امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14308 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید رفیع‌الدین رضوی اعلام کرد؛

هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی هنرهای کلاسیک «سلام»، نشان دادن ظرفیت‌های فاخر هنری است/از آغاز کارمان تاکنون هیچ‌گونه حمایت مالی نشده/ از مجموعه‌داران و کارهای قدیمی خرید نمی‌کنیم

خبرایران: سید رفیع‌الدین رضوی مدیر موسسه آفرینش‌های هنری «سلام» گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی هنرهای کلاسیک «سلام»، نشان دادن ظرفیت‌های فاخر هنری موجود و قابل ارائه در اصفهان و نیز معرفی محصولات در بازار می باشد.
هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی هنرهای کلاسیک «سلام»، نشان دادن ظرفیت‌های فاخر هنری است/از آغاز کارمان تاکنون هیچ‌گونه حمایت مالی نشده/ از مجموعه‌داران و کارهای قدیمی خرید نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری نمایشگاه بین المللی هنرهای کلاسیک «سلام»، صبح امروز پنجشنبه ۱۳ اسفند ماه ۹۴  با حضور«سید رفیع‌الدین رضوی» مدیر موسسه آفرینش‌های هنری «سلام» و اصحاب رسانه در هتل پارسیان آزادی برگزارو دراین نشست خبری «سید رفیع‌الدین رضوی» مدیر موسسه آفرینش‌های هنری «سلام»اظهارداشت:هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی هنرهای کلاسیک «سلام»، نشان دادن ظرفیت‌های فاخر هنری موجود و قابل ارائه در اصفهان و نیز معرفی محصولات در بازار می باشد.

مدیر موسسه آفرینش‌های هنری «سلام» تصریح کرد: ایران در چند سال اخیر نمایشگاهی با جنبه کلاسیک و این حجم اثر نداشته است. نظرمان بر این است که چیدمان ویژه‌ای در این نمایشگاه برقرار شود تا هر کس به آن نگاه می‌کند احساس فاخر بودن کند و این محصولات ارزش سرمایه‌ای دارند و ما می‌خواهیم سود آن‌ها بدون واسطه به هنرمند برسد، به همین دلیل از مجموعه‌داران و کارهای قدیمی خرید نمی‌کنیم. موسسه سلام نیز به عنوان بازوی فروش سهم خودش را برمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: موسسه سلام با توجه به تحقیقات خود در کشورهای مختلف، نمایشگاه برگزار می‌کند که معمولا جامعه هدف آن، سرمایه‌گذاران هنری هستند. کاری که در سلام اتفاق می‌افتد یک مارکتینگ ساده نیست، بلکه براساس ذائقه دنیا کار تولید می‌کند و ما همچنین می‌خواهیم با نمایش این آثار به خریداران ایده بدهیم و در آن‌ها تغییر ذائقه ایجاد کنیم.

سید رضوی عنوان داشت: موسسه آفرینش‌های هنری «سلام» از آغاز کار تاکنون هیچ‌گونه حمایت مالی نشده و بعد از نمایشگاه ترکیه مسئولان از ما حمایت‌های معنوی کردند و همدلی نشان دادند و ما تاکنون در کشورهای آلمان، ایتالیا، لبنان، عراق، ترکیه، امارات، سنگاپور، مالزی، اندونزی و جزیره فیجی که پاتوغ هنرمندان است، نمایشگاه برگزار کرده‌ایم، اما تمرکز جدیدمان روی بازارهای کشورهایی مانند فرانسه، سوئیس و سوئد است.

وی افزود: هر منطقه‌ای محصول خاص خودش را دارد و ما مطابق سلیقه مردم آن منطقه نمایشگاه برگزار می‌کنیم، به عنوان مثال هر چه به سمت شمال اروپا پیش برویم رنگ‌ها باید سبک‌تر، سردتر و آثار مینیمال‌تر باشند.

 سید رضوی تصریح کرد: موسسه آفرینش‌های هنری سلام شورای پژوهشی دارد و هر کدام از حرکت‌هایی که در این موسسه صورت می‌گیرد پیوست پژوهشی دارد که به پختگی کار اضافه می‌کند. در این شورا افرادی چون شهاب شهیدانی کار می‌کنند و تیم چهار، پنج‌نفره‌ای از کارشناسان صنایع دستی در آن حضور دارند که با توجه به تحقیقات کشورهای مختلف در زمینه صنایع دستی روی محصول پیوست می‌زنند.

وی محصولات این موسسه را به سه بخش کلی تقسیم کرد و گفت: اولین نوع محصولات این موسسه که هدایای صنایع دستی را جایگزین هدایای وارداتی کردند، قیمت بسیار مناسبی دارند و «گیفت» نامیده می‌شوند. در بخش دوم محصولات مدیوم با قیمت میانه وجود دارد و بخش سوم با نام «سلام آرت» به محصولات لاکچری (لوکس) اختصاص دارد و تمرکز روز بازار لاچکری و محصولات خاص به روش مارکتینگ به توزیع و تحقیق خاصی نیاز دارد که پیوست‌های پژوهشی این موسسه این موضوع را جبران می‌کند.

 مدیر موسسه آفرینش‌های هنری «سلام»، در رابطه با اولین نمایشگاه موسسه سلام در فرهنگسرای نیاوران و تفاوت آن با نمایشگاه آثار فاخر نیز، توضیح داد: نمایشگاه قبلی روی خوشنویسی و قلم‌کاری کار می‌کرد و مبنای فروش نداشت. مخاطب آن بیشتر افراد هنری بودند، اما در این نمایشگاه هدف نشان‌دادن نوآوری در آثار هنری کلاسیک و فاخر است که مبنای فروش نیز دارد.

 وی پیرامون پیش‌بینی میزان فروش این نمایشگاه، اظهار کرد: فروش مانند هندوانه دربسته می‌ماند، ولی ما وظیفه‌مان این است که کاری را مناسب با استانداردهای بین‌المللی انجام دهیم و امروز پس از بازدید آقای سلطانی‌فر از نمایشگاه، ایشان به من گفت قرار است با حضور رییس جمهور نمایشگاهی در اتریش برگزار کنیم که ما تمایل داریم شما این کار را انجام بدهید و همچنین آقای صائب نماینده استاد محمود فرشچیان در ایران به من گفت من فکر نمی‌کردم اصفهان چنین مجموعه‌ای داشته باشد.

مدیر موسسه آفرینش‌های هنری «سلام»، ادامه داد: تفاوت نمایشگاه سلام با دیگر نمایشگاه‌ها در ارائه آثار متفاوت‌تر نسبت به چیزی که مردم پیش از این دیده‌اند، است و این محصولات شناسنامه چندزبانه و ضمانت برند سلام را دارند که به آن‌ها این اطمینان را می‌دهد هر زمان بخواهند این موسسه با قیمت فروخته‌شده و قیمت روز حاضر است دوباره محصول را بخرد.

 وی اضافه کرد: با این موضوع به این اقلام سرمایه‌ای، نگاه جدیدی می‌شود و سرمایه‌گذاری در هنر کارآفرینی‌های متفاوتی را به وجود خواهد آورد که همه از آن بهره می‌برند و ضمانت خاطر برای خریداران ایجاد می‌شود و در هنر کلاسیک و سنتی مافیای هنر وجود ندارد،در هنرهای تجسمی ممکن است این اتفاق رخ بدهد، زیرا صحبت از یک ایده ذهنی است که ممکن است در یک لحظه تولید شده باشد، اما در هنر کلاسیک مافیا به وجود نمی‌آید، چون ماهیت آن مشخص است.

رضوی ابرازداشت: شاید برخی اوقات در اجناس قدیمی این اتفاق بیفتد، اما به صورت کلی من چنین موضوعی را در بازار امروز هنرهای کلاسیک و دستی ندیده‌ام، زیرا عمده مصرف‌ این محصولات در زندگی روزمره است و ما دو سال پیش روی چین کار کرده‌ایم و اکنون در آنجا دفتر داریم، اما روسیه با توجه به افت روبل، بازار هدف امنی به نظر نمی‌رسد و ما برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در آنجا نداریم.

بنباریان گزارش، در مراسمی که قبل از نشست خبری در محل هتل پارسیان آزادی برگزار شد، از ۷ پیشکسوت هنرمند علی ظریفی پیشکسوت قلم زنی، مهرداد صدری پیشکسوت نگارگری، زینت السادات امامی پیشکسوت سوخت نگاری، نصرالله افجه ای پیشکسوت خوشنویسی، کی قباد بذرافشان پیشکسوت مشبک فلز، عباس کیخسروی پیشکسوت قلم زنی و رضا بدرالسماء پیشکسوت نگارگری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب