امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 14392 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛

مسجد پناهگاه دیرپای تنهایی و بندگی و خانه عشق است/ کانون های فرهنگی و هنری مساجد مأمن و پناهگاه دهها هزار جوانِ فرهنگ دوست و هنرمند است

خبرایران: دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مناسبت بیست و سومین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، پیامی صادر کرد.
مسجد پناهگاه دیرپای تنهایی و بندگی و خانه عشق است/ کانون های فرهنگی و هنری مساجد مأمن و پناهگاه دهها هزار جوانِ فرهنگ دوست و هنرمند است

به گزارش خبرنگارخبرایران، همایش «مسجد سنگر اسلام و انقلاب»، عصر امروز سه شنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۴، به مناسبت بیست و سومین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در جهت تجلیل از ائمه جماعات، مدیران نمونه کانون ها و کتابخانه های عمومی مساجد استان تهران، با حضور « حجت الاسلام سید محمود علوی» وزیر اطلاعات،«دکتر برزین ضرغامی» مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ،«حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی» دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اصحاب رسانه  در سازمان حج و زیارت کشور برگزار و دراین مراسم «دکترعلی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیامی به مناسبت بیست و سومین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صادر کرد.

در این پیام که توسط دکتر برزین ضرغامی، مدیرکل ارشاد اسلامی استان تهران در سالن سازمان حج و زیارت و در جمع اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد قرائت شد، وزیر ارشاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را مأمن و پناهگاه دهها هزار جوانِ فرهنگ دوست و هنرمند دانسته است.

جنتی در بخشی از این پیام، مسجد را پناهگاه دیرپای تنهایی و بندگی، خانه عشق، خانه دوست، خانه آرامش و باغِ نیایش که اهل زمین در آن آرام می گیرند و در چشم آسمانیان، چون ستاره ای پرنور می درخشند، توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرده است: حق داشت پیامبر (ص) اگر خستگیِ سفر را در خانه خدا از جسم و جان می زدود. حق داشت علی (ع) اگر بودن در مسجد را بر بهشت خداوند ترجیح می داد؛ که به راستی در مسجد خشنودی پروردگار است و در بهشت، خشنودی آفریده او.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آنجا که خداوند، از مسجد به عنوان خانه خود یاد می کند و آن را پناهگاه بندگان خود می نامد، دیگر در فضیلت نهفته در خانه الهی چه سخنی می توان گفت؟!

جنتی همچنین مسجد را مأمنِ عاشقان دلسوخته، اولین و آخرین پناه گروندگان به راستی و درستی که در ساحت ملکوتی آن حس دل انگیزِ نیاز، بنده عاشق را از عطر و عاطفه پرواز مشحون می کند، توصیف کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: مسجد؛ جاری‌ترین یادگارِ پیامبر(ص) و به تعبیر او «مؤمن در مسجد، همانند ماهی در آب است»؛ ماهی، عاشقِ آب است. در آب تنفس می کند و بی آب جان می دهد و مگر نه آن است که دوستدار فرهنگ و هنر، عاشق است، پس در جوار مسجد و در حال و هوای ملکوتی آن از خود بی خود می شود و زودتر و سهل تر به الهام و شهود هنری دست می یابد.

عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد که نقشِ کانون های فرهنگی هنری مساجد در پرورشِ نیروهای فکری و جوانان متعهد اینجا مشخص می شود.

جنتی افزود: اینجاست که کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول ٢۴ سال به برکت همجواری با مسجد، چنان بلند و بالنده و تناور و پربار شده اند که بیش از ٢١ هزار کانون را در سایه خویش جای داده و مأمن و پناهگاه دهها هزار جوان فرهنگ دوست و هنرمند شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: درجِ سالگرد تأسیسِ کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تقویم رسمی، پاسداشتی دیگر برای این حرکت بزرگ و سازنده فرهنگی است.

جنتی در خاتمه ضمن تبریک این اتفاق خوش یمن به همه آنان که دل در گروِ فرهنگ و هنر اسلامی دارند و با مسجد و نمار و ذکر و شکر، مأنوس و مألوفند، برای همه کسانی که در طول ٢۴ سال گذشته به اعتلای فرهنگ مسجد اهتمام داشته اند توفیقِ روزافزون و خیرِ دنیا و آخرت را مسئلت کرد.

بنابراین گزارش، در این همایش از فعالان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب