امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14271 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

افتتاح پنجمین جشنواره مد و لباس فجر؛

مرادخانی: باید نگاه سیاست‌گذارانه و کلی‌گرا در حوزه مد و لباس داشته باشیم/ قبادی : مد و پوشاک این روزها در ایران و جهان جریانی پویا است

خبرایران: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید نگاه سیاست‌گذارانه و کلی‌گرا در حوزه مد و لباس داشته باشیم تا بتوانیم اقبال عمومی را به خود جلب کنیم چرا که عدم پاسخ به نیازهای عمومی مشکل‌ساز خواهد بود.
مرادخانی: باید نگاه سیاست‌گذارانه و کلی‌گرا در حوزه مد و لباس داشته باشیم/ قبادی : مد و پوشاک این روزها در ایران و جهان جریانی پویا است

به گزارش خبرنگار خبرایران، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و رئیس پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره مد و لباس فجر که در تالار رودکی برگزار شد، گفت: شروع پنجمین جشنواره با اتفاقات جدید و خوبی همراه شد. اقداماتی که در طول چند سال گذشته شکل گرفت امسال سامان پیدا کرد و این تعامل ارتباط تنگاتنگی را بین جامعه هنر و صنعت شکل داد.

وی ادامه داد: مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف در برگزاری این دوره از جشنواره بسیار تاثیرگزار بود و شاهد بودیم نهادهایی مانند نهادهای صنفی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی به مدد کارگروه ساماندهی مد و لباس آمدند و ما را در برگزاری این جشنواره یاری کردند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد: امروز و در زمان شروع فعالیت جدید پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم که در این روزها مد و پوشاک نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز جریانی پویا است مبسوط بر اینکه خودمان این مهم را باور داشته باشیم.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیدر ادامه این مراسم،  گفت: موضوع مد و لباس تنها یک مسئله پوشش نیست بلکه یک هویت است و باید بیشتر مباحث فرهنگی افراد جامعه را نشان دهد چرا که در بسیاری از موارد با دیدن یک فرد و نوع پوشش او می‌توانیم به درون مایه‌های ذهنی افراد پی ببریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان کشوری که صاحب هویت هستیم نگرش و توجه ویژه به لباس همواره مورد توجهمان بوده است هرچند سالها در این زمینه سکوت کرده بودیم اما خرسندیم که امروز و در چند سال اخیر زمینه مشارکت و فعالیت صنعت پوشاک و مد در کشور فراهم شده است.

وی افزود: تقاضای بنده این است که مسئولان حوزه مد و لباس بیشتر به جنبه‌های هویتی لباس توجه کنند و آنچه که ما باید به آن توجه کنیم این است که باید نگاه سیاست‌گذارانه و کلی‌گرا در حوزه مد و لباس داشته باشیم تا بتوانیم اقبال عمومی را به خود جلب کنیم چرا که عدم پاسخ به نیازهای عمومی مشکل‌ساز خواهد بود.برندسازی در سال‌های اخیر و طرح شیما از جمله کارهایی بود که می‌تواند ما را به اهدافمان نزدیک کند.

مرادخانی ادامه داد: بنده از مسئولان حوزه مد و لباس خواسته‌ام بیش از توجه به مباحث عرضه به موضوع طراحی بپردازند به گونه‌ای که اگر کسی از خارج از کشور نیز به لباسهایمان نگاه کند متوجه شود کار ایران است. هنر آفرینی و نگاه از منظر دینی و اسلامی بر روی مد و لباس بسیار مهم است.

در ادامه این مراسم از فرزند رجبعلی خیاط و برخی از پیشکسوتان عرصه مد و لباس تقدیر شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب