امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14358 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام محمد محمدیان اعلام کرد؛

باید در میان برنامه های صداوسیما تبلیغ و توجه به کتاب را ببینیم/ مراجعین به کتابخانه‌ها هر یک عبد خدایند/ سطح مطالعه در جامعه ما کم است / اهل فرهنگ هدایا را به سمت اهدای کتاب ببرند

خبرایران: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: در میان برنامه های صداوسیما باید تبلیغ و توجه به کتاب را ببینیم و باید به تبلیغ کتاب توجه کنیم و از اهل فرهنگ و کسانی که دغدغه فرهنگی دارند، بخواهیم هدایا را به سمت اهدای کتاب ببرند.
باید در میان برنامه های صداوسیما تبلیغ و توجه به کتاب را ببینیم/ مراجعین به کتابخانه‌ها هر یک عبد خدایند/ سطح مطالعه در جامعه ما کم است / اهل فرهنگ هدایا را به سمت اهدای کتاب ببرند

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صبح امروز یکشنبه ۱۶ اسفند ماه ۹۴ ببا حضور«حجت‌الاسلام محمد محمدیان» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ،«علیرضا مختارپور» دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،« لاله افتخاری»نماینده مجلس شورای اسلامی،«امین متولیان» معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، برگزیدگان سومین دوره نظام جامع تشویق کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اصحاب رسانه در سالن پیام تهران برگزار و دراین مراسم «حجت‌الاسلام محمدیان» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهارداشت: برخی انسان‌ها از ابتدا تا انتهای عمر با خود زندگی می‌کنند، برخی با نباتات، برخی با گیاه، برخی با حیوانات و عده‌ای با آهن و فلزات، اما کتابداران عمر خود را با کتاب سپری می‌کنند، این توفیق و زیستن با کتاب، خود ارزشمند است.

حجت‌الاسلام محمدیان به معجزه ارزشمند پیامبر(ص) اشاره و تصریح کرد: خداوند به قلم قسم می‌خورد. در محیطی که ۱۰ نفر نمی‌توانستند قلم به‌دست بگیرند و بنویسند،‌ اما خدا قسم می‌خورد معجزه پیامبر(ص) خویش را کتاب قرار دهد وکتابداران این توفیق را دارند که منبع فیض خدا هستند.

وی خاطرنشان کرد: مراجعین به کتابخانه‌ها هر یک عبد خدایند که تشنه یک جرعه معنویت‌اند و کتابداران می‌توانند دست افراد را بگیرند و از چشمه‌های زلال سیراب کنند وامیدوارم مشکلات معیشتی کتابداران، قدر و قیمت کار آنها بالا و والا دانسته شود.چراکه جایگاه کاری شما قابل مقایسه با بحث‌های معیشتی شما نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یادآورشد: شما در محیطی کار می‌کنید که می‌توانید راهی بیابید به دل‌های این جوانانی که به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند و اینکه می‌گویند سطح مطالعه در جامعه ما کم است و کم به کتاب توجه می‌شود،‌ شاید دور از تحلیل‌های عمیق باشد. باید دید چقدر توانسته‌ایم کتاب‌های خوب را در معرض دید و اطلاع مردم قرار دهیم تا در برابر آن استقبال را ببینیم. در تهران کم‌تر از هزار کتاب‌فروشی وجود دارد و آمارها نشان می‌دهد در کل ایران، ۸ هزار کتاب‌فروشی وجود دارد که زیر هزار کتاب‌فروشی فعال داریم.

وی اضافه کرد: در میان برنامه های صداوسیما باید تبلیغ و توجه به کتاب را ببینیم و باید به تبلیغ کتاب توجه کنیم و از اهل فرهنگ و کسانی که دغدغه فرهنگی دارند، بخواهیم هدایا را به سمت اهدای کتاب ببرند. به هم کتاب اهدا کنیم و سعی در ترویج کتابخوانی داشته باشیم. ما که بین برنامه‌های صداوسیما آگهی‌های بازرگانی می‌بینیم، چه ایرادی دارد چند آگهی کتاب ببینیم؟ درصدی از اعتبارات را به تبلیغ کتاب اختصاص بدهیم.

حجت‌الاسلام محمدیان در پایان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را نهالی جوان دانست وگفت: ۱۲ سال زمان زیادی برای درختی که قرار است تنومند شود،‌ نیست. ۱۲ سال از تاریخ تأسیس نهاد می‌گذرد که امیدواریم تبدیل به شجره طیبه گردد.

بنا به این گزارش، در این مراسم از تمبر دوازدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌ها، با حضور لاله افتخاری، علیرضا مختارپور و حجت‌الاسلام محمدیان رونمایی گردید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب