امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14360 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا مختارپورخبرداد؛

آزمون ۹۴ کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از بی‌حاشیه‌ترین آزمون‌ها بود/135 کتابخانه به مجموع کتابخانه‌های کشور افزوده شد

خبرایران: دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره‌ به نشست‌های کتابخوان و پرسش‌های بسیار رسانه‌ها پیرامون اهمیت آنهاگفت: اگر در هر نشست ۵۰ نفر نشسته باشند ۵۰ هزار نفر حضور داشته و کتاب در مجموع شنیده اند. حتی کتابداران ما جرات یافته‌اند تا کتاب معرفی کنند.
آزمون ۹۴ کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از بی‌حاشیه‌ترین آزمون‌ها بود/135 کتابخانه به مجموع کتابخانه‌های کشور افزوده شد

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صبح امروز یکشنبه ۱۶ اسفند ماه ۹۴ ببا حضور«حجت‌الاسلام محمد محمدیان» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ،«علیرضا مختارپور» دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،« لاله افتخاری»نماینده مجلس شورای اسلامی،«امین متولیان» معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، برگزیدگان سومین دوره نظام جامع تشویق کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اصحاب رسانه در سالن پیام تهران برگزارو دراین مراسم «علیرضا مختارپور» دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهارداشت: در سال ۱۳۹۴ بیش از بودجه یکسال توانستیم از شهرداری برای سال ۹۳ وصول کنیم. نه این پول‌ها حجم زیادی از درآمد شهرداری هاست و نه کافی است.

وی با اشاره به انتشار یادداشت‌ها و ارتباط از طریق ایمیل با کتابداران، ابراز داشت: در سالی که گذشت اقداماتی انجام شد.۱۳۵ کتابخانه به مجموع کتابخانه‌های کشور افزوده شد. بهبود نسبی در وضع معیشت کتابداران صورت گرفت.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از ایجاد شان برای همکاران خود یعنی کتابداران اشاره کرد و پرداخت نیم‌ درصدها را مهم دانست و گفت: امروز با افتخار از کتابدران دعوت می‌شود و در این زمینه ارتباطات خوبی صورت می‌گیرد.

وی به نظرسنجی صورت گرفته اشاره و مرتبه دوم آن را در دست انجام دانست و افزود: نقش کتابداران ما در انتخاب منابع مهم است و در حال پررنگ شدن است.

مختارپور اشاره‌ای هم به نشست‌های کتابخوان و پرسش‌های بسیار رسانه‌ها پیرامون اهمیت آنها کرد و متذکر شد: اگر در هر نشست ۵۰ نفر نشسته باشند ۵۰ هزار نفر حضور داشته و کتاب در مجموع شنیده اند. حتی کتابداران ما جرات یافته‌اند تا کتاب معرفی کنند بنابراین باید بتوانیم در ۷ دقیقه کتاب را معرفی و مخاطب را جذب کنیم.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ضمن اشاره به سفرهای استانی و اینکه تاکنون موفق شده‌ام به ۲۱ استان سفر کنم و ۱۰ استان باقی است که در ابتدای سال آینده آنها را به انجام خواهم رساند، گفت: ۴۱ هزار ایمیل از کتابداران دریافت کرده‌ام. آنها را شخصا خوانده و باز می‌کنم. این ارتباط کمک کرد بدون پرده متوجه شویم در اقصی نقاط کشور چه مشکلاتی وجود دارد. از طریق این ایمیل‌ها ۱۰۰ ها نمونه اطلاع رسانی شده است.

مختارپور بیان داشت: آزمون ۹۴ کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از بی‌حاشیه‌ترین آزمون‌ها بود. تمام این کارها به همت مجموعه صورت گرفت تا امروز بتوانیم بگوییم وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم. البته هنوز نقص‌هایی باقی مانده و خدارا شاکرم امروز با افتخار می گویم نهاد به وضع بهتری نسبت به سالهای قبل رسیده است. اما بابت قصور عذرخواهی می‌کنم.

 

 بنا به این گزارش، در این مراسم از تمبر دوازدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌ها، با حضور لاله افتخاری، علیرضا مختارپور و حجت‌الاسلام محمدیان رونمایی گردید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب