امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14295 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با هدف ایجاد شرایط مناسب رشد و سبزینگی ؛

هرس زمستانه بیش از 7هزار درخت در معابر بخش مرکزی شهر تهران به پایان رسید

خبرایران: بیش از 7هزار درخت در معابر و بوستان های بخش مرکزی شهر تهران با هدف ایجادفرم مناسب ، فراهم آوری شرایط بهینه رشد و تعادل بین شاخه و ریشه از سوی شهرداری منطقه 11 طی فصل زمستان هرس و فرم دهی شدند.
هرس زمستانه بیش از 7هزار درخت در معابر بخش مرکزی شهر تهران به پایان رسید

امیر حسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 ضمن اعلام این خبر گفت: در هرس و فرم دهی شاخه های درختان که هر ساله در فصل زمستان انجام می شود ؛علاوه بر حذف شاخه های مزاحم ،خشک ،آفت زده  ،بیمار و شکسته ؛حفظ و سلامت گیاه تأمین خواهد شد.

به گفته عساری ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور و هوا به درون شاخه ها و پراکندگی مناسب نقاط متراکم به منظور زیبایی درختان از جمله فواید هرس زمستانه است که امسال در خیابان های کارگر ،جمهوری ،عباسی ،نوفلاح ،12 فروردین،فاتح چهر ،یاسری ،کاشان،جمالزاده ،انبار نفت ،فروزش ،کمالی ،اوستا،فخر رازی ،معیری ،رباط کریم ،ابوریحان ،غفاری ،مخصوص و هلال احمر انجام شده است.

او خاطر نشان کرد که در این عملیات 7514 درخت هرس شدند تا از این طریق علاوه بر فرم دهی مناسب ؛ جوان سازی و وادار کردن درخت به تولید شاخه های جدید از طریق حذف شاخه های پیر و کنترل حجم سبزینگی ،افزایش طول عمر درخت و کنترل آفات و بیماری ها به سهولت انجام شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه صرفه جویی در مصرف آب و حفظ تعادل بین تاج و ریشه درختان را از دیگر فواید هرس زمستانه نام برد و افزود: این اقدام هر ساله در زمان خفتگی یا خواب زمستانه گیاه انجام می شود و قبل از فرا رسیدن فصل بهار و جوانه زدن درختان به پایان می رسد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب