امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14324 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی اشرف افخمی اعلام کرد؛

تامین مالی در دنیا فقط محدود به بانک‌ها نیست/ باید فرایندهای بانکی برای کسب و کارهای نوپا مجدداً بازنگری شود

خبرایران: مدیرعامل بانک صنعت و معدن درباره عدم تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر کسب و کار نوپا گفت: از طرفی نرخ سود ۲۱ درصد و در نهایت کاهش آن به ۱۸ درصد برای کسب و کارهای نوپا پاسخگو نخواهد بود و بانک صنعت و معدن سعی می‌کند در این زمینه مشارکت داشته باشد.
تامین مالی در دنیا فقط محدود به بانک‌ها نیست/ باید فرایندهای بانکی برای کسب و کارهای نوپا مجدداً بازنگری شود

به گزارش خبرنگارخبرایران علی اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ابتدای نخستین جشنواره کسب و کارهای نوپا اظهارداشت: کاهش نرخ سود بانکی به ۱۸ درصد نیز برای حمایت از کسب و کارهای نوپا موثر نخواهد بود

بانکها و صندوق های تامین مالی اشاره کرد و گفت: تامین مالی در دنیا فقط محدود به بانک‌ها نیست، بلکه صندوق‌های تامین مالی در دنیا شکل گرفته و این شرکت‌های نوآورانه بعد از مدتی سهمشان را در بازار بورس عرضه می‌کنند که خود سبب ایجاد منافع برای آنها می‌گردد.

افخمی به این نکته اشاره کرد که باید از مدل کسب و کارهای این گونه کشورها الگو بگیریم که نه تنها برای حمایت از ایده‌های نو مفید هستند، بلکه در جهت تقویت اقتصاد کشورمان هم می‌توانند نقش داشته باشند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن پرسش‌هایی را مطرح کرد که چرا هنوز ما نتوانسته‌ایم، در کشورمان به آنجایی که باید برسیم و اشکال کار ما کجاست؟

وی گفت: باید پرسید آیا مدل‌های تامین مالی ما در ایران پاسخگو است؟ آیا سیاستگذاران کشور ما با کسب و کارها و ایده‌های نو آشنایی دارند؟ آیا ساز و کارهای مرسوم برای سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مالی که به کار می‌گیریم کارآمدی لازم را دارند؟ آیا فعالان اقتصادی بخش خصوصی و حتی دولتی از کسب و کارهای نوپا حمایت نسبی انجام می‌دهند؟ اینها سوال‌هایی است که به نظر می‌رسد، باید به آن فکر کرد.

وی به همکاری مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با وزارت صنعت و بانک صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تسهیل کسب و کارهای نوپا است و از چند وقت پیش تلاش کرده‌ایم، تا برای صنایع کوچک و متوسط طرحی را طراحی کنیم که از بانکداری شرکتی متفاوت است و فعالیت‌های ما را سهل‌تر کرده است و دامنه اختیارات را به استان‌ها داده شده، اما هنوز با چالش‌هایی روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: باید فرایندهای بانکی برای کسب و کارهای نوپا مجدداً بازنگری شود، اما در عین حال خواسته‌ایم تا واحدی را به طور ویژه برای همین کار اختصاص دهند و تفاهم کرده‌ایم که یکی از شعبات جدید ما در تهران با عنوان شعبه توسعه ملی در خیابان گاندی تاسیس شود، تا طراحان ایده‌های نو پس از این دچار بروکراسی اداری نشده و این شعبه سریع‌تر به نیاز این افراد پاسخ بدهد و بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

افخمی در پایان خاطر نشان کرد: برای شروع یک سفر طولانی باید در ابتدا یک گام کوچک برداشت و بانک صنعت و معدن برای حمایت از کسب و کارهای نوپا این اقدام را انجام داده است و امیدوار هستیم که در ادامه راه با همکاری دولت، فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صاحبان ایده های نو گام موثری برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

وی درباره عدم تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر کسب و کار نوپا نیز گفت: از طرفی نرخ سود ۲۱ درصد و در نهایت کاهش آن به ۱۸ درصد برای کسب و کارهای نوپا پاسخگو نخواهد بود و بانک صنعت و معدن سعی می‌کند در این زمینه مشارکت داشته باشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب