امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14345 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

صدور شناسنامه نوزادان منوط به داشتن گواهی شنوایی‌سنجی می‌شود/طرح غربالگری شنوایی برای کودکان زیر 2 سال و 3 تا 5 سال اجرا می‌‌شود

خبرایران: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بنا داریم طی تفاهم‌نامه با سازمان ثبت‌احوال، صدور شناسنامه برای کودکان و نوزادان را منوط به داشتن گواهی شنوایی‌سنجی کنیم.
صدور شناسنامه نوزادان منوط به داشتن گواهی شنوایی‌سنجی می‌شود/طرح غربالگری شنوایی برای کودکان زیر 2 سال و 3 تا 5 سال اجرا می‌‌شود

به گزارش خبرایران، انوشیروان محسنی‌بندپی در همایش شکرانه سلامت شنوایی که صبح امروز با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ساختمان فرهنگی ـ ورزشی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 10 سال است که سازمان بهزیستی در عرصه پیشگیری تلاش‌های گسترده‌ای را انجام داده است.

وی تصریح کرد: در این سال‌ها و با اجرای طرح غربالگری شنوایی، از ناشنوا شدن 15 هزار کودک جلوگیری شده است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از عوامل معلولیت، اختلالات ژنتیکی است که با مداخله به‌هنگام می‌توان از بروز معلولیت جلوگیری کرد.

وی بیان داشت: در سال 93، 63 درصد از کودکان در بدو تولد در طرح غربالگری شنوایی شرکت کردند که با توجه به نتایج مثبت این طرح، سازمان مدیریت اعلام کرده است که سال آینده مابقی کودکان نیز در طرح غربالگری شنوایی شرکت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام‌شده و تخصیص اعتبارات در سال 95، طرح غربالگری شنوایی به بالای 90 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال 93، وجود یک میلیون نفر از کودکان در طرح غربالگری شنوایی شرکت کردند که از این تعداد، حدود 2 هزار و 700 نفر تشخیص مشکلات شنوایی داده شدند که درنهایت برای ادامه مراحل درمان، اعم از جراحی، سمعک، خدمات توانبخشی به مراکز تخصصی‌تر معرفی شدند.

محسنی‌بندپی با اشاره به عنایت ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سازمان بهزیستی، بیان داشت:‌خوشبختانه آقای نوبخت توجه ویژه‌ای به طرح‌ها و برنامه‌های بهزیستی دارند که در همین زمینه و در شب تصویب لایحه بودجه، اعتبارات سازمان بهزیستی کشور را 50 میلیارد تومان افزایش دادند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به فعالیت‌ 250 مرکز خصوصی و ارائه خدمات مشاوره ازدواج، تصریح کرد: طبق آمار سالانه 30 هزار کودک در سال معلول متولد می‌گردند که می‌توانیم با برنامه‌های پیشگیری از تعداد آنها بکاهیم.

وی همچنین به طرح غربالگری اختلالات اضطرابی اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در سال جاری برای نخستین بار اجرا شد و نتایج خوبی را نیز دربرداشت.

محسنی‌بندپی به طرح غربالگری تنبلی چشم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پوشش این طرح در کل کشور به 80 درصد می‌رسد که بنا داریم در سال آینده نیز با فراهم کردن زیرساخت‌ها و فعال نمودن بخش خصوصی، درصد پوشش را در سطح کشور افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی علاوه‌بر اینکه برای کودکان زیر 2 سال انجام می‌پذیرد، برای کودکان 3 تا 5 سال نیز اجرا می‌‌شود، بیان داشت: این طرح در راستای جلوگیری از ناشنوا شدن کودکان است و در سال آینده گسترش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: بنا داریم طی یک تفاهم‌نامه با سازمان ثبت احوال، صدور شناسنامه کودکان و نوزادان را منوط به داشتن گواهی شنوایی‌سنجی کنیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب