امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1421 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۴:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد؛

رئیس جمهور به سوئیس می‌رود

خبرایران: رئیس جمهور فردا صبح به منظور انجام اولین سفر اروپایی خود جهت شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به سوئیس سفر می‌کند.
رئیس جمهور به سوئیس می‌رود

به گزارش خبرایران، این اجلاس که از فردا (چهارشنبه) در داووس سوئیس برگزار می‌شود از بزرگترین و مهمترین نشست‌های سالیانه اقتصادی در دنیا است که امسال با موضع شکل دهی دوباره به جهان ،نتایجی برای جامعه ، سیاست و تجارت برگزار می‌شود و روحانی در یک دهه اخیر نخستین مقام عالیرتبه‌ی ایرانی است که به داووس سفر می‌کند تا در اجلاس جهانی اقتصاد سخنرانی کند.

 

آخرین باری که ایران یک مقام عالی رتبه را به داووس فرستاد سال 2004 بود که حجت الاسلام محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران در آن شرکت کرد. در سال 2010 نیز منوچهر متکی وزیر خارجه وقت ایران به داووس رفت.

 

پیش بینی می‌شود که در این اجلاس بیش از 40 مقام عالی رتبه‌ی جهان شرکت کنند.

 

طبق پیش بینی‌های انجام شده دیدار با دبیر کل مجمع جهانی اقتصاد ، دیدار و گفت و گو با تعدادی از مقامات عالی رتبه‌ی شرکت کننده در این اجلاس، مصاحبه با چندین شبکه‌ی خبری، نشست با مدیران ارشد رسانه‌های بین‌المللی، مقامات اقتصادی، صاحبان صنایع و شرکتهای مهم بین‌المللی از دیگر برنامه های رئیس جمهور در جریان این سفر است.

 

قرار است که رئیس جمهور در روز پنج شنبه در این اجلاس سخنرانی کند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب