امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14152 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۷:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آيت الله اعرافي كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامی؛

منابع انساني آموزش و پرورش بايد در قله معرفت، بينايي و آسايش باشند

خبرایران: آيت الله اعرافي كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري ضمن تاكيد بر نقش آموزش و پرورش در كشور گفت منابع انساني آموزش و پرورش بايد در قله معرفت، بينايي و آسايش باشند.
منابع انساني آموزش و پرورش بايد در قله معرفت، بينايي و آسايش باشند

آيت الله عليرضا اعرافي امام جمعه قم و كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري گفت آموزش و پرورش چند سند دارد كه سند تحول در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است. چند نكته كه در اينجا بايد به آن اشاره كرد روح حاكم بر سند است. امام جمعه قم تاكيد كرد رويكرد آموزش و پرورش ما بايد با تمدن اسلامي باشد. اين ويژگي ناشي از ذات انقلاب اسلامي است و نبايد با فروكاستن خود از آن غفلت كنيم. به نظر من تربيت فرزندان اين مرز و بوم بايد بر اساس رويكرد جهاني، امت اسلامي و شرايط فرامرزي انجام شود. اين جهاني شدن نه از جنس رايج بلكه معنويت گراست. يك نكته ديگر توازن و تعامل اين سه ضلع بنيادين فرهنگ است. وي تصريح كرد: به اعتقاد من كارهاي خوبي نيز انجام شده است ولي كافي نيست و در برخي موارد سطحي و روبنايي است. يكي از رويكردهاي كليدي در سند تحول توجه به منابع انساني آموزش و پرورش است كه راهكارهايي نيز توصيه شده و در حال پيگيري است ولي با آرمان‏هاي مد نظر فاصله داريم. منابع انساني آموزش و پرورش بايد در قله معرفت، بينايي و آسايش باشند.

اين كانديداي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري در ادامه اظهار داشت: رويكرد ديگر در صنعت كه بايد به آن توجه شود زيرساخت معنوي، اخلاقي و ديني است كه همت بالايي مي‏طلبد. رويكرد آخر توجه به فكرسازي، توليد فكر و تئوري است. امروز به بركت تاسيس نهادي با ماموريت بيروني همچون جامعه المصطفي امواجي از معارف را به جهان عرضه مي‏داريم. يكي از شبكه‏هايي كه در ترويج فرهنگ اسلامي و ايراني موثر است آموزش و پرورش مي‏باشد كه در  عرصه ترويج زبان و ادبيات فارسي در عرصه بين‎المللي دستاورد آن با هيچ جا قابل مقايسه نيست.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب