امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14272 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آغازفصل مشترک همکاری های ایران وارمنستان درحوزه گردشگری

خبرایران: نشست همکاری های مشترک ایران و ارمنستان در حوزه گردشگری با حضور تیک ران کاراپتیان مشاور نخست وزیر ارمنستان در امور گردشگری کشور ارمنستان و مهدی محمود اقدم مشاور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در حوزه گردشگری و جانشین ستادگردشگری نوروزی شهر تهران برگزار شد.
آغازفصل مشترک همکاری های ایران وارمنستان درحوزه گردشگری

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این نشست که درخصوص فصل مشترک همکاری های دوکشوردر راستای توسعه گردشگری برگزار شد؛ مهدی محمود اقدم جانشین ستادگردشگری نوروزی شهرتهران درخصوص مراکز گردشگری وجاذبه های شهر تهران توضیح داد.

مشاور نخست وزیر ارمنستان در امورگردشگری نیز درمورد فعالیت های ارمنستان درحوزه توسعه گردشگری و جلسات متعدد با مسئولان بلند پایه ایران سخن گفت.

وی سفر به ایران و اهمیت بررسی وضعیت توریسم را وظیفه خود دانست وگفت: ماباید از فضای برادری و دوستی درجهت منفعت وپیشبرد اهداف گردشگری دوکشور استفاده کنیم و باتبادل اطلاعات درمورد گردشگری روند گسترش این صنعت را در دو کشورفراهم کنیم. اما این مهم نیاز به تامین زیر ساخت ها، راه اندازی سازمان یا موسسه درحوزه گردشگری در دو کشور وایجاد یک پایگاه دائمی مختص گردشگری در دو کشور، جهت ارائه اطلاعات درمورد مراکز گردشگری کشورهای میزبان، همچنین فراهم آوری شرایط جهت اطلاع رسانی و نحوه خدمات دهی به توریست های دو کشور ایجاد کنیم.

در این زمینه مشاور معاونت اموراجتماعی و فرهنگی در حوزه گردشگری ابراز خرسندی کرد و گفت: از اینکه کشور ارمنستان، ایران را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور خود شناساسی کرده  و تصمیم دارد تا در این کشور سرمایه گذاری کند، تشکر می کنیم و امیدواریم اتفاقات بسیار خوبی در این دوکشور در حوزه گردشگری رخ دهد.

اقدم تاکید کرد: تلاش ما نیز برهمین مبنا خواهد بود تا فضای بین دو کشور را درحوزه گردشگری بهبود ببخشیم و در حوزه زیر ساختی و دیگر حوزه های گردشگری، نیازهای گردشگران درشهر تهران را شناسایی و زمینه های تامین آن را فراهم کنیم.

جانشین ستادگردشگری نوروزی شهر تهران ادامه داد: از این رو تمام وقت درحال خدمات رسانی به شهروندان تهرانی هستیم وهمچون مقامات کشور ارمنستان آماده برطرف کردن هرگونه مشکل درخصوص گردشگری خواهیم بود.»

در پایان نشست مقرر شد تفاهم نامه ای فی مابین دو کشور درخصوص توسعه گردشگری، اطلاع رسانی درباره ظرفیت های گردشگری دو کشور و... منعقد شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب