امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14270 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد؛

پرداخت 90هزار میلیارد ریال به شهرداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده تا دی ماه

خبرایران: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 90 هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های کشور پرداخت شده است.
پرداخت 90هزار میلیارد ریال به شهرداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده تا دی ماه

به گزارش خبرایران از رسانه مالیاتی ایران، «علیرضا طاری بخش» درباره میزان درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای امسال تاکنون، افزود: حدود 80درصد درآمدهای مصوب بودجه با وصول 20 تریلیون و 200 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده در 10 ماه نخست امسال محقق شده است.
وی با بیان اینکه میزان عوارض وصول شده سهم شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور از ابتدای امسال تا پایان دی ماه مبلغ 90 هزار میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان ساخت: سهم شهرداری تهران از عوارض وصول شده 21 هزار و 810 میلیارد ریال است.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان، درباره یک درصد سهم حوزه سلامت از مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در 10ماهه امسال 15تریلیون و 190 میلیارد ریال (
یک هزار و 519 میلیارد تومان) از خزانه دولت بابت بخشی از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت پرداخت شده است.
طاری بخش، دلیل عدم تحقق درآمدهای مالیاتی به طورعمده را مربوط به نفت، مالیات نقل وانتقال اتومبیل و شماره گذاری خودرو، عوارض خروج از کشور و مالیات سیگار عنوان کرد و افزود: بدیهی است کاهش قیمت نفت در کاهش مالیات برارزش افزوده این بخش تاثیرگذار بوده است؛ همچنین کاهش مالیات نقل وانتقال اتومبیل می تواند ناشی از کاهش خرید و فروش در بازار و کاهش عوارض خروج نیز ناشی از کاهش مسافرت برون مرزی باشد.
وی با اشاره به میزان درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده در بودجه 95، گفت: باتوجه به اینکه ما سال آینده هیچ گونه افزایش نرخی نداریم، این افزایش فقط باید از طریق رشد اقتصادی (افزایش GDP) محقق شود.
وی به آخرین وضعیت اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز اشاره کرد و افزود: اصلاحیه در کمیته فنی کمیسیون اقتصادی دولت نهایی شده و هم اکنون توسط وزیران اقتصادی عضو کمیسیون در حال بررسی است که امیدواریم تا پایان امسال تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ شود.
معاون سازمان امور مالیاتی ادامه داد: لایحه صندوق فروش در هیات دولت مطرح شده و مورد تأیید و تصویب قرار گرفته است و تا پایان سال تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهدشد.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که مالیات بر ارزش افزوده وصول شده از مردم به حساب دولت واریز نشود، گفت: در همه جای دنیا بحث فرار مالیاتی وجود دارد و هیچ کس منکر آن نیست.
وی افزود: ایران نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و ممکن است اما سازمان امور مالیاتی بنا به اختیار حاصل از قوانین مالیاتی نسبت به انجام حسابرسی مالیاتی کامل و دقیق اقدام و براساس ظرفیت مالیاتی و حجم فعالیت های اقتصادی بنگاه، مالیات واقعی را تشخیص و وصول می کند.
طاری بخش، بابیان اینکه باید بین درآمد ابرازی مؤدی و مالیاتی که نظام مالیات بر ارزش افزوده براساس اسناد و مدارک تشخیص می دهد تفاوت قائل شد، افزود: مالیاتی که در رسیدگی ها تشخیص می دهیم بر اساس واقعیت است. به این معنا که حتی اگر مودیان مالیات دریافتی از مودیان را کتمان کنند ما در رسیدگی ها آن را تشخیص داده و وصول می کنیم.
وی تاکید کرد: مودیانی که مالیات و عوارض دریافتی را کتمان کنند علاوه بر وصول اصل مالیات و عوارض، مشمول جرایم سنگین از تاریخ انقضای سررسید تسلیم اظهارنامه خواهند شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب