امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14233 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر صنعت و معدن اعلام کرد؛

چینی بودن به معنی نامرغوب بودن کالا نیست / تعرفه واردات خودرو در دولت بررسی می شود/ چهره صنعت خودروسازی باید تغییر کند/

خبرایران: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چهره صنعت خودروسازی کشور باید هرچه زودتر تغییر کند، طوری که مردم به سوار شدن بر خودروهای داخلی افتخار کنند.
چینی بودن به معنی نامرغوب بودن کالا نیست / تعرفه واردات خودرو در دولت بررسی می شود/ چهره صنعت خودروسازی باید تغییر کند/

به گزارش خبرایران، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: هنوز سیاست خاصی در این مورد اعمال نشده و قرار است موضوع تعرفه واردات خودرو برای سال 95 طی یکی دو هفته آینده در دولت مطرح شود.

وی همچنین با بیان اینکه در دوران تحریم مراودات ایران با بسیاری از کشورها قطع شده بود، افزود: در این شرایط کشور چین، ایران را همراهی کرد و به همین دلیل سازندگان قطعات خودرو برای تأمین نیازمندی کشور به سمت آنها حرکت کرده بودند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: البته در چین خودروهایی با استانداردهای ژاپنی و اروپایی تولید می‌شود و در این کشور هم خودرو با کیفیت بالا و هم با کلاس پایین تولید و عرضه می‌شود.

وی تأکید کرد: صرف چینی بودن به معنی نامرغوب بودن کالا نیست و ما باید از تکنولوژی و کالاهای برتر آنها استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه صنعت خودرو به دلیل کم‌کاری‌های خودش در گذشته و همچنین تبلیغات دیگران مظلوم واقع شده است، گفت: چهره صنعت خودروسازی کشور باید هرچه زودتر تغییر کند، طوری که مردم به سوار شدن بر خودروهای داخلی افتخار کنند.

نعمت‌زاده همچنین در پاسخ در مورد مذاکره با شرکت‌های خودروسازی خارجی اظهار داشت: با سه یا چهار گروه در حال مذاکره هستیم و با شرکت بنز برای خودروهای سنگین به توافق رسیده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که ظاهراً شرکت بنز شروط وزارت صنعت را برای همکاری با ایران نپذیرفته است، گفت: خیر. این طور نیست و بنز شروط ما را قبول دارد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب