امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14367 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر سیدعباس حسینی خبرداد؛

بیمه ایران ۴۰ درصد صنعت بیمه کشور را مدیریت می‌کند/ ما 1500 میلیارد تومان زیان انباشته داریم / هیچ دغدغه ای به لحاظ توانگری مالی نداریم/ زندانیان پرونده بیمه توسعه شب عید آزاد می‌شوند

خبرایران: مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران گفت: زیان انباشته 1500 میلیارد تومانی بیمه ایران ناشی از شفاف سازی بود، چرا که شرکت بیمه ایران از پایبند ترین شرکتهای بیمه به مقررات شورای عالی بیمه است.
بیمه ایران ۴۰ درصد صنعت بیمه کشور را مدیریت می‌کند/ ما 1500 میلیارد تومان زیان انباشته داریم / هیچ دغدغه ای به لحاظ توانگری مالی نداریم/ زندانیان پرونده بیمه توسعه شب عید آزاد می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرایران نشست خبری «ارائه گزارش عملکرد یک ساله شرکت سهامی بیمه ایران» صبح امروز17 اسفندماه 1394 با حضور«دکتر سیدعباس حسینی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران و اصحاب رسانه در وزارت اقتصاد برگزار و دراین نشست خبری«دکتر سیدعباس حسینی»مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران اظهارداشت: حق انتخاب بیمه گذار و بیمه گر به مردم داده شده است و حق طبیعی مردم است که با انتخاب بیمه گران  خوب که احساس می کنند ظرفیت بالایی دارند و در زمان نیاز و حادثه در کنار آنها قرار می گیرند اقدام به خريد بيمه نامه كنند.

مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران تصریح کرد: کاهش سهم بازار بیمه ایران به دلیل فلسفه خصوصی سازی است و این شرکت با سابقه 80 ساله به عنوان پدر صنعت بیمه محسوب می شود كه با توجه به شبکه گسترده نمایندگان و کارگزاران فروش مسئولیت های قانونی خود را انجام می دهد.

وی ادامه داد: بیمه ایران به دنبال آن است که فضای کسب و کار را برای فعالان اقتصادی و سایر شرکت های بیمه خصوصی فراهم کند و به جای رقابت با شرکت های بیمه خصوصی به دنبال ایجاد کنسرسیوم های متعدد فعالیت و همکاری های بیمه ای است تا قدرت صنعت بیمه را افزایش دهد و این موضوع با استقبال تمامی شرکت های بیمه خصوصی مواجه شده است و شرکت ها اصرار دارند تا بیمه ایران مسئولیت کنسرسیوم های بزرگ را بر عهده بگیرد.

ریس شورای عمومی سندیکای بیمه گران اضافه کرد: بیمه ایران خود را مسئول می داند تا با راهبری مناسب بازار، بیمه های خصوصی هم بتوانند فعالیت اقتصادی و پررنگ داشته باشند.بیمه ایران به جای رقابت کاذب به دنبال اتحادهای استراتژیک، توسعه صنعت  و فرهنگ بیمه و همچنین بزرگ کردن صنعت بیمه در کنار سایر فعالان و فعالیت های اقتصادی در کشور و منطقه است.

وی گفت: بیمه ایران به دنبال آن است تا با سایر فعالان صنعت بیمه و تشکیل کنسرسیوم هایی اقدام به پذیرش بیمه های اتکایی از خارج از کشور است و در حوزه توانگری مالی به هیچ وجه دغدغه نداریم و فراتر از آنچه که فکرش را بکنیم قدرت توانگری مالی داریم و با قدرت به کار خود ادامه می دهد.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: زیان انباشته 1500 میلیارد تومانی بیمه ایران ناشی از شفاف سازی بود، شرکت بیمه ایران از پایبند ترین شرکتهای بیمه به مقررات شورای عالی بیمه است و در این راستا زیانی که با ان مواجه شد ناشی از شفاف سازی بوده است و شناسایی این زیان ناشی از اصلاح صورتهای مالی و برگرفته از ذخیره گیری مناسب بوده است و این روند کماکان ادامه دارد.حسینی تاکید کرد: جهت گیری بیمه ایران به سمت شفافیت صورتهای مالی و ذخیره گیری مناسب است.

وی در خصوص بهبود و ترمیم مالی و ارتقا سطح توانگری شرکت بیمه ایران ابرازداشت: بیمه ایران به عنوان پدر معنوی صنعت بیمه امروز بزرگترین اندوخته های ریالی و ارزی کشور را داراست علاوه بر اینکه بزرگترین پرداختهای خسارت صنعت بیمه را نیز به نام خود رقم زده است و ما هیچ دغدغه ای به لحاظ توانگری مالی نداریم  زيرا آیین نامه توانگری مالی نمادی از شاخص های ریاضی برای نشان دادن میزان ظرفیت و قدرت شرکتهای جهت ایفای تعهداتشان است و در این راستا و در جهت ترمیم برنامه مالی خود جلسه ای در هیات مدیره شرکت تشکیل و برنامه مشخصی جهت ارایه به بیمه مرکزی تهیه و اعلام شده است که بدون شک بر طبق این برنامه ترمیم مالی توانگری بیمه ایران ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل بیمه ایران همچنین در خصوص وضعیت  core insurance بیمه ایران گفت: یک سند راهبردی در حوزه آی تی در شرکت بیمه ایران تهیه شده است که در این سند بحث سامانه یکپارچه بیمه گری مطرح شده است در این راستا این سامانه در جریان تکمیل است و به نوعی تلفیق نرم افزارهای خارجی و توانمندی داخلی است و از آنجا که ارتقا زیر ساختهای آی تی از اهداف مهم بیمه ایران برای حرکت در هزاره سوم است برنامه های مختلفی داریم که یکی از آنها ایجاد شعبه الکترونیکی است که به زودی افتتاح می شود.

وی در خصوص افزایش نرخ دیه در سال 94 و ارزیابی از نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال آتی هم عنوان داشت: این مساله باید در شورای عالی بیمه به بحث کارشناسی گذاشته شود و در نهایت نرخی که متناسب با همه ذینفعان باشد استخراج شود و بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه نظرات شرکتهای بیمه را اتخاذ کرده اند تا اصلاح این آیین نامه در دستور کار قرار گیرد.

ریس شورای عمومی سندیکای بیمه گران البته به وضع عوارض تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه طی یک بازه زمانی بیش از 1800 میلیارد تومان بایت عوارض متحمل زیان شده است که باید حذف این عوارض تحمیلی سریع تر اجرایی شود.

وی در خصوص کاهش سهم این شرکت در بازار بیمه اذعان داشت:بیمه ایران حق انتخاب را به بیمه گذاران می دهد و نمی تواند خودش سهمش را کاهش دهد اما می تواند با حرکت در مسیرهای مشخص به جای رقابت ،فضای کسب و کار را برای خصوصی ها فراهم کند و بیمه ایران به جای رقابت کاذب  با خصوصی ها به دنبال اتحاد های استراتژیک با بیمه گران است و یکی، دو هفته پایانی سال برای پرداخت خسارت زیان‌دیدگان، منابع آزادسازی و پرداخت خواهد شد و بر این اساس زندانیان پرونده بیمه توسعه در شب عید آزاد می‌شوند.

ریس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ، ضریب نفوذ بیمه در دنیا را 2 /6 و در ایران 9/1 اعلام کرد و افزود: طی ۱۰ ماهه ابتدای امسال بیمه ایران ۱۵ میلیون فقره بیمه‌نامه صادر کرده و ۷۶۰۰ میلیارد تومان مجموع درآمدهای این شرکت با رشد ۱۰ درصدی بوده است.

وی افزود: متوسط سرانه مبلغ بیمه در استان تهران به عنوان بالاترین مبلغ سرانه را ۲۲۵ هزار تومان و در سیستان و بلوچستان به عنوان کمترین میزان متوسط سرانه را ۳۵ هزار تومان ذکر و تصریح کرد: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال ۴۸۰۰ میلیارد تومان خسارت با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت شده است و بیمه ایران ۴۰ درصد صنعت بیمه کشور را مدیریت می‌کند.

حسینی در مورد آخرین وضعیت پرداخت خسارت‌ زیان‌دیدگان پرونده بیمه توسعه هم گفت: از اواخر سال ۹۳ مقرر شد بیمه ایران اموال و دارایی‌های بیمه توسعه را برای پرداخت خسارت‌ها در اختیار بگیرد و این پرونده را مدیریت و زیان‌ها را پرداخت کند. این پرونده عملاً به سال ۹۴ کشیده شد بر این اساس بیمه مرکزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار بیمه ایران برای پرداخت خسارت‌ها قرار داد.

مدیرعامل بیمه ایران یکی از پرونده‌های سخت که می‌توانست برای صنعت بیمه کشور بحران‌زده و چالش‌برانگیز باشد را پرونده بیمه توسعه دانست و گفت: بر این اساس املاک بیمه توسعه شناسایی شد و حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از املاک این شرکت به بیمه ایران منتقل شد تا خسارت‌ها پرداخت شود و در نهایت حدود ۳۸۰ میلیارد تومان در این پرونده توسط بیمه مرکزی و بیمه ایران تامین مالی شد و یکی، دو هفته پایانی سال برای پرداخت خسارت زیان‌دیدگان، منابع آزادسازی و پرداخت خواهد شد، بر این اساس زندانیان پرونده بیمه توسعه در شب عید آزاد می‌شوند.

وی درخصوص آخرین وضعیت پرداخت غرامت‌های زیان‌دیدگان حادثه منا، گفت: قرارداد بیمه حجاج متعلق به بیمه ایران بود؛ بنابراین از روز اول پرداخت خسارت‌ها در دستور کار قرار گرفت. این پرونده به لحاظ ملی بودن اهمیت داشت، بنابراین ۵۵ میلیون تومان غرامت در فاز اول به خانواده‌های شهدا پرداخت شد.

بنابراین گزارش، دراين نشست خبری شرکت بیمه ایران از سیستم جامع الکترونیکی درمان (سدا) و اپلیکیشن موبایلی رونمائی کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب