امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14335 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در محل وزارت اقتصاد برگزار شد؛

سومین نشست وزیر اقتصاد با اقتصاددانان کشور

خبرایران: سومین نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با تعدادی از استادان اقتصاد، مدیران و متخصصان حوزه پولی و مالی پیرامون موضوع تنگنای اعتباری موجود در کشور و راه‌کارهای برون‌رفت از آن در وزارت اقتصاد برگزار شد.
سومین نشست وزیر اقتصاد با اقتصاددانان کشور

به گزارش خبرایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، در ابتدای این نشست صمیمانه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، علی طیب‌نیا طی سخنانی، ضمن خیر مقدم به اقتصاددانان حاضر در جلسه، به تشریح سیاست‌ها و اقدامات انجام شده دولت برای حل مشکلات و بهبود شرایط اقتصادی کشور پرداخت.

وی با اشاره به قرارگرفتن کشور در یک برهه زمانی و شرایط خاص اظهار داشت: دو تکانه تحریم ها و کاهش شدید قیمت نفت باعث کاهش میزان صادرات نفت، فشار بر روی منابع مالی و نیز محدودیت های بانکی و بیمه ای شد.

وزیر اقتصاد افزود: پس از توافقات هسته ای، کشور وارد شرایط جدیدی شد و برخی از محدودیت ها که با آن مواجه بودیم کاهش پیدا کرد.

طیب نیا تصریح کرد: علی رغم بهبود نسبی شرایط، چالش هایی از جمله وابستگی به نفت، بیماری هلندی، اقتصاد دولتی، سطح پایین بهره وری و تولید مشکلات ساختاری که از گذشته با آن مواجه بودیم، همچنان ادامه دارد.

این گزارش حاکی است، در ادامه این نشست، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز گزارشی تحلیلی از وضعیت تنگنای اعتباری کشور، علل پیدایش و راه‌کارهای خروج از آن ارائه کرد.

شاپور محمدی در این گزارش به بررسی دو نیمه " امیدوارکننده" و "پرمخاطره " اقتصاد ملی، تبیین موضوعی تنگناهای مالی موجود در کشور، روشهای مختلف تامین مالی بنگاه های اقتصادی و اقدامات صورت گرفته دراین خصوص توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت.

در ادامه نشست، اقتصاددانان و متخصصان حوزه پولی و مالی حاضر در جلسه به طرح دیدگاه ها و راهکارهای خود پیرامون موضوع و ارائه پیشنهاداتی برای حل مشکلات مربوط به آن پرداختند.

در پایان این نشست، طیب‌نیا با جمع‌بندی نکات و پیشنهادات مطروحه، بر ضرورت تداوم این گونه هم‌اندیشی‌ها تأکید کر

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب