداحان به صورت حضوری و یا با ارسال پیام سمت جدید نماینده شهردار را به وی تبریک گفتند.

در این خصوص شهرداران مناطق 7 ، 10، 12، 13، 22 ، مشاورین شهردار تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، به مصطفی خورسندی انتصاب وی به عنوان مدیرعامل جدید خانه مداحان را تبریک گفتتند. همچنین تشکل ها و جوامع مختلف مداحی و جمعی از مداحان و شعرای آیینی با حضور در خانه مداحان تهران انتصاب خورسندی به این سمت را تبریک و برای موفقیت وی در عرصع ستایشگری آل الله اظهار امیدواری کردند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب